AnonymBruker Skrevet 16. november 2019 #1 Skrevet 16. november 2019 jeg leier en hybel, som er en del av en leilighet, med dør mellom hybel og hovedleilighet(utleier). her er ingen ventiler; altså ikke noe ventilasjon. ikke ventilator på kjøkken. og har ikke observert noen brannalarmer. dette er en bygård(litt eldre). er det ikke krav til forsvarlig inneklima og brannsikkerhet fordi det er en del av hans bolig, og ikke en selvstendig enhet? jeg var desperat etter bolig(bodde på hotell 1 1/2 mnd ved studiestart, så brydde meg ikke. passe dyr affære! men kjenner at jeg sover dårlig pga tanker om brann, og inneklimaet er særdeles dårlig. Anonymkode: bc07e...700
AnonymBruker Skrevet 16. november 2019 #2 Skrevet 16. november 2019 Dette er enkelt å sette seg inn og vurdere. Mest sannsynlig er dette ulovlig. https://www.husleie.no/ressurser/artikler-om-boligutleie/regler-for-ulike-leieobjekter Anonymkode: 2d801...df0
AnonymBruker Skrevet 16. november 2019 #3 Skrevet 16. november 2019 Brannalarmer er påbudt, ventiler tror jeg ikke er påbudt. Er det ventiler i vinduene? Eller du kan lufte via vinduene, men det er jo ikke sånn det skal være da. Anonymkode: ab533...8ff
AnonymBruker Skrevet 16. november 2019 #4 Skrevet 16. november 2019 takk for link. ja har googlet og lest en del, er bare usikker siden det er dør mellom, om dette er en selvstendig boenhet. Anonymkode: bc07e...700
AnonymBruker Skrevet 16. november 2019 #5 Skrevet 16. november 2019 ingen ventiler nei Anonymkode: bc07e...700
AnonymBruker Skrevet 16. november 2019 #6 Skrevet 16. november 2019 1 minutt siden, AnonymBruker said: takk for link. ja har googlet og lest en del, er bare usikker siden det er dør mellom, om dette er en selvstendig boenhet. Anonymkode: bc07e...700 Du leier en hybel. Dersom det er bofelleskap så deler man på fellesområdene. Det gjør man ikke om døren er sperret. Du kan se på den som en vegg. Anonymkode: 2d801...df0
AnonymBruker Skrevet 16. november 2019 #7 Skrevet 16. november 2019 Om det er en egen hybelenhet er det krav. Men brannvarsler kan du jo ordne selv. Anonymkode: 63703...b28
AnonymBruker Skrevet 16. november 2019 #8 Skrevet 16. november 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Du leier en hybel. Dersom det er bofelleskap så deler man på fellesområdene. Det gjør man ikke om døren er sperret. Du kan se på den som en vegg. Anonymkode: 2d801...df0 ok, takk. er det ikke veldig spesielt å ikke hive opp et par brannalarmer Anonymkode: bc07e...700
AnonymBruker Skrevet 16. november 2019 #9 Skrevet 16. november 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Om det er en egen hybelenhet er det krav. Men brannvarsler kan du jo ordne selv. Anonymkode: 63703...b28 alle andre steder jeg har bodd har husverten hatt ansvaret for dette. jeg skal ordne det, men synes det er veldig rart av husverten. jeg hadde ikke hatt samvittighet hadde det vært jeg som leide et. dette er i 4.etg; må man hoppe herfra er det over og ut Anonymkode: bc07e...700
AnonymBruker Skrevet 16. november 2019 #10 Skrevet 16. november 2019 2 minutter siden, AnonymBruker said: alle andre steder jeg har bodd har husverten hatt ansvaret for dette. jeg skal ordne det, men synes det er veldig rart av husverten. jeg hadde ikke hatt samvittighet hadde det vært jeg som leide et. dette er i 4.etg; må man hoppe herfra er det over og ut Anonymkode: bc07e...700 Hva er rømningsveiene dine da? Jeg syns også huseier burde fikse, men jeg ville fikset selv også. Anonymkode: 63703...b28
AnonymBruker Skrevet 16. november 2019 #11 Skrevet 16. november 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Hva er rømningsveiene dine da? Jeg syns også huseier burde fikse, men jeg ville fikset selv også. Anonymkode: 63703...b28 kun trappen Anonymkode: bc07e...700
AnonymBruker Skrevet 16. november 2019 #12 Skrevet 16. november 2019 Du kan be om at han setter opp brannvarsler eller du gjør det og trekker av på husleie. Husk at brannvarsler skal monteres på det høyeste punktet i alle rom slik at de varsler så tidlig som mulig. Røyken stiger som kjent til det høyeste punktet da den er varm. Når det er sagt bør du vurdere et nytt sted hvor du er bedre ivaretatt. Anonymkode: 2d801...df0
AnonymBruker Skrevet 16. november 2019 #13 Skrevet 16. november 2019 28 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du kan be om at han setter opp brannvarsler eller du gjør det og trekker av på husleie. Husk at brannvarsler skal monteres på det høyeste punktet i alle rom slik at de varsler så tidlig som mulig. Røyken stiger som kjent til det høyeste punktet da den er varm. Når det er sagt bør du vurdere et nytt sted hvor du er bedre ivaretatt. Anonymkode: 2d801...df0 ja blir ikke lenge her. verste er at det er grisedyrt. Anonymkode: bc07e...700
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå