AnonymBruker Skrevet 16. november 2019 #1 Skrevet 16. november 2019 Hei Jeg tror jeg sliter med angst (har mange bekymringer, tenker mye på hva folk tenker om meg/at de snakker om meg bak min rygg, tenker en del på ting som kan skje osv..) Har kredittkortgjeld, og mange av mine bekymringer er knyttet til dette. Jeg tror dette er grunnen til mye av "angsten". Men jobber med å få betalt dette ned. Må bare legge til at jeg ikke har fått noen diagnose, og har heller ikke snakket med lege/psykolog om dette. Jeg funderer helt fint i hverdagen, jobber 100%, er sånn passe sosial osv.. men tankene er noe som kommer og går gjennom dagen. Noen dager mer enn andre. Men de siste måndene har jeg fått et nytt problem. Når jeg er alene (har en samboer som jobber på sjøen, så han er borte 2 uker om gangen) blir jeg redd for å dø når jeg legger meg. Jeg føler/kjenner symptomer på sykdommer som er dødelige. Feks: vondt å armen/bryster = er redd for hjerteinfarkt. Vond i foten = redd for blodpropp. Hånd/fot som sovner = redd for slag. Har også en del hjertebank til tider. Kjenner bare disse symptomene når jeg skal legge meg. Jeg er såpass realistisk at jeg vet at jeg som er 25 år mest sannsynlig ikke får disse tingene helt brått, og skjønner at det er psykisk. Av og til kan jeg slite med å få sovne, men som regel klager jeg å tenke det bort.. men det er ganske irriterende! Når samboer er hjemme er disse tankene mye mindre for jeg vet at han hadde ringt etter ambulanse om noe skulle skjedd! Er det andre som har/har hatt det på samme måte? Eventuelt tips for å få det bedre? Anonymkode: 1f7bc...c6d
Jytte Skrevet 16. november 2019 #2 Skrevet 16. november 2019 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Hei Jeg tror jeg sliter med angst (har mange bekymringer, tenker mye på hva folk tenker om meg/at de snakker om meg bak min rygg, tenker en del på ting som kan skje osv..) Har kredittkortgjeld, og mange av mine bekymringer er knyttet til dette. Jeg tror dette er grunnen til mye av "angsten". Men jobber med å få betalt dette ned. Må bare legge til at jeg ikke har fått noen diagnose, og har heller ikke snakket med lege/psykolog om dette. Jeg funderer helt fint i hverdagen, jobber 100%, er sånn passe sosial osv.. men tankene er noe som kommer og går gjennom dagen. Noen dager mer enn andre. Men de siste måndene har jeg fått et nytt problem. Når jeg er alene (har en samboer som jobber på sjøen, så han er borte 2 uker om gangen) blir jeg redd for å dø når jeg legger meg. Jeg føler/kjenner symptomer på sykdommer som er dødelige. Feks: vondt å armen/bryster = er redd for hjerteinfarkt. Vond i foten = redd for blodpropp. Hånd/fot som sovner = redd for slag. Har også en del hjertebank til tider. Kjenner bare disse symptomene når jeg skal legge meg. Jeg er såpass realistisk at jeg vet at jeg som er 25 år mest sannsynlig ikke får disse tingene helt brått, og skjønner at det er psykisk. Av og til kan jeg slite med å få sovne, men som regel klager jeg å tenke det bort.. men det er ganske irriterende! Når samboer er hjemme er disse tankene mye mindre for jeg vet at han hadde ringt etter ambulanse om noe skulle skjedd! Er det andre som har/har hatt det på samme måte? Eventuelt tips for å få det bedre? Anonymkode: 1f7bc...c6d Rotete innlegg, kjenner meg ikke helt 100 prosent igjen. Jeg er vant til å bo alene og trives med det, men lærdommen fra min bestemor var: Ha på deg rent og helt undertøy, altså være velkledd sånn i tilfelle man dør. En ulykke f.eks. Jeg er ikke redd for å sove og fordi det er mørkt. Jeg elsker det, min seng, min dyne, lese. Jeg sover alltid naken når jeg er hjemme. Det kan virke som om det er noe tvangspreget over din frykt? Jeg var faktisk redd for å dø når jeg hadde småbarn. Helt irrasjonelt, men jeg var jo mammaen. Tanken på ... den gjorde meg redd, ikke døden i seg selv. Hva frykter du hvis du dør i neste uke? Vil ikke de andre klare seg uten deg? ❤️
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå