Gå til innhold

Ta it-utdannelse uten å være glad i data?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

De skriker etter folk i denne bransjen, så har vurdert dette en god del.. Men er usikker på om det er noe for meg. Ikke er jeg spesielt interessert i matte heller. Men er løsningsorientert. Burde jeg bare legge fra meg tanken dersom jeg ikke er "data-nerd"? 

Anonymkode: 49a85...21e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Den største utfordringen er at du selv må lære deg nye ting, kontinuerlig. Det du lærer på skolen er som regel ikke "nok". 

Anonymkode: 63eb0...47a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stemmer det med hva anonym 47a sier.

Det man lærer på skolen er på en måte å åpne døren for deg inn til kunnskapen. Og skolen er tung nok i seg selv. Her må man ha interesse mener jeg. Eller svært god disiplin.

Anonymkode: 976d5...3c7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er en av dem som tok it-utdanning uten stor interesse,men som a97 sier så hadde jeg svært god disiplin. Det fungerer også og anbefales.

Anonymkode: 25655...817

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men har du egentlig lyst til å ta utdannelse i (og deretter arbeide i mangfoldige år) innenfor ett felt som du egentlig ikke har noen særlig interesse for?       

Anonymkode: 11322...272

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker at det kanskje er feil retning å ta hvis man hverken har interesse for data eller realfag. Eventuelt kan du jobbe med noe i retning sv UX.

Anonymkode: 44477...fc0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg vil nok si nei. For all del, det er absolutt mulig å komme seg gjennom et studie og få en relevant jobb innen IKT selv uten den store interessen med litt selvdisiplin, men for ens egen del bør man tenke seg godt om hvis man innerst inne ikke er så interessert. Det er et tøft yrke, med mange og lange arbeidsdager og generelt lite fri, litt avhengig av hva innen IKT du går for. Man trenger ikke være "datanerd", men man bør ha en oppriktig interesse for logikk og teknolgi, og evt. matematikk hvis man tar noen av de mer matematiske retningene innen IKT. Husk at du skal stå mange år i jobb, og er du ikke interessert i feltet så kan årene bli mange og tunge. Jeg har sett mange i bransjen falle fra pga. manglende interesse kombinert med det høye arbeidspresset. Etter min mening bør man velge noe som i det minste kan gi litt glede gjennom årene. 

Anonymkode: 6da27...24f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil si at det høres ut som en dårlig ide. Det er veldig vanskelig (og lite givende) å bli god i noe man ikke interesserer seg for.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...