Pierre Gynt Skrevet 16. november 2019 #21 Del Skrevet 16. november 2019 27 minutter siden, lady90 skrev: Tusen takk 😀 Har knebøystativ, stang, vektskiver, benk, hantler, matte, strikker/bånd, og stepkasse. Er lavt under taket her (under 220) så kan ikke ta hoppeøvelser eller øvelser stående med stang over hodet. Ikke mulighet til å henge ting i taket heller. Det programmet jeg har tatt i 1 år nå (5x5) er annenhver gang knebøy, skulderpress, markløft, og annenhver gang knebøy, benkpress og roing. Ligger på følgende vekt nå: Knebøy 60 kilo Benk 27,5 kilo Skulderpress 21 kilo Markløft 60 kilo (vært oppe i 70 før) Roing stagnert på 30. Klarer 5x3 her Er det 5RM på de andre? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lady90 Skrevet 16. november 2019 Forfatter #22 Del Skrevet 16. november 2019 11 timer siden, Pierre Gynt skrev: Er det 5RM på de andre? Forstår ikke helt hva du mener her, men er er det hva min 5RM er på de 5 øvelsene? Isåfall er det nok mest sannsynlig det samme som 5x5,troe ikke jeg løfter mer på 1x5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pierre Gynt Skrevet 16. november 2019 #23 Del Skrevet 16. november 2019 Når du sier "jeg ligger på følgende vekt", så er det altså maksvekta du klarer fem ganger? For om du makser en 5-repper (altså 5RM), så er det litt rart dersom du klarer hele fem sett med samme vekt. Da vil jeg jo egentlig tro at 5RM-en din er høyere enn oppgitt vekt. Spørsmålet er hvor tungt første sett kjennes i forhold til siste. Om jeg kjører til total utmattelse på ett sett, så er det svært lite sannsynlig at jeg klarer samme rep-antall på neste sett, selv med en lang pause. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lady90 Skrevet 16. november 2019 Forfatter #24 Del Skrevet 16. november 2019 30 minutter siden, Pierre Gynt skrev: Når du sier "jeg ligger på følgende vekt", så er det altså maksvekta du klarer fem ganger? For om du makser en 5-repper (altså 5RM), så er det litt rart dersom du klarer hele fem sett med samme vekt. Da vil jeg jo egentlig tro at 5RM-en din er høyere enn oppgitt vekt. Spørsmålet er hvor tungt første sett kjennes i forhold til siste. Om jeg kjører til total utmattelse på ett sett, så er det svært lite sannsynlig at jeg klarer samme rep-antall på neste sett, selv med en lang pause. Har egentlig ikke testet min 5RM så kan hende den er noe høyere ja. Men den vekta jeg oppga er den vekta jeg skal klare å kjøre 5x5 på ifølