AnonymBruker Skrevet 14. november 2019 #1 Skrevet 14. november 2019 Noen som bruker det ? Hvordan virket den ? Bivirkninger ? Fått det anbefalt som forebyggende mot migrene med aura. Men er så skeptisk til nye medisiner. Anonymkode: 2321e...8ef
AnonymBruker Skrevet 14. november 2019 #2 Skrevet 14. november 2019 Hvem har sagt det? Anonymkode: fb1ae...1bf
AnonymBruker Skrevet 14. november 2019 #3 Skrevet 14. november 2019 39 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvem har sagt det? Anonymkode: fb1ae...1bf Nevrolog Anonymkode: 2321e...8ef
AnonymBruker Skrevet 14. november 2019 #4 Skrevet 14. november 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Nevrolog Anonymkode: 2321e...8ef Interessant. Har vært hos nevrolog for akkurat det samme og aldri blitt nevnt. Har senere blitt satt på Lamictal av andre grunner. Det er en medisin som har en del bivirkninger, så man må trappe opp forsiktig og passe på feks hudutslett. Anonymkode: fb1ae...1bf
Gjest commeilfaut Skrevet 14. november 2019 #5 Skrevet 14. november 2019 Er ikke dette ganske vanlig å bruke forebyggende ved migrene? Venninne av meg går på det pluss Maxalt (litt i tvil hvordan det skrives) og hevder det er helt gull
AnonymBruker Skrevet 14. november 2019 #6 Skrevet 14. november 2019 Prøvde Lamictal mot hodepine, men måtte avslutte på dagen pga allergisk reaksjon. Blant annet blemmer i slimhinnene og ekstrem kløe. Anonymkode: 7e830...4e1
AnonymBruker Skrevet 14. november 2019 #7 Skrevet 14. november 2019 2 minutter siden, commeilfaut skrev: Er ikke dette ganske vanlig å bruke forebyggende ved migrene? Venninne av meg går på det pluss Maxalt (litt i tvil hvordan det skrives) og hevder det er helt gull Jeg var på to forskjellige sykehus, snakket med flere leger og nevrolog. I tillegg til da fastlege og har aldri hørt om det før. Så veldig vanlig tror jeg ikke det er... Fint at venninnen din fungerer bra på dette, men det er faktisk veldig mange som blir veldig dårlig av maxalt. Jeg er en av dem.. Så hva som fungerer for noen gjør ikke det for andre Anonymkode: fb1ae...1bf
Gjest commeilfaut Skrevet 14. november 2019 #8 Skrevet 14. november 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Jeg var på to forskjellige sykehus, snakket med flere leger og nevrolog. I tillegg til da fastlege og har aldri hørt om det før. Så veldig vanlig tror jeg ikke det er... Ok, dette vet du bedre enn meg som står midt oppe i det. Fikk bare inntrykk av det hun sa at dette var helt standard ved hyppig og intens migrene, men da har hun sikkert en av de (få) legene som anbefaler den praksisen.
AnonymBruker Skrevet 14. november 2019 #9 Skrevet 14. november 2019 31 minutter siden, commeilfaut skrev: Ok, dette vet du bedre enn meg som står midt oppe i det. Fikk bare inntrykk av det hun sa at dette var helt standard ved hyppig og intens migrene, men da har hun sikkert en av de (få) legene som anbefaler den praksisen. Egentlig blir jeg bare veldig irritert! For at sånne ting, som kan ha utgjøre så stor forskjell på noens livskvalitet, kommer an på hvilken lege du kommer til. Det burde da gjøres kjent for alle hvis dette er noe som fungerer. Anonymkode: fb1ae...1bf
Missbehave Skrevet 14. november 2019 #10 Skrevet 14. november 2019 Jeg går på Lamictal fast, men det er for humørsvingninger. Får like ofte migrene som før, rundt to ganger i måneden, så for meg funker det ikke forebyggende.
AnonymBruker Skrevet 15. november 2019 #11 Skrevet 15. november 2019 Jeg gikk på lamictal en stund pga psykiske problemer. I den perioden hadde jeg så og si ikke migrene. Hadde litt problemer med magen idet jeg økte dosen, men ellers ingen bivirkninger. Anonymkode: 2e719...be7
Kalevala Skrevet 16. november 2019 #12 Skrevet 16. november 2019 Lamictal brukes en del til forebygging av migreneaura, Noen er så plaget av denne typen aura at det er hemmende for dagliglivet, og trenger forebygging. Ca. 20% av alle med migrene opplever aura, og noen få av disse igjen er veldig hyppig plaget. Denne medisinen brukes også til forebygging av vestibulær migrene. Til forebygging av vanlig migrene, som utgjør ca. 80%, brukes andre forebyggende midler som betablokkere, epilepsimedisin og trisykliske antidepressiva. Den siste tiden har det også kommet en helt ny type forebyggende, laget spesielt mot migrene. CGRP-hemmere.
Kalevala Skrevet 16. november 2019 #13 Skrevet 16. november 2019 På 14.11.2019 den 23.03, AnonymBruker skrev: men det er faktisk veldig mange som blir veldig dårlig av maxalt. Jeg er en av dem.. Har du testet en av de 6 andre triptanene? Det er gode sjanser for å finne en som passer for deg.
AnonymBruker Skrevet 16. november 2019 #14 Skrevet 16. november 2019 Jeg går på lamictal, men for noe annet. Jeg kan si at så lenge du ikke er allergisk og får utslett er tablettene veldig milde mtp bivirkninger. Hvis du er blitt anbefalt så absolutt prøv. Hør på nevrolog, de vil følge deg opp. Anonymkode: e5f52...31f 1
AnonymBruker Skrevet 16. november 2019 #15 Skrevet 16. november 2019 Jeg får på lamictal (mot noe annet) og opplever ingen bivirkninger. Glemmer jeg tablettene i et par dager får jeg hodepine, men ikke noe værre en det det fungerer jo nevrologisk, brukes jo mot både epilepsi og bipolar lidelse, så det sjokkerer meg ikke om det kan forebygge migrene. Anonymkode: fd229...0d5 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå