Gå til innhold

De sa meg opp som kunde


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

I dag fikk jeg opphørsfaktura fra Hafslund -- skjønte ingenting, så ringte dem. De sa at de hadde sagt opp avtalen min pga for mange ubetalte fakturaer.. ikke fått noe brev om dette, og han jeg snakket med skjønte at det var frustrerende.

men hva gjør jeg nå da?  Kan jeg bare velge en annen leverandør?   Og jada.. før dere peser meg om ubetalte regninger og sånn, jeg sliter med økonomien på mange plan og får snart hjelp.

Anonymkode: 7aedb...7ba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nettleie eller strøm? Dersom strøm kan du bytte, selv om du mest sannsynlig ikke går gjennom kredittsjekken og derfor ikke får nytt kundeforhold. 

 

Dersom nettleie er du sjanseløs. Det er ikke lov å stenge strømmem vinterstid, så med en gang det blir vår må du forvente at strømmen blir stengt dersom det er nettleia du ikke har betalt. 

Anonymkode: 098e6...35a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Strøm.  Har forsøkt å høre med andre selskaper, håper det går i orden..

Anonymkode: 7aedb...7ba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sikker på at brevet ikke har blitt sendt til Digiboks eller E-Boks? (for elektroniske brev i Norge). Uansett, har man ikke betalt, har Hafslund sannsynligvis hatt rett til å stenge abonnementet, så da må du opprette abonnement hos ny leverandør. 

Anonymkode: c0e2c...e9d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det pågående inkasso på disse ubetalte regningene? 
Isåfall vil det kunne være vanskelig å få nytt kundeforhold hos ny leverandør, men ikke umulig. 
Du må bare starte på toppen og begynne prøve få opprettet ny avtale. Noen ganger får man opprettet strømavtale selv med betalingsanmerkninger. 

Får du ikke opprettet avtale, så får du uansett leveringspliktig strøm, så du blir ikke stående uten strøm! 
pliktstrøm er ikke så ille de første seks ukene, da er nettleverandøren pålagt å bruke spotpris. Men etter seks uker setter de opp prisene betraktelig, og den skal være dyrere enn ved strømavtale. 
 

Anonymkode: f9aaa...5ce

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må være en smart person. Av alle regninger du nedprioriterer, så er det strømregningen du ikke betaler? 

De kan ikke ta strømmen når det er iskaldt, men de kan ta enormt høy pris på den. Få betalt strømregningen asap. Selg ting om du må. 

Strøm og bolig kan man ikke la være å betale. 

Anonymkode: a98a8...2d7

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Om en sliter aldri så mye økonomisk så er det husleie og strøm en prioriterer. Da får en heller kutte ned på andre ting og spise havregrøt og nudler. Du får søke opp de billigste strømleverandørene i ditt område, og se om noen vil inngå noen avtale. Men utestående regninger fra Hafslund forsvinner jo ikke.

Anonymkode: d700f...733

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

59 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du må være en smart person. Av alle regninger du nedprioriterer, så er det strømregningen du ikke betaler? 

ikke bjeff sånn til vedkommende da! Du vet da vel ikke noe om hvorfor ting er som de her. Hun/han sier det jo selv, ikke mas om det - og du gjør nettopp det. Hva er det med enkelte folk her på kg som må sparke folk som ligger nede??

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kan jeg bare velge en annen leverandør?

Så lenge du ikke har noen betalingsanmerkninger og kredittsjekken går gjennom bør ikke det være noe problem.

Har du pådratt deg betalingsanmerkninger kan det bli litt værre. Forhåndsbetaling av strømmen er kanskje et alternativ.

Anonymkode: daead...c44

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...