Gå til innhold

Når man har sendt klage til NAV...


Mimmii

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Ja. Saken din vil stå som under behandling og du vil få opp et dokument på siden som heter klage. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, altflyter skrev:

Ja. Saken din vil stå som under behandling og du vil få opp et dokument på siden som heter klage. 

Oki, takk for svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjedde ikke her. Gått to år og de rotet bort klagen min selv om jeg sendte over nett og brev. Du burde følge opp nøye. 

Anonymkode: 31ca4...e92

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Mimmii skrev:

Vil det da komme opp på Ditt nav på nettsiden, etter at klagen er scannet?

Ja, men hvis klagen er sendt inn av tredjeperson, for eksempel en advokat, vil ikke du få tilgang til dokumentene i saken via NAV sin nettside. Du vil også få et brev som bekrefter at klagen er mottatt og informasjon om forventet behandlingstid. 

45 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Skjedde ikke her. Gått to år og de rotet bort klagen min selv om jeg sendte over nett og brev. Du burde følge opp nøye. 

Anonymkode: 31ca4...e92

Man må dessverre følge opp selv, ja! Hvis man ikke mottar noen bekreftelse på at klagen er mottatt i løpet av et par uker eller når forventet behandlingstid nærmer seg så bør man kontakte NAV. (Det er synd å si det, men det kan virke som om de som "maser" litt får raskest og best hjelp. Mulig de som sist har henvendt seg havner "på toppen av bunken" igjen hos saksbehandlerne eller noe i den duren :()

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må følge opp selv. Ting rotes vekk og glemmes. Det er nok mye å gjøre der så blir det en arbeidsmetode som man kan kalle for "hurramegrundt". 

Anonymkode: fbe50...2f0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Leo skrev:

Ja, men hvis klagen er sendt inn av tredjeperson, for eksempel en advokat, vil ikke du få tilgang til dokumentene i saken via NAV sin nettside. Du vil også få et brev som bekrefter at klagen er mottatt og informasjon om forventet behandlingstid. 

Man må dessverre følge opp selv, ja! Hvis man ikke mottar noen bekreftelse på at klagen er mottatt i løpet av et par uker eller når forventet behandlingstid nærmer seg så bør man kontakte NAV. (Det er synd å si det, men det kan virke som om de som "maser" litt får raskest og best hjelp. Mulig de som sist har henvendt seg havner "på toppen av bunken" igjen hos saksbehandlerne eller noe i den duren :()

Klagen ble ikke sendt inn av meg, men et annet familiemedlem som har fullmakt. H*n fikk mail i dag om at klagen var mottatt, men jeg har ikke fått noe opp på mine sider.. Vil jeg ikke kunne se når det oppdateres da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Mimmii skrev:

Klagen ble ikke sendt inn av meg, men et annet familiemedlem som har fullmakt. H*n fikk mail i dag om at klagen var mottatt, men jeg har ikke fått noe opp på mine sider.. Vil jeg ikke kunne se når det oppdateres da?

Du burde be familiemedlemmet dobbeltsjekke at ikke saken har havnet på hans profil, høres sånn ut.. 

Anonymkode: 5c12e...f58

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Du burde be familiemedlemmet dobbeltsjekke at ikke saken har havnet på hans profil, høres sånn ut.. 

Anonymkode: 5c12e...f58

Ja, jeg skal gjøre det for å være sikker.. Men klagen ble sendt per brev, og da blir den vel sendt til Oslo, også scannet der? Har opplevd så mye tull og vas med Nav nå, så jeg vil gjøre alt for at klagen blir registrert

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...