AnonymBruker Skrevet 14. november 2019 #1 Skrevet 14. november 2019 De siste ukene så har jeg hatt normal mattlyst. Men alt smaker enten feil, er smakløst, frister lite eller jeg blir kvalm før jeg klarer å spis meg mett. Og ingenting frister og ingenting gjør meg mett. Jeg er konstant sulten. Spiser bare 1 måltid om dagen, men som sagt, ingenting frister! Det begynner å bli veldig klaustrofobisk og er i litt panikk-modus akkurat nå. Jeg spiser seriøst 3-4 munnfull mat hver dag!! Jeg går ikke merkverdig ned i vekt, da jeg kompenserer med å drikke mer brus enn normalt, men blir jo ikke mett av det heller. Og nei, jeg fyller ikke opp magen med brus før måltidet og det er derfor jeg ikke klarer å spise normalt, det skjer alltid etter måltidet. Andre som har opplevd det samme? Vet ikke hva jeg skal gjøre! Noen tips og råd? Anonymkode: 5ed5a...ec7
Gjest Familytree Skrevet 14. november 2019 #2 Skrevet 14. november 2019 En brus erstatter ikke mat, jeg tror du trenger å spise små måltider gjennom dagen, for eksempel frukt eller frokostblandinger. Snakk med legen din om dette, jeg har hatt det samme som deg. Tror du faktisk at du har hatt normal mattlyst?
AnonymBruker Skrevet 14. november 2019 #3 Skrevet 14. november 2019 2 minutter siden, Familytree skrev: En brus erstatter ikke mat, jeg tror du trenger å spise små måltider gjennom dagen, for eksempel frukt eller frokostblandinger. Snakk med legen din om dette, jeg har hatt det samme som deg. Tror du faktisk at du har hatt normal mattlyst? Om jeg spiser et eple som mellommåltid, så blir det bare det eple den dagen. Om jeg spiser 1 skål med frokostblanding til frokost, så blir det bare det måltidet den dagen. Jeg får ikke til å spise opp all frokosten, det blir som sagt 3-4 munnfull før det sier stopp. Det er det som er problemet, jeg klarer ikke å spise meg mett av en eller annen bisarr grunn. Brusen erstatter ikke mat, jeg vet det, men har merket at jeg drikker mer når jeg er sulten. Og da spesielt etter et forsøk på å spise mat. Kan ikke helt forklare hvorfor, men det gjør at jeg føler meg full i magen men ikke mett av noen slag. Vet ikke helt hva legen kan gjøre... aner ikke hvorfor det er slik. Har alltid slitt med matlyst og mat generelt. Men har følt meg fornøyd etter en halv porsjon middag tidligere. Nå så er jeg konstant sulten og klarer ikke å bli mett. TS Anonymkode: 5ed5a...ec7
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå