AnonymBruker Skrevet 16. november 2019 #1 Skrevet 16. november 2019 Jeg vurderer å lage en profil hvor jeg er helt ærlig på hvem jeg er og hva jeg vil ha. Men jeg er usikker på om jeg ekskluderer meg selv helt da. Jeg er nemlig veldig introvert og har behov for mye alenetid. Men det betyr ikke at jeg ikke er sosial. Jeg er bare mindre sosial enn gjennomsnittet. Min drømmebolig ligger et godt stykke unna folk. Jeg setter privatliv høyt. I tillegg har jeg stort behov for å ha orden rundt meg. Rot blir som rusk på øyet for meg. Jeg klarer ikke å slappe av i rot. Da mener jeg i mitt eget hjem. Jeg er ikke helt nazi, men at det hele tiden ligger noe og flyter blir jeg rett og slett mentalt sliten av. Disse to eksemplene viser tydelig til personlighetstrekk hos meg som ikke endres. Jeg føler da det er meningsløst å fremstille meg som utadvendt og happy to lucky. Det er rett og slett bortkastet tid. Jeg er ikke gjennomsnittlig, jeg er et godt stykke fra snittet når det kommer til planmessighet og ekstroversjon. Hva tenker dere om å poengtere disse sidene ved meg selv i en profil? Jeg kommer selvsagt ikke til å beskrive meg på samme måten som her, men ikke legge skjul på at jeg har lite behov for mye sosial omgang f.eks. Skremmer dette folk bort? Eller har folk kommet så langt at de skjønner at personlighet har utrolig mye å si for hvem man passer sammen med? Jeg tenker også å fortelle hva jeg ser etter av type personlighet for at vi skal klaffe. Jeg ser naturligvis ikke etter en ekstremt ekstrovert person. Det som plager meg er at jeg har mye av de trekkene som de fleste ikke liker. Punkt en er jo å tiltrekke seg hvemsomhelst. Da bør ikke profilen skremme bort folk. Men ville du som er som meg tatt kontakt? Eller hadde du tenkt at denne personen må være enda mer ekstrem enn deg selv? Anonymkode: 06341...ac9
eller Skrevet 16. november 2019 #2 Skrevet 16. november 2019 Jeg hadde satt pris på en ærlig profil. I tillegg til å være ærlig om hvordan du er, bør du være ærlig om hva du mener du behøver. Selv har jeg behov for alenetid, men jeg trenger ikke å være alene om jeg får gjøre mine greier i ro og fred. Jeg har det fint når kjæresten er hos meg over lengre tid, barna kan jeg være med, men andre mennesker trenger jeg pause fra. Det handler vel om å kunne være seg selv. Til opplysning er både kjæreste og avkom mer introverte enn jeg selv er... 3
AnonymBruker Skrevet 16. november 2019 #3 Skrevet 16. november 2019 Putt det i stikkordsform istedenfor å skrive en hel masse om det, tenker jeg. Men helt ok å være introvert. Har selv skrevet det på en dating profil tidligere og fått bra respons faktisk. folk liker ærlighet også. Anonymkode: e5398...fd5 3
annebanane Skrevet 16. november 2019 #4 Skrevet 16. november 2019 Klart du vil skremme bort mange, men det er jo hovedsakelig de som ikke vil passe deg som blir luket ut. La det iallefall ikke være hovedfokuset i profilbeskrivelsen. En kort setning om det er nok så lenge du er tydelig. 2
Jr.Garcon Skrevet 16. november 2019 #5 Skrevet 16. november 2019 (endret) 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg vurderer å lage en profil hvor jeg er helt ærlig på hvem jeg er og hva jeg vil ha. Men jeg er usikker på om jeg ekskluderer meg selv helt da. Jeg er nemlig veldig introvert og har behov for mye alenetid. Men det betyr ikke at jeg ikke er sosial. Jeg er bare mindre sosial enn gjennomsnittet. Min drømmebolig ligger et godt stykke unna folk. Jeg setter privatliv høyt. I tillegg har jeg stort behov for å ha orden rundt meg. Rot blir som rusk på øyet for meg. Jeg klarer ikke å slappe av i rot. Da mener jeg i mitt eget hjem. Jeg er ikke helt nazi, men at det hele tiden ligger noe og flyter blir jeg rett og slett mentalt sliten av. Disse to eksemplene viser tydelig til personlighetstrekk hos meg som ikke endres. Jeg føler da det er meningsløst å fremstille meg som utadvendt og happy to lucky. Det er rett og slett bortkastet tid. Jeg er ikke gjennomsnittlig, jeg er et godt stykke fra snittet når det kommer til planmessighet og ekstroversjon. Hva tenker dere om å poengtere disse sidene ved meg selv i en profil? Jeg kommer selvsagt ikke til å beskrive meg på samme måten som her, men ikke legge skjul på at jeg har lite behov for mye sosial omgang f.eks. Skremmer dette folk bort? Eller har folk kommet så langt at de skjønner at personlighet har utrolig mye å si for hvem man passer sammen med? Jeg tenker også å fortelle hva jeg ser etter av type personlighet for at vi skal klaffe. Jeg ser naturligvis ikke etter en ekstremt ekstrovert person. Det som plager meg er at jeg har mye av de trekkene som de fleste ikke liker. Punkt en er jo å tiltrekke seg hvemsomhelst. Da bør ikke profilen skremme bort folk. Men ville du som er som meg tatt kontakt? Eller hadde du tenkt at denne personen må være enda mer ekstrem enn deg selv? Anonymkode: 06341...ac9 For å finne det man søker etter, så må man jo være åpen om hvem man er og hvem man søker etter. En ærlig profil - som du skisserer her - er i alle fall 100 % sånn jeg selv