Gå til innhold

Valg av symaskin


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei! 

Jeg er en ung student som ønsker meg en symaskin. Jeg har sydd noe før (uten å lære så veldig mye syteknikk), og klarer fint å sy handlenett med håndtak, lappe sammen noen hull og sånt. Jeg er veldig fascinert av historie og generelt å lage ting selv, og strikker også litt. Symaskinen jeg ser etter må altså kunne fungere også litt frem i tid, slik at jeg potensielt kan bli litt flink før jeg trenger å bytte til noe mer avansert, men samtidig ikke koste skjorta. Det er jo en viss risiko for at jeg ikke får det til noe særlig, og mister motivasjonen.

Ideelt sett skulle jeg gjerne sydd lappetepper, barneklær, klesplagg, prøvd meg på et historisk korsett (som da innebærer litt finere sømmer og stoffer), sydd kjoler osv. Det er også noen av ideene mine som innebærer å sy i lær, men inntrykket mitt da er at dette krever en helt annen type symaskin? 

Har noen erfaringer med ulike symaskiner, evt. billigere symaskiner? Jeg ser en del på finn.no fra Toyota og også billigere versjoner fra Singer, men er usikker på hva som fungerer. Min mor har Husqvarna, så jeg er jo litt bortskjemt, hehe.

Anonymkode: b6d6a...b97

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Enig! Ikke kjøp billigmaskiner, de ødelegger sygleden. Se etter brukte maskiner på finn.no eller sjekk symaskiner.no (tror det er det siden heter). 

Anonymkode: 022e1...d63

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Kaisada skrev:

Gå et hakk opp til bernina el. Styr unna billigvarianteme fra obs og andre som ikke burde selge symaskiner. 

Ikke sant, jeg vet jo at symaskin er noe man bør legge litt penger i. (og som man jo kan ha svært lenge).