Gå til innhold

Bilulykke

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei. Jeg var i en bilulykke for x år siden. Jeg satt ikke ordentlig fastspent og hadde beltet under armen.. Før ulykken hadde vi stor fart og jeg slo hodet ekstremt i dashbordet under krasjen, jeg var borte 10minutter. Det jeg har tenkt på i ettertid er jo om dette er noe som kan ødelegge for meg i fremtiden? Kan jeg være mer disponert for slag eller andre lidelser ? Jeg synes det er skummelt at det ikke skjedde noe mer der og da og er redd det kan innhente meg på en måte. Jeg vet ikke. Jeg har det fint, hadde fått en skikkelig hjernerystelse sa sykehuset men ellers så det fint ut. Jeg var på CT med hodet.. Altså, er ikke det egentlig stor sjanse for hjerneblødning om man kjører i 100km/t , krasjer og slår hodet i dashbordet? Jeg forstår det ikke. Jeg har fått hørt flere ganger at jeg hadde englevakt.

Anonymkode: 01663...31a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du var på CT av hodet og fikk påvist hjernerystelse. Du hadde ikke en hjerneblødning og kan ta det helt med ro. 

Anonymkode: 3d83c...eee

• Liker 4
Skrevet

Ta kontakt med fastlegen din hvis du er bekymret. 

Anonymkode: 0b021...7f1

Skrevet

Dei ville sett om du hadde knust kraniet eller hatt blødning. Men ja det er eit under at du slapp så godt unna!

Anonymkode: 11ec9...d35

Skrevet
19 minutter siden, AnonymBruker said:

Du var på CT av hodet og fikk påvist hjernerystelse. Du hadde ikke en hjerneblødning og kan ta det helt med ro. 

Anonymkode: 3d83c...eee

Hjernerystelse sees ikke på CT. Blødning derimot sees. Om denne var negativ, så har du ikke hatt det.

Og du var ikke "ordentlig" festet om du hadde armen under beltet. Det var derfor du slo hodet i dashbordet.

Anonymkode: d4923...990

Skrevet
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dei ville sett om du hadde knust kraniet eller hatt blødning. Men ja det er eit under at du slapp så godt unna!

Ja det er klart, men jeg tenker på om jeg kan få problemer senere! Kan man utvikle lidelser i senere tid som følge av ulykker der man har slått hodet? Er jeg mer disponert for det enn andre?

Hvis du ser en gang til så har jeg faktisk skrevet at jeg ikke var ordentlig festet ☺️😋

Skrevet
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hjernerystelse sees ikke på CT. Blødning derimot sees. Om denne var negativ, så har du ikke hatt det.

Og du var ikke "ordentlig" festet om du hadde armen under beltet. Det var derfor du slo hodet i dashbordet.

Anonymkode: d4923...990

Ja det er klart, men jeg tenker på om jeg kan få problemer senere! Kan man utvikle lidelser i senere tid som følge av ulykker der man har slått hodet? Er jeg mer disponert for det enn andre? vi vet jo at NFL-spillere kan få en lidelse som heter TBI som igjen fører til CTE, men de er jo også utsatt for slag mot hodet oftere.

Hvis du ser en gang til så har jeg faktisk skrevet at jeg ikke var ordentlig festet ☺️😋

Men, hjernerystelsen fant de ut av fordi når de holdt finger fremfor øynene mine så jeg dobbelt og øynene hoppet i alle retninger😂 Jeg skjønte jo selv at hun ikke hadde to pekefingre på en hånd å skilte med.

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Woops, svarte litt feil ovenfor her til deg :) Svaret ovenfor i tråden skulle til innlegget ett hakk opp 😅

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...