Gå til innhold

Julebord i kommune-Norge.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

22 hours ago, Jdz said:

Hvorfor ikke? Du betaler jo for julebordet hos private selskaper ved å kjøpe tjenester fra de?

Det kan ikke sammenlignes.

Anonymkode: 57641...911

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

I staten fikk vi dekt alt, inkl. skyss til og fra julebordet. Nå jobber jeg i kommunen og her må vi dekke alt selv 

Anonymkode: 0b42e...6d9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobber ikke i kommunen selv. Men jeg unner alle kommunalt ansatte et hyggelig julebord på skattebetalernes regning! Dere gjør en viktig jobb og dere fortjener betalt julebord, som alle ansatte i privat sektor. Ingen grunn til at tjenester vi kjøper/får fra det private skal finansiere julebord, men ikke tjenester fra det offentlige. 

Anonymkode: 16238...b06

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobber statlig, og i år må vi betale julebordet selv, siden vi har en viss pott med velferdsmidler som vi har brukt opp tidligere i år :) De fleste år, bruker vi disse på julebord. 

Anonymkode: 749c7...342

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det kan ikke sammenlignes.

Anonymkode: 57641...911

Selvsagt kan det sammenlignes. Du er bare ekstremt gnien. 

Anonymkode: 16238...b06

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvem skulle finansiere det da? Vi skattebetalere?

Anonymkode: 57641...911

Ja. Såpass synes jeg vi bør unne de kommunalt ansatte. De er allerede nederst på lønnsstigen hvis man sammenlikner stat, kommune og privat. Skulle bare mangle om de ikke fikk julebord. 
Hvorfor er det mer greit at ansatte i privat sektor får betalt julebord?

Anonymkode: 16238...b06

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg jobber i staten. Vi har en pott med velferdsmidler pr ansatt. Men, siden mye er brukt på en elendig HMS dag, så må vi betale en del selv.

Anonymkode: 1d81d...78a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja må betale selv - det vi får av arbeidsgiver som takk for god innsats i året som har gått, er en flaske eplemost. Liker eplemost jeg altså, men da kunne man l spart seg de pengene også. 

Anonymkode: 05041...9b7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi må betale selv. Får ingenting; hverken gave eller anerkjennelse for hjelpen og omsorgen vi yter. 😏 Kun et fåtall som stiller på julebord hos oss. 

Anonymkode: 39dca...d73

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig skal julebordet betales av hver enkelt.   Hvorfor skal arbeidsgiver betale for noe så hjernedødt som julebord.  Alle idiotene som går på julebord må betale det av egen lomme 

Anonymkode: e6584...4ae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har jobbet i kommunen, i ulike avdelinger, siden 2010. De årene det har vært julebord eller annen form for samling har vi betalt selv. Nå i 2020 skal vi slås sammen med en større kommune, de inviterer til julebord som betales av den enkelte. I min kommune har vi blitt trukket en liten sum hver måned som skal ha gått til kaffe og gaver ved runde dager, nok til at det i år blir gratis julebord arrangert av den større kommunen.

GItt at vi fortsatt ikke vet hvor vi skal møte opp over nyttår, at vi i min lille kommune alle blir splittet, ingen vet egentlig noe som helst og svært få vil reise på julebord med de som skal ta over og allerede dikterer alt vi skal gjøre i dette "samarbeidet", så blir det nok ikke julebord på de fleste av oss.

Det høres bittert ut, men er egentlig bare litt trist.

Lykke til med andre kommuneslåinger.

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...