hadde tenkt. Hvis jeg ikke er glad i å reise - men vet mange er glad i å reise - så ønsker jeg jo nettopp å komme i kontakt med de damene som ikke er glad i å reise, og da må jeg jo fiske med riktig krok. Men du bør passe på å påpeke hvilke trekk/gode egenskaper du også kan tilby en potensiell partner,interesser osv. Så man ikke får "vibber" av at du helst vil være alene og vil ha behov for konstante pauser etter å "lidd deg gjennom tid med kjæresten", eller at du høres ut som en person det blir for meg enveiskjøring med - at man blir sittende å tenke "hun passer best alene". Hvis det er forskjell for deg på det å være med en partner - i samme hus - kontra å delta på sosiale sammenkomster, så hadde jeg også nyansert meg på det. Nei, jeg hadde egentlig ikke blitt skremt bort av den profilteksten, forutsatt at den også inneholdt informasjon om hvordan du er som person (bortsett fra introvert) i en relasjon, interessene dine etc. Som jeg følte appelerte. Endret 16. november 2019 av Jr.Garcon 3
AnonymBruker Skrevet 16. november 2019 #6 Skrevet 16. november 2019 Dette ble jeg glad for å høre. Jeg ville selvsagt ikke bare skrevet om de "negative" sidene. De positive utelot jeg her for å se hvilken reaksjon som kom på de trekkene jeg la ut. Men tipset er altså stikkordsform og noen ord om hva jeg selv ser etter.. Jeg ser nå at fordelen med å "skremme bort" noen er jo også at jeg luker ut de som sannsynligvis ikke ville passet meg likevel. Jeg har jo selv gått på noen smeller når det kommer til hvem jeg har kontaktet, basert på profiltekst som ikke viser seg å stemme. Vi er kanskje for lite ærlige? Anonymkode: 06341...ac9 1
AnonymBruker Skrevet 16. november 2019 #7 Skrevet 16. november 2019 Du vil vel ikke bruke tid på en som uansett ikke passer sammen med deg? Anonymkode: e8901...a9c 1
AnonymBruker Skrevet 16. november 2019 #8 Skrevet 16. november 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du vil vel ikke bruke tid på en som uansett ikke passer sammen med deg? Anonymkode: e8901...a9c Nei. Det jeg var litt usikker på var reaksjonen på personlighetstrekk som jeg ville skåret mer mot ytterkantene på enn andre. Og da gjerne de trekkene som mange syns er kjipe. Jeg har fått kommentarer fra andre på at jeg f.eks heller foretrekker å være alene ei helg enn at jeg må finne på noe med venner for at det skal være en hyggelig helg. Og da gjerne i en "er det sant?!"-tone. Og med oppfølgingsspørsmål på om ikke det er kjedelig eller ensomt. For meg er det tvert imot veldig givende og avslappende. Det samme gjelder noen ganger for det at det kan virke som jeg er veldig pedantisk. Det er jeg ikke, men jeg liker å ha oversikt. Jeg roter aldri bort ting eller mister mobilen f.eks. Jeg har alltid oversikt over kalenderen min fremover, ulike frister, hva jeg trenger å handle osv. Mulig jeg fremstår som perfeksjonist, noe jeg absolutt ikke er. Anonymkode: 06341...ac9
youcancallmejune Skrevet 16. november 2019 #9 Skrevet 16. november 2019 Det vil uansett neppe fungere sammen med de du eventuelt får draget på med en pudret profil, så jeg ser ikke helt hva du har å tape på å være ærlig. Du får kanskje færre napp, men de som svarer er folk som liker deg for den du er. Og i tilfelle du ikke allerede egentlig vet det - alle ønsker seg ikke en utadvendt og supersosial partner. 1
AnonymBruker Skrevet 16. november 2019 #10 Skrevet 16. november 2019 Det er i såfall viktig at du formulerer deg slik at du ikke fremstår som veldig sær og vanskelig 🙂 Vær hyggelig og spøkefull i tonen, ikke fremstå som gravalvorlig og selvhøytidelig. Så er det jo som ellers i dating store kjønnsforskjeller. Kvinner har mye større handlingsrom i en profil, og kan tillate seg å være ærlig og likevel få matcher. Anonymkode: 93cb2...b53 1
AnonymBruker Skrevet 17. november 2019 #11 Skrevet 17. november 2019 Jeg har prøvd type "arbeidsledig slask som liker dyr og brettspill. Hater toppturer og vil ikke ha barn, men diskuterer gjerne idehistorie over en hipsterøl". Ble verken flere eller færre matches. Mistenker at det er mange som ikke leser profiler. Setter litt pris på disse selv da. Tar heller en "ganske asosial og feitere i virkeligheten" enn "liker å trene og være med venner", blir nesten garantert en bedre samtale med den første. Anonymkode: 9b46c...31f 1
AnonymBruker Skrevet 17. november 2019 #12 Skrevet 17. november 2019 Mer enn ærlighet (hvilket selvfølgelig også er positivt) ser jeg etter åpenhet. Del ting om deg selv. Små ting, store ting, positive, negative, viktige, uviktige... Fortell hvem du er. Gjerne også hvordan du er, men mest av alt HVEM du er. Og det synes jeg du er på god vei til å gjøre allerede i denne tråden. Og du, ikke hør på de som sier stikkordsform. Stikkord sier ingenting om noe som helst. Vil du virkelig ha en partner som ikke gidder å ofre et minutt eller tre på å lese en skikkelig profiltekst for hver potensielle livspartner? Snakk om å være både lat og uengasjert i kjærlighetslivet sitt... Anonymkode: 0dcd7...6d0 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå