Gå til innhold

Hvordan mister man flyet?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

"mistet flyet" kan det noen ganger stå på sosiale media hos folk. Hvis dette er et direktefly, er det da fordi man forsover seg, er for sent ute eller? kanskkje dumt spørsmål og det er ikke for å være spydig. Men dekker reiseforsikringen det nye flyet?

Anonymkode: ec11c...f94

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Min mann mistet lylig flyet fordi toget til flyplassen måtte stoppe på grunn av at annet tog hadde sporet av. De fikk ikke forlate toget på grunn av stedet de hadde stoppet på var utrygt. 

Tror forsikringen hadde dekket det dersom vi fikk det dokumentert, men landet han var i har ikke gode systemer for slikt. Det ville blitt mye styr. Vi droppet der derfor. Var utrolig heldig med pris på billetter dagen etter, og synes ikke det var verdt å styre slik på for 3000 kr. 

Anonymkode: c25ce...52f

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan man mister flyet? Man forsover seg. Mister bussen eller toget til flyplassen. Planlegger dårlig. Akkurat samme årsaker som når man mister bussen. Eller toget. Eller kommer for sent til hva som helst.

Noen flybilletter kan refunderes om de ikke blir benyttet. 

Anonymkode: af91d...0ce

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mistet forresten flyet da baggasjen min sto igjen på flyplassen der jeg tok første fly fra. Utrolig irriterende! Var etter at man ikke gikk gjennom tollen første flyplass i Norge lenger. Jeg var tidsnok, men man kom ikke videre før bagasje var registrert. Først når bagasje var registrert kom navnet ditt opp på skjermen, og du kunne passere.

Min bagasje hadde ikke fått være med på grunn av fullt, så jeg ble stående mens alle andre fikk gå gjennom. Ingen personell å prate med, så jeg mistet idiotisk nok flyet selv om selskapet hadde registrert at min bagasje ikke var med. Det fikk jeg vite da jeg endelig kom meg til et sted det var personell. Måtte bare se på at flyet gikk fra gaten rett på andre siden av slusene jeg ikke fikk gå gjennom. 

Flyselskapet måtte betale mat, hotell, transport og ny billett, og jeg kom en dag senere hjem. Helt unødvendig, når bagasjen aldri var på første flyet. Den kom faktisk aldri. Det ble registrert at den ikke kom med flyet, men hvor den så ble av må gudene vite.

Det måtte forsikring dekke. 

Synes det var et merkelig system at det ikke var et menneske å snakke med der man sluses gjennom. Jeg måtte gå rundt lenge før jeg fant noen overhodet. Alt var sperret av, og jeg var i den delen av flyplassen helt alene. Systemet skal visst være helautomatisk, men i den situasjonen var det helidiotisk. Om bagasje ikke kommer er man stengt inne der. 

Anonymkode: c25ce...52f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har mistet fly på mellomlanding flere ganger da det første flyet var forsinket. Har også skjedd en gang fordi toget ble stående pga teknisk feil. 

Anonymkode: 9a2e3...62b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Som andre har sagt er det mange som mister flyet på grunn av andre typer transport, men du har nok rett i at en del folk også bare forsover seg, beregner for dårlig tid eller lignende også. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen forsover seg, noen beregner for dårlig tid, tog osv kan være forsinket, veien kan være stengt på grunn av en trafikkulykke

Anonymkode: e4297...170

Lenke til kommentar
Del på andre sider

- Mister 3-4 fly i året på min faste pendlerute. Pendler fast mellom to store byer. Går fly hver time, så ankommer flyplass mens flyet boarder. 

- Mistet fly på grunn av trafikkork i San Fransisco. Hadde beregnet fire timer til flyplassen

- Satt i loungen, og flyet gikk. Setter alltid på varsel 20-30 minutter fra avgang, men denne gangen glemte jeg det. 

- Cruiseskip som kom for sent til kai. 

- Og selvfølgelig en rekke mellomlandinger som har gått skeis på grunn av forsinkelser inn. 

Har alltid opplevd at flyselskapet lar meg stå stand-by på neste avgang når jeg har mistet et fly, selv med økonomibillett, og selv om det er min skyld. 

Booker alltid hos større allianser, og flyselskap som har hyppige avganger til flyplassen. Nettopp for å slippe å sitte fast i dagesvis om noe går skeis med avgangen. Samt at servicenivået er mye bedre. 

Anonymkode: 8b033...a40

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Jeg mistet flyet i Paris engang. Landet på Charles de Gaulle etter nesten 24 timer på reise. Skulle bare siste bit hjem til Oslo. Så jeg klarte så klart å sove i en stol, og kom 5 minutter for sent til gaten.

Hadde ingen forsikring eller noe sånt, men Air France satt meg på neste fly som gikk et par timer senere, uten å ta seg betalt for det.

Anonymkode: 8668e...186

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min far mistet flyet en gang fordi han leverte skoene til å bli pusset. Så glemte han tiden mens han vandret rundt, og plutselig var det for sent å hente sko og rekke fly. 🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det må stort sett være amatører som mister noe så stort som et fly.  Nøkler, lommebøker og smånips kan jeg forstå, men et fly på tredve førti meter er tett innpå uforståelig.  Da blir det i allefall hurtig igjenfunnet.

Semantisk er det kun flyselskaper og forsvaret som mister fly i ordets egentlig forstnad.  Alle vi andre som tror vi "mister" fly har vært utsatt for en oversettelse fra "missed" til "mistet" i stedet for "bommet".

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvert eneste år er det flere tusen passasjerer som glemmer tiden mens de soser rundt i tax free. 

Anonymkode: eb51a...c08

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg mister primært flyet fordi det første flyet ble forsinket.

Anonymkode: 4e9c5...092

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man mister flyet om taxi sjåføren kjører til innenlands terminalen i stedet for utenlands terminalen i Phuket....🙄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...