Gå til innhold

Dere som er overvektige

Fremhevede innlegg

Skrevet

Tenker dere på overvekten deres hver dag? Når dere ser dere i speilet? Når dere skal finne ut hva dere skal ha på dere? Får dere dårlig samvittighet når dere spiser mye usunt? Gjerne legg til om dere prøver å gå ned i vekt eller ikke da man nok er mer opptatt av vekt enn hvis man ikke prøver på det. 

Jeg har hatt litt varierende vekt gjennom det siste året, og er interessert i å høre hvordan dere som er overvektige håndterer egen overvekt. 

Anonymkode: 82aca...aeb

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, jeg ser på kroppen min i speilet. Nei, jeg har ikke dårlig samvittighet når jeg spiser (spiseforstyrrelse) Jeg begrenser inntaket og kaloriene og endrer sakte men sikkert livsstil ved å kutte ut ulike usunne matvarer og er på vei til vegansk kosthold. 

Anonymkode: 0d77b...425

Skrevet

Jeg mener at overvektige mennesker blir minnet på sin overvekt av negative folk som forteller det rundt dem. Overvektige er akkurat som andre mennesker. Det er like normalt å ha større kropp for dem, som det er for alle andre å være slik de er. La folk være i fred med alle sine kropper. Ikke vær overfladisk. Fokuser på menneskets innhold og gode kvaliteter istedenfor.

Anonymkode: d35fc...e8e

Skrevet

Tenker ikke over overvekten hver dag, spiser det jeg har lyst på uten dårlig samvittighet. Har prøvd lenge å gå ned i vekt uten å klare det, akkurat nå har jeg "gitt litt opp", men prøver likevel spise sunt bare uten å fokusere på det å gå ned i vekt lengre.

Anonymkode: 3b2aa...84f

Skrevet

Ja, jeg tenker på det hele tiden. I speilet, når jeg spiser, når jeg står ved siden av noen så muligheten er der for å sammenligne oss, når jeg kan skimte skyggen min i refleksjonen til en bil når jeg går forbi. 

Jeg får ikke dårlig samvittighet når jeg spiser noe usunt, men når jeg spiser kaloririkt. 

Gikk opp i vekt veldig raskt over en periode på 2 år på grunn av alkoholisme og overspising. Jeg hater kroppen min, både utseendet og funksjonsevnen. Alt er tyngre, jeg blir minnet på vekt hver gang jeg går opp en trapp eller går raskt til bussen. 

Så ja, jeg slanker meg :) hehe

Anonymkode: 6a02e...57b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...