Gå til innhold

CrossFit eller Barry's Bootcamp?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg trenger sårt å begynne med styrketrening da jeg er latterlig svak og kun driver med kondisjonstrening. Jeg har forsøkt å trene styrke hjemme, men gir opp etter 2 push-ups og trenger derfor å trene et annet sted. Var medlem på treningssenter for mange år siden, men ble fort støttemedlem og syntes det var fryktelig kjedelig. Jeg har hatt 1 prøvetime på Barry's bootcamp og likte det da jeg virkelig fikk kjørt meg og gangsperr så det sang etter. Problemet er at det er så fryktelig dyrt. Har derfor vært inne på tanken om å prøve meg på CrossFit. Er det noen her som har erfaring med en av disse konseptene, eventuelt begge?

Som sagt er jeg veldig svak, særlig i armene og hofte/lår. Blir litt småskremt av CrossFit da jeg i mitt hode tenker at det er bøffe karer som trener der som lett kunne brukt meg som vektstang:P

Anonymkode: 960a5...059

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Crossfit er gøy, og det er masse kvinner der, og folk med ulikt treningsnivå. Veldig åpent miljø.

Anonymkode: a6625...dc6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville ha vært litt forsiktig med CrossFit om du er så utrent. 
er det ingen andre treningssentre i nærheten? Det kan høres ut om om du ikke har gitt det god nok sjans enda. Jeg trener på Stamina / Family, og de har mange ok timer. Mange forskjellige nok til å ikke bli lei i allfall. Har vært medlem i tre år og trener fortsatt 2-4 ganger i uken. 

Anonymkode: 8b2b5...698

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ville ha vært litt forsiktig med CrossFit om du er så utrent. 
er det ingen andre treningssentre i nærheten? Det kan høres ut om om du ikke har gitt det god nok sjans enda. Jeg trener på Stamina / Family, og de har mange ok timer. Mange forskjellige nok til å ikke bli lei i allfall. Har vært medlem i tre år og trener fortsatt 2-4 ganger i uken. 

Anonymkode: 8b2b5...698

Støtter denne kommentaren. 

Det er fort gjort å skade seg med CrossFit som utrent da det gjøres i høyt tempo og med veldig mange repetisjoner. Det blir derfor mindre fokus på teknikk og mye fokus på å presse seg maksimalt (og for mye). MEN det kommer an på instruktørene hvor seriøse de er. Det finnes flere steder som har egne nybegynner-grupper for å lære teknikk og trene seg opp først. 

Det finnes mange treningssenteret med morsomme styrketimer, både for nybegynnere og mer trente. Prøvde du gruppetimer eller prøvde du å trene for deg selv da du var medlem av treningssenteret? Du kan jo la deg inspirere av disse filmene: https://www.sats.no/trening/gruppetrening/ . 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En god crossfitboks er ikke noe farlig å trene på som utreny, men crossfit er dyrt og ikke nødvendigvis billigere enn Barry's. 

Anonymkode: 92e54...65b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På de CrossFit-senterne jeg har der jeg bor, så må man gjennom et nybegynnerkurs. De reklamerer også for at det passer alle mennesker uansett form og alder. Men vet ikke jeg? 

Ang pris er det ihvertfall halve prisen på CrossFit vs Barry's. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 15.11.2019 den 19.01, AnonymBruker skrev:

På de CrossFit-senterne jeg har der jeg bor, så må man gjennom et nybegynnerkurs. De reklamerer også for at det passer alle mennesker uansett form og alder. Men vet ikke jeg? 

Ang pris er det ihvertfall halve prisen på CrossFit vs Barry's. 

Der jeg trener har de nybegynnerkurs og man legger opp treningen etterpå etter nivå. Tempoet bestemmer du selv, ingen står der med pisken. Og trenerne passer ekstra på nybegynnerne mht teknikk.

Anonymkode: a6625...dc6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...