Gå til innhold

Stavmikser - fordel med mange watt?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ser etter stavmikser, og har lest diverse tester på nett.

Nå står jeg mellom to stykker som har fått gode anmeldelser - den ene har 140 watt, den andre har 230 watt.

Bør jeg ta hensyn til dette når jeg kjøper? Regner med at den med mange watt er kraftigere, og derfor bedre på «tunge» jobber?

 

Jeg lager mye vegetarmat, så en god stavmikser er noe av det jeg er helt avhengig av å ha på kjøkkenet. Derfor er jeg opptatt av å velge rett 😊

Anonymkode: f8ec2...942

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg bruker stavmikser nesten daglig, til supper, smoothies, nøttesmør, stapper. Opplevde å slite ut en i året før jeg kjøpte Bamix Swissline, som jeg nå har hatt i fem år uten problemer. Watt kan jeg lite om, men husker at en del av de tidligere stavmikserne mine for eksempel ikke kunne brukes til å lage potetstappe. 

Anonymkode: beec7...9bb

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, AnonymBruker said:

Ser etter stavmikser, og har lest diverse tester på nett.

Nå står jeg mellom to stykker som har fått gode anmeldelser - den ene har 140 watt, den andre har 230 watt.

Bør jeg ta hensyn til dette når jeg kjøper? Regner med at den med mange watt er kraftigere, og derfor bedre på «tunge» jobber?

 

ikke nødvendigvis. Nevnte Bamix har lav wattstyrke sml med de fleste andre, men siden de har AC-motor så får man vesentlig "mer ut av hver watt". en AC-motor kan også gå langt lengre uten pause, mange av de andre stavmikserne har makstid på 1-3 minutter.

synes generelt mange av forbrukertestene har en svakhet da de i liten grad vektlegger slitestyrke og reparerbarhet.

Anonymkode: 02cb1...b33

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker mye stavmikser og for meg er wattstyrke viktig. Men enda viktigere er at den ikke har hull i "foten". Alt setter seg fast i de hullene så endte opp med å hive hele shiten og kjøpe ny uten hull. Og kjøp i metall og ikke plast. Litt dyrere men mer holdbar..

Anonymkode: 84cee...fdc

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke selv, men hver gang jeg ser en diskusjon på FB eller lign så kommer overnevnte Bamix fram med en gang. Tror nok merket den er verd å undersøke.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 16.11.2019 den 12.03, AnonymBruker skrev:

Jeg bruker stavmikser nesten daglig, til supper, smoothies, nøttesmør, stapper. Opplevde å slite ut en i året før jeg kjøpte Bamix Swissline, som jeg nå har hatt i fem år uten problemer. Watt kan jeg lite om, men husker at en del av de tidligere stavmikserne mine for eksempel ikke kunne brukes til å lage potetstappe. 

Anonymkode: beec7...9bb

 

På 16.11.2019 den 14.51, AnonymBruker skrev:

ikke nødvendigvis. Nevnte Bamix har lav wattstyrke sml med de fleste andre, men siden de har AC-motor så får man vesentlig "mer ut av hver watt". en AC-motor kan også gå langt lengre uten pause, mange av de andre stavmikserne har makstid på 1-3 minutter.

synes generelt mange av forbrukertestene har en svakhet da de i liten grad vektlegger slitestyrke og reparerbarhet.

Anonymkode: 02cb1...b33

 

På 16.11.2019 den 15.00, AnonymBruker skrev:

Bruker mye stavmikser og for meg er wattstyrke viktig. Men enda viktigere er at den ikke har hull i "foten". Alt setter seg fast i de hullene så endte opp med å hive hele shiten og kjøpe ny uten hull. Og kjøp i metall og ikke plast. Litt dyrere men mer holdbar..

Anonymkode: 84cee...fdc

 

På 16.11.2019 den 19.43, skrue skrev:

Jeg har ikke selv, men hver gang jeg ser en diskusjon på FB eller lign så kommer overnevnte Bamix fram med en gang. Tror nok merket den er verd å undersøke.

Tusen takk for svar! 

Jeg hadde nesten bestemt meg for en Bamix før jeg postet her, men ble usikker fordi den hadde så få watt. Etter å ha lest kommentarene deres ble det den 😊

Anonymkode: f8ec2...942

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...