AnonymBruker Skrevet 17. november 2019 #1 Skrevet 17. november 2019 Er 80mcg det samme som 800IE? Er snakk om D-vitamin. Lurer på om jeg kan bruke tablettene jeg allerede har fra før (80mcg kjøpt uten resept) eller burde bruke de jeg har fått på resept (800IE)? Anonymkode: 15f59...3af
visp Skrevet 17. november 2019 #2 Skrevet 17. november 2019 800 IE er det samme som 20 µg. Del på 40 (eller gang med 40 om du tar det fra µg).Syns det er rart du har fått kjøpt 80 µg uten resept. Er det fra utlandet?
AnonymBruker Skrevet 17. november 2019 #3 Skrevet 17. november 2019 23 minutter siden, visp skrev: 800 IE er det samme som 20 µg. Del på 40 (eller gang med 40 om du tar det fra µg).Syns det er rart du har fått kjøpt 80 µg uten resept. Er det fra utlandet? Nei, kjøpt på vanlig apotek i Norge. Er denne: https://www.apotek1.no/produkter/nycoplus-d3-vitamin-80mcg-tabletter-100stk-947950p Anonymkode: 15f59...3af
visp Skrevet 17. november 2019 #4 Skrevet 17. november 2019 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Nei, kjøpt på vanlig apotek i Norge. Er denne: https://www.apotek1.no/produkter/nycoplus-d3-vitamin-80mcg-tabletter-100stk-947950p Anonymkode: 15f59...3af Ok. Men du har tatt denne styrken jevnlig og alikevel fått påvist mangel? Eller er det noe du har hatt stående og brukt tidligere? 20 µg er det legene stort sett anbefaler, men alikevel er det endel som tar høyere doser enn det. Det er ikke lov til å komme med noen anbefalinger her, tror jeg, men jeg ble bedt om å ta tran da jeg hadde så godt som ingenting og da får man i seg ca 5 µg. Jeg oppjusterte endel selv kan du si:)
AnonymBruker Skrevet 17. november 2019 #5 Skrevet 17. november 2019 3 timer siden, visp skrev: Ok. Men du har tatt denne styrken jevnlig og alikevel fått påvist mangel? Eller er det noe du har hatt stående og brukt tidligere? 20 µg er det legene stort sett anbefaler, men alikevel er det endel som tar høyere doser enn det. Det er ikke lov til å komme med noen anbefalinger her, tror jeg, men jeg ble bedt om å ta tran da jeg hadde så godt som ingenting og da får man i seg ca 5 µg. Jeg oppjusterte endel selv kan du si:) Har fått påvist mangel, ja. Bare litt under normalverdi tror jeg (spurte ikke spesifikt om tall). Har hatt boksen i ett par måneder, men ikke tatt tabletter hver dag da jeg ikke er så god på huske på det, men litt av og på. Kan kanskje si jeg tar tilskudd i gjennomsnitt 2 av 4 uker i mnd 🙂 Anonymkode: 15f59...3af
AnonymBruker Skrevet 17. november 2019 #6 Skrevet 17. november 2019 6 timer siden, visp skrev: Ok. Men du har tatt denne styrken jevnlig og alikevel fått påvist mangel? Eller er det noe du har hatt stående og brukt tidligere? 20 µg er det legene stort sett anbefaler, men alikevel er det endel som tar høyere doser enn det. Det er ikke lov til å komme med noen anbefalinger her, tror jeg, men jeg ble bedt om å ta tran da jeg hadde så godt som ingenting og da får man i seg ca 5 µg. Jeg oppjusterte endel selv kan du si:) Jeg ble anbefalt å ta 40 mcg pluss tran daglig da jeg hadde 30 i nivå i fjor. Anonymkode: 8b5f3...f14
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå