Gå til innhold

Holder kroppen min på vannet?

Fremhevede innlegg

Skrevet

De siste par ukene har jeg gått opp tre og en halv kilo (en halv kilo bare fra i går til i dag, til 56 og noe kilo), og mistenker at kroppen min kanskje holder på vannet? Leggene mine får langt dypere spor av sokker enn tidligere samt langvarige groper når jeg klemmer på dem, men bare foran, så jeg har vært usikker på om det er vann eller noe annet som foregår. Magen min har endret seg helt og får mye mer spor av klærne mine (ikke bare mønster som tidligere, men skikkelige bolker), og jeg har nærmest en "pose" nederst på magen som utover dagen kryper helt nedover til over skambenet. Jeg kjenner ikke igjen kroppen min, og det er litt ekkelt. Jeg føler meg konstant stinn, men har ikke smerter.

Noen som kjenner seg igjen i dette?

Anonymkode: 95458...adb

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Spist mye salt i det siste? 

Anonymkode: 5664c...b05

Gjest Bukkenbruse
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

De siste par ukene har jeg gått opp tre og en halv kilo (en halv kilo bare fra i går til i dag, til 56 og noe kilo), og mistenker at kroppen min kanskje holder på vannet? Leggene mine får langt dypere spor av sokker enn tidligere samt langvarige groper når jeg klemmer på dem, men bare foran, så jeg har vært usikker på om det er vann eller noe annet som foregår. Magen min har endret seg helt og får mye mer spor av klærne mine (ikke bare mønster som tidligere, men skikkelige bolker), og jeg har nærmest en "pose" nederst på magen som utover dagen kryper helt nedover til over skambenet. Jeg kjenner ikke igjen kroppen min, og det er litt ekkelt. Jeg føler meg konstant stinn, men har ikke smerter.

Noen som kjenner seg igjen i dette?

Nå høres du ut som dem på my 600 lb life. Hver gang dem går opp i vekt skylder dem på vann i kroppen 😂

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Spist mye salt i det siste? 

Anonymkode: 5664c...b05

Jeg kan ikke se at jeg har spist noe annerledes enn vanlig. Eller de siste dagene har jeg spist litt ekstra sunt fordi jeg får litt vektpanikk, men så vidt jeg vet ligger saltmengden på det jevne.

Skrevet

Hvor mye vann drikker du i løpet av dagen? Vann og aktivitet vil hjelpe lymfesystemet å få den overflødige væsken ut av kroppen. 

Skrevet
2 minutter siden, K1970 skrev:

Hvor mye vann drikker du i løpet av dagen? Vann og aktivitet vil hjelpe lymfesystemet å få den overflødige væsken ut av kroppen. 

Jeg har drukket ganske lite over lang tid, men prøvde å skjerpe meg i går, så jeg drakk to liter.

Skrevet
5 minutter siden, Bukkenbruse skrev:

Nå høres du ut som dem på my 600 lb life. Hver gang dem går opp i vekt skylder dem på vann i kroppen 😂

Det er vel ikke så relevant her?

Gjest Bukkenbruse
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Det er vel ikke så relevant her?

Hun sier hun går opp i vekt, da sa jeg bare hva dem på TV sier at det er vann og ikke mat 

Skrevet (endret)
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har drukket ganske lite over lang tid, men prøvde å skjerpe meg i går, så jeg drakk to liter.

Du bør ligge på i hvertfall 1.5 liter pr dag. Mer om du spiser lite grønnsaker og mat som ikke inneholder så mye vann. Sukker får kroppen min til å.lagre vann. Dalt ikke så mye. 

Endret av K1970
Skrivefeil
Gjest Bukkenbruse
Skrevet
1 minutt siden, K1970 skrev:

Du bør ligge på i hvertfall 1.5 liter pr dag. Mer om du spiser lite grønnsaker og mat som ikke inneholder så mye vann. Sukker får kroppen min til å.lagre vann. Dalt ikke så mye. 

Men er ikke 1.5 liter litt lite? Selv drikker jeg 3 liter er redd for nyrestein

Skrevet
Akkurat nå, K1970 skrev:

Du bør ligge på i hvertfall 1.5 liter kr dag. Mer om du spiser lite grønnsaker og mat som ikke inneholder så mye vann. Sukker får kroppen min til å.lagre vann. Dalt ikke så mye. 

Takk. Jeg spiser veldig mye grønnsaker. Lite sukker. Stort sett kun knekkebrød av brødmat. Jeg skal passe på å få i meg nok vann. I dag droppet jeg til og med kaffen. Jeg pleier ellers å drikke en par kopper kaffe hver morgen.

Skrevet
9 minutter siden, Bukkenbruse skrev:

Og du høres ut som en av dem som er av syke folk og mener du vet mer om kroppen deres enn de selv og legene deres tilsammen.

Anonymkode: 52237...67c

• Liker 1
Skrevet
Akkurat nå, Bukkenbruse skrev:

Men er ikke 1.5 liter litt lite? Selv drikker jeg 3 liter er redd for nyrestein

Man bør ha 0.03 x kroppsvekt. Dette er inkl det du får fra mat. Nyrestein kan komme fra mange årsaker og ikke bare for lite vann. 

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Takk. Jeg spiser veldig mye grønnsaker. Lite sukker. Stort sett kun knekkebrød av brødmat. Jeg skal passe på å få i meg nok vann. I dag droppet jeg til og med kaffen. Jeg pleier ellers å drikke en par kopper kaffe hver morgen.

Knekkebrød er fiberrikt (om du ikke spiser fint knekkebrød) og da bør du drikke mer vann. Vann er ekstremt viktig og helseforebyggende for mange ulike lidelser. Feks høyt blodtrykk.

• 3 uker senere...
Skrevet

Jeg ville bare oppdatere litt her og si at jeg har fått bekreftet at kroppen min holdt på vannet. Det meste er borte nå. Først og frem vil jeg egentlig anbefale alle om å kjenne kroppen sin og følge godt med, for rask vektoppgang (og da mener jeg flere kilo over f.eks. en uke uten noen endring i kosten) kan være et symptom på alvorlige problemer.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...