Gå til innhold

Smerter nederst i magen gravid


catlover99

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg er 5 uker inn i graviditeten og dette er min første gang.

I ca 2 uker nå har jeg hatt så sinnsykt vondt i nedre del av magen, det kommer i sånne anfall noen ganger om dagen og varer i ca 10 min. Kommer en akutt smerte, samtidig som jeg føler at jeg må kaste opp. Det er så vondt at jeg må vri meg i senga, og skrike høyt.

Har ikke blødd noe fra skjeden.

Skal til legen om 2 dager. Men vet snart ikke om jeg kan vente, det er så forferdelig vondt og jeg sover ikke om natta.

Noen andre som har hatt det sånn? Og er det farlig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kan være mye rart. Alt fra luftsmerter til vokse/strekkesmerter rundt livmoren (ligamentsmerter), men det kan også være tilstander som er farlige, for eksempel graviditet utenfor livmoren. Generelt sett bør man alltid ta kontakt med lege ved vedvarende magesmerter i graviditeten. 

Anonymkode: dda0f...2d8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, catlover99 skrev:

Hei

Jeg er 5 uker inn i graviditeten og dette er min første gang.

I ca 2 uker nå har jeg hatt så sinnsykt vondt i nedre del av magen, det kommer i sånne anfall noen ganger om dagen og varer i ca 10 min. Kommer en akutt smerte, samtidig som jeg føler at jeg må kaste opp. Det er så vondt at jeg må vri meg i senga, og skrike høyt.

Har ikke blødd noe fra skjeden.

Skal til legen om 2 dager. Men vet snart ikke om jeg kan vente, det er så forferdelig vondt og jeg sover ikke om natta.

Noen andre som har hatt det sånn? Og er det farlig?

Mest sannsynlig så strekker livmoren seg for å få plass til den lille 😊

Anonymkode: 8d5dd...560

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns det høres merkelig ut at det skal gjøre SÅ vondt. Har du prøvd med Paracet. Min mening er at du burde ringe til legevakt med en gang, for synes ikke det høres normalt ut med så sterke smerter over så lang tid. Det kan være tegn på svangerskap utenfor livmoren, en veldig alvorlig tilstand, men er vell heller usannsynlig hvis du har hatt dette i 2 uker uten noen form for blødninger 🙂

Anonymkode: 78896...263

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ubehag i magen er vel vanlig, men at det skal være så vondt i to uker at man ikke sover, høres ikke helt greit ut. Synes du uansett skal ringe legevakten og spørre hva de tenker. Enten vil de kikke på deg, ellers ber de deg sikkert om å ta Paracet og vente til legetimen. Da har i alle fall du gjort det du kan.

Anonymkode: dc53c...d56

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, catlover99 skrev:

Takk for svar alle sammen 😊 Så dere mener det er trygt å ta paracet?

Helt trygt å ta Paracet, men med måte😊 

Anonymkode: 78896...263

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...