AnonymBruker Skrevet 16. november 2019 #1 Skrevet 16. november 2019 jeg har slitt med kvalme, forstoppelse og blod i avføringen i flere mnd nå. blod har jeg hatt i årevis, uten at det er rifter eller hemorider. har vært til lege flere ganger, men uten hjelp. har tatt rektoskopi, og neste er rtg av mage. synes det er rart at jeg ikke skal få tatt prøve av avføring. noen tips før neste legebesøk?🙈går kraftig ut over hverdagen; kan ikke reise eller planlegge noe lenger. jobber heldigvis hjemmefra, men sliter med det også. sitter ofte hele helgen for å prøve å dra i land en dårlig uke Anonymkode: 9db27...a8b
Teyla Skrevet 16. november 2019 #2 Skrevet 16. november 2019 Ved neste legebesøk krever du å få sende inn avføringspeøve! Eller bytter fastlege.. Helt horribelt at du har blødd i årevis uten å bli undersøkt skikkelig 🙄 Koloskopi, sjekk av hele colon ikke bare endetarm, og gastroskopi burde være neste steg.. Har du smerter? Vekttap? Det er klare indikasjoner på å bli henvist til gastrologisk utredning.
AnonymBruker Skrevet 16. november 2019 #3 Skrevet 16. november 2019 jeg tok kolonskopi og gastro for ca 5 år siden(glemte å skrive det). men da slet jeg ikke med kvalme og forstoppelse, som i dag. mer magesmerter og utmattelse. har nettopp skiftet fastlege. hvis det er psykisk synes jeg det er rart at det plutselig skulle bli sånn. er ikke mer stresset enn vanlig. men blir jo klart deppa av det her Anonymkode: 9db27...a8b
AnonymBruker Skrevet 16. november 2019 #4 Skrevet 16. november 2019 har veldig mye smerter nederst i magen når jeg får mens. og ellers kan jeg få veldig akutte smerter, som heldigvis går over. ikke vekttap, og det synes jeg nesten er rart i om med at jeg spiser mye mindre enn normalt. sliter med å spise på dagtid, men klarer en bra og sunn kvelds Anonymkode: 9db27...a8b
AnonymBruker Skrevet 16. november 2019 #5 Skrevet 16. november 2019 Siden det er 5 år siden hadde jeg bedt om å få tatt ny utredning av magen. Anonymkode: 84897...a5a
AnonymBruker Skrevet 16. november 2019 #6 Skrevet 16. november 2019 Forstoppelse kan gi alle plagene du nevner. Når det er sagt vil det være lurt å få tatt avføringsprøver før man konkluderer med det. Anonymkode: 2b34c...c41
AnonymBruker Skrevet 16. november 2019 #7 Skrevet 16. november 2019 ja jeg synes blodprøver for å sjekke magebakterier, og avføringsprøve burde vært tatt for lenge siden Anonymkode: 9db27...a8b
AnonymBruker Skrevet 16. november 2019 #8 Skrevet 16. november 2019 48 minutter siden, AnonymBruker skrev: ja jeg synes blodprøver for å sjekke magebakterier, og avføringsprøve burde vært tatt for lenge siden Anonymkode: 9db27...a8b Magebakterier sjekkes sjelden i blod, det gjøres i avføring. Anonymkode: 2b34c...c41
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå