Gå til innhold

Pakke levert av Postnord

Fremhevede innlegg

Skrevet

Bestilte en pakke fra nettbutikken Sportamore, verdi over 1000 kr. Fikk mail fra Sportamore om at den ble sendt 12. november (tirsdag). Sendes med Postnord, levering i post i butikk. 

Når jeg sporer pakken har det helt siden 13. november stått at pakken skal leveres på utleveringssted 15. november kl. 16:00. Fikk likevel aldri noen hente-SMS i går. I sporingen står det at pakken er "på lager", men at estimert utleveringstidspunkt fortsatt er 15. november. 

Var innom utleveringsstedet i går kveld og spurte. De sa at når pakker settes "på lager" har de opplevd at kunder selv må ringe og ordne opp i rotet Postnord har laget. Og at Postnord ofte tar seg betalt for å oppbevare pakker "på lager". Får ikke kontakt med kundeservice på verken Sportamore eller Postnord nå i helgen. 

Noen som har opplevd det samme? Kan jeg regne med at pakken kommer på mandag, selv om det står 15. november i sporingen? Tidligere har jeg alltid fått pakker fra Postnord senest på estimert utleveringstidspunkt. 

Anonymkode: 90107...616

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Akkurat det der har jeg ikke opplevd, men Postnord lager notorisk kaos når de sender. Ekstremtilfellet var da de sendte til helt feil by og etter pakken var blitt sendt hit så mente de jeg skulle betale 100 kr i gebyr for "ettersending". Tviler sterkt på at du kan ta det for god fisk at pakken kommer mandag. 

• Liker 3
Skrevet

Den blir sikkert videresendt til utleveringsstedet på mandag. Har opplevd flere ganger at pakker står 'på lager'

Anonymkode: de4a2...60e

Skrevet

De rakk nok ikke siste bil i går (PostNord-sjåfører drar vel også på hytta :)), så den kommer helt sikkert på mandag. Ikke stress med det før du må, i alle fall!

Anonymkode: 45f6e...0d5

• Liker 2
Skrevet

Personlig aldri hatt problemer med PostNord, anbefaler deg å vente til mandag og eventuelt kontakte de på tirsdag om det ikke har skjedd noe:-) 

• Liker 2
Skrevet

Takk for svar! Er bare så redd for at pakken ikke dukker opp, særlig når jeg har betalt over 1000 kr. Ser ikke for meg å få erstatning heller? I tillegg er en del av innholdet bursdagsgave til søsteren min, skulle da hatt det innen tirsdag. Ble i tillegg sendt veldig seint fra nettbutikken, flere dager etter at jeg bestilte. 

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Takk for svar! Er bare så redd for at pakken ikke dukker opp, særlig når jeg har betalt over 1000 kr. Ser ikke for meg å få erstatning heller? I tillegg er en del av innholdet bursdagsgave til søsteren min, skulle da hatt det innen tirsdag. Ble i tillegg sendt veldig seint fra nettbutikken, flere dager etter at jeg bestilte. 

Det kommer garantert på mandag 😊 

Anonymkode: a1b10...5ad

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Noen bør ikke handle i nettbutikker... Og når pakken er sendt med sporing så er det en selvfølge at den blir erstattet hvis den ikke kommer frem, hvorfor skal man eller benytte sporing? 

Anonymkode: f0f41...19c

Skrevet

jeg måtte betale gebyr for å få tak i pakken min da postnord sendte pakken min til feil by. kranglet med kundeservice, men er begrenset hva jeg orker så betalte heller 60-70 kr(husker ikke helt) men dårlig service. særlig det at de løy til meg og sa sjåføren hadde levert. jeg var hjemme og gikk i postkassen med en gang jeg fikk sms🤨

Anonymkode: 24941...f7c

Skrevet

Men burde de ikke endret estimert leveringsdato da, hvis de planlegger å levere pakken på utleveringsstedet på mandag? Står fortsatt 15. november, når jeg sporer pakken...

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det kommer garantert på mandag 😊 

Anonymkode: a1b10...5ad

Jøss, synsk å greier 

Anonymkode: 33243...e70

Skrevet
43 minutter siden, AnonymBruker said:

Men burde de ikke endret estimert leveringsdato da, hvis de planlegger å levere pakken på utleveringsstedet på mandag? Står fortsatt 15. november, når jeg sporer pakken...

Har fått inntrykk av at estimert leveringsdato blir gitt på starten av sending, etter det oppdateres det ikke. Siden pakken din ikke er veldig forsinket ennå ville jeg bare slappet av, du får den nok tidlig kommende uke :) Om det skjer noe feil, og pakken ikke kommer frem, kontakt butikken, så sender de deg på nytt.

Anonymkode: 86726...798

• Liker 1
Skrevet
53 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Posten gjør det samme - setter en leveringsdato, men oftest kommer det en melding den ettermiddagen om at den er forsinket. Gjerne sendt til en sentral i et annet fylke først, før den kommer tilbake hit.

Det største problemet jeg har hatt med PostNord er at de registrerer pakken som klar til henting på nettsidene. Jeg går så til utleveringsstedet kun for å bli møtt av en tydelig lei ansatt som sier at PostNord ofte laster varene over i en bil, er ikke bilen full lar de den stå en dag eller to til de har fylt den, før den kjører de siste 20 minuttene hit.

Man kan selvsagt være uheldig, men jeg ville ikke stresset med kun to-tre dager forsinket levering. Selvsagt veldig synd at du hadde en gave planlagt til tirsdag, jeg håper den kommer før dette.

Skrevet
59 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Slå opp ordet estimert i ordboken? 

Begynner du å etterlyse folk klokken 1615 om de sier de kommer ca kl 16? 

Anonymkode: 7635f...c3f

• 2 måneder senere...
Skrevet

Jeg mottar pakker nesten hver uke, som regel med FedEx, UPS, etc. Både privat og jobb. Men når det noen ganger går galt med leveringen er det (med ett unntak de siste to årene) alltid PostNord som har ansvaret for leveringen. Prøver å unngå nettbutikker som frakter med PostNord, men det er vrient å vite med utenlandske avsendere

Fikk nettopp melding fra PostNord om at pakken min kan plukkes opp på en dagligvare på andre siden av Oslo, ca 45 minutters kjøring fra min adresse(!).

Å motta pakke via PostNord er helt bingo!

• Liker 1
Skrevet

PostNord er dårlig og har ikke oversikt er min erfaring ved flere tilfeller! Har endt opp med å få to pakker, etter at den ene først ble "borte". Endte med at jeg solgte den ene på Finn for 3000,- og PN etterlyste aldri den opprinnelige pakken... 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...