Gå til innhold

Bli kvitt plager ved eggløsningen? :(


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei! 

Jeg har plager ved eggløsning. Mindre irriterende med luft i magen, men jeg har så sinnsykt hodepine hvor paracet og ibux ikke hjelper og depresjon fra helvete. 

Pleier vanligvis å funke med redbull og kaffe, men nå hjelper ikke det. 

Prevensjon er ikke et alternativ. 

Hva hjelper?? :(

Anonymkode: 6b9a5...328

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Prevensjon som forhindrer eggløsning er det eneste som hjelper. 

Anonymkode: 128a8...905

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøv paracet fast de dagene??

Jeg har begynt å få så fryktlig hodepine når jeg må ta p-pille pause for mensen. 46 år og det begynner å bli mye rart.. Har lært meg at jeg starter med 2 paracet . to til tre ganger fra første pillefri dag og minst 4-5 dager fremover. Det fungerer for meg. Men da må du gå på paracet hele tiden de dagene.

Anonymkode: 48882...fd1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Prøv paracet fast de dagene??

Jeg har begynt å få så fryktlig hodepine når jeg må ta p-pille pause for mensen. 46 år og det begynner å bli mye rart.. Har lært meg at jeg starter med 2 paracet . to til tre ganger fra første pillefri dag og minst 4-5 dager fremover. Det fungerer for meg. Men da må du gå på paracet hele tiden de dagene.

Anonymkode: 48882...fd1

Kan prøve, har ikke tatt paracet på forhånd før :) takk for tips! 

Anonymkode: 6b9a5...328

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kan prøve, har ikke tatt paracet på forhånd før :) takk for tips! 

Anonymkode: 6b9a5...328

Bare hyggelig. Husk å ta 2 paraceter i gangen. Aldri en og en tablett. Mulig at du klarer deg med to paracet morgen og kveld. Jeg tar ca 6 pr dag for å sikker på at det holder seg sånn.

Anonymkode: 48882...fd1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har akkurat samme problemet.. eggløsnings smerter, hormonell og blir litt deppa/ tung. Startet opp med p piller for 4 uker siden, har ikke kjent noenting. Helt topp! Eneste som funker. Paracet tar ikke depresjonen og det hormonelle 

Anonymkode: f8029...e53

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

P-piller, hopp over uka å start på nytt brett med en gang. Lifechanging.

Anonymkode: c5db7...6db

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

P-piller, hopp over uka å start på nytt brett med en gang. Lifechanging.

Anonymkode: c5db7...6db

Ikke alle det fungerer å hoppe fra brett til brett. Jeg må alltid ta pause i brett nr 2. får brun/rød spotting og magekramper så jeg må ta pause. Har prøvd et par ganger og ignorere spottingen. Etter 5 uker med blødning og krampe gir du opp.

Anonymkode: 48882...fd1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Har akkurat samme problemet.. eggløsnings smerter, hormonell og blir litt deppa/ tung. Startet opp med p piller for 4 uker siden, har ikke kjent noenting. Helt topp! Eneste som funker. Paracet tar ikke depresjonen og det hormonelle 

Anonymkode: f8029...e53

Hva om hun blir deprimert av å ha hodepine?

Anonymkode: 48882...fd1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ikke alle det fungerer å hoppe fra brett til brett. Jeg må alltid ta pause i brett nr 2. får brun/rød spotting og magekramper så jeg må ta pause. Har prøvd et par ganger og ignorere spottingen. Etter 5 uker med blødning og krampe gir du opp.

Anonymkode: 48882...fd1

Snakk med gynekolog.

Anonymkode: c5db7...6db

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva om hun blir deprimert av å ha hodepine?

Anonymkode: 48882...fd1

Ingen går inn i en depresjon av å ha hodepine. 

Anonymkode: f8029...e53

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, AnonymBruker skrev:

P-piller, hopp over uka å start på nytt brett med en gang. Lifechanging.

Anonymkode: c5db7...6db

Ikke prevensjon.. Jeg er 29 år gammel og vi prøver å bli gravide igjen. 

23 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har akkurat samme problemet.. eggløsnings smerter, hormonell og blir litt deppa/ tung. Startet opp med p piller for 4 uker siden, har ikke kjent noenting. Helt topp! Eneste som funker. Paracet tar ikke depresjonen og det hormonelle 

Anonymkode: f8029...e53

P piller er nok løsningen, men prevensjon er ikke aktuelt nå:) det er kanskje andre ting som kan hjelpe på depresjon utenom p piller. 

14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ingen går inn i en depresjon av å ha hodepine. 

Anonymkode: f8029...e53

Riktig, hodepine er bare plagsomt. Og jeg begynner nok ikke på p piller av hodepine to ganger i måneden. 

 

Det er kun hodepine og nedstemthet som er irriterende symptomer ved eggløsningen. Jeg vil ikke fucke opp hormonene bare pga noe slikt. Får prøve paracet på forhånd og noe gledegivende.. 

Anonymkode: 6b9a5...328

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Naproxen har fungert mye bedre enn paracet/ibux for meg. Du kan jo teste det.

Anonymkode: f86b8...6cf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 14.11.2019 den 15.52, AnonymBruker skrev:

Hei! 

Jeg har plager ved eggløsning. Mindre irriterende med luft i magen, men jeg har så sinnsykt hodepine hvor paracet og ibux ikke hjelper og depresjon fra helvete. 

Pleier vanligvis å funke med redbull og kaffe, men nå hjelper ikke det. 

Prevensjon er ikke et alternativ. 

Hva hjelper?? :(

Anonymkode: 6b9a5...328

Spør legen om å få prøve migrene-medisin. Det er veldig vanlig med migrene i forbindelse med menstruasjonssyklusen.

Selv hadde jeg i alle år migrene under mens-uken, omtrent daglig. Så var det tre dagers opphold eller så, før eggløsningen kom, da med en ny to dagers migrene.

Jeg vet det er individuelt hvilken migrenemedisin som virker på den enkelte. Noen bruker det ene med stort hell, og andre bruker noe annet som virker bedre på akkurat dem. Selv bruker jeg Maxalt rapitab, som er smeltetabletter. Legges på tungen, blir til skum som går i oppløsning i munnen. Enkelt å svelge, og de er laget sånn da mange mennesker blir kvalme og har problemer med å svelge tabletter under migreneanfall. Da er det veldig enkelt med noe som ikke krever vann eller å svelge en klumpete tablett.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...