Gå til innhold

Nabohund uler


dainty

Anbefalte innlegg

Hei, jeg bor i borettslag. Naboen under meg passer en hund. Forrige lørdag ulte den av og på fra cirka kl. 18 til 21 mens naboen var ute. 

Jeg var ut og inn av huset flere ganger i løpet av de timene og naboen hadde vært vekke før 18. tiden. Det var da ulingen begynte.

Den skrapet på ytterdøren og volumet varierte fra rom til rom. I natt   uler den igjen, for den er nok alene og liker det ikke.

Nå har naboen vært ute i nesten to timer og ulingen begynte for cirka en time siden. Det er av og på.

Er hunden redd? Jeg synes synd på den og tenker den vil på do og ha kos. Har hunden det bra eller?

Endret av dainty
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Stakkars hunden høres desperat ut noen ganger.

Den skriker ganske høyt nå og jeg prøver å sove. 
 

Katten hører også det; hun merker at hunden er urolig. 

Endret av dainty
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min uler også når han er alene. Han er en stødig og trygg 12 år gammel hund, men han lager mye lyd. Han sover og når han våkner spiser og drikker han, så uler han litt før han går og legger seg igjen. Og han har en skikkelig stygg sangstemme så det høres ut som om han har store problemer når han driver på. Men det er min hund, andres hunder kan ule fordi det er noe i veien. Det må du ta opp med naboen, ingen andre kan vite grunnen. 

Anonymkode: 29db7...ed5

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan høres ut som separasjonsangst. Snakk med naboen din,ikke sikkert vedkommende er klar over at hunden uler når den blir forlatt i leiligheten.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hunden har det ikke greit, den sliter åpenbart med å være alene. Har du snakket med naboen? 

Anonymkode: be476...b0f

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Naboen gikk ut for et kvarter siden så det ules igjen. Jeg ser ikke at hunden blir luftet, men kan hende jeg bare er uoppmerksom og at han luftes før han kommer hit. Er faktisk i tvil om den passes eller bor her nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 timer siden, dainty skrev:

Naboen gikk ut for et kvarter siden så det ules igjen. Jeg ser ikke at hunden blir luftet, men kan hende jeg bare er uoppmerksom og at han luftes før han kommer hit. Er faktisk i tvil om den passes eller bor her nå.

Stakkars. Hverken greit for hunden eller naboene forøvrig (iom det er blokk vil jeg tro flere naboer hører det)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den uler for å påkalle flokken sin. Det er naturlig adferd hos en hund som føler seg ensom.

Når det er sagt, så høres det vanvittig slitsomt ut for naboer, som må høre på dette natt og dag. Eieren bør gjøres oppmerksom på ulingen, slik at de kan prøve å finne en løsning på problemet. Det burde være påbudt for hundeeiere å gjøre alt for å løse slike problemer i sameier og borettslag, for det er et mareritt for naboer å måtte høre på slikt dagen lang. Noe lyd fra hunder må en tåle, men ikke når hunden lager lyd i timesvis både natt og dag.

Anonymkode: d3d4a...b2d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts skriver jo at naboen passer denne hunden. Er ikke rart at hunden er urolig hvis den er borte fra eieren sin på et fremmed sted da.

Anonymkode: 1f5fd...451

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ts skriver jo at naboen passer denne hunden. Er ikke rart at hunden er urolig hvis den er borte fra eieren sin på et fremmed sted da.

Anonymkode: 1f5fd...451

Les tråden en gang til. TS er i tvil om hunden passes eller bor der. Uansett vil det være lurt å ta en prat med denne naboen. Unner virkelig folk å ha hund,men når en bor i blokk så må en nødvendigvis ta litt mer hensyn til naboene sine. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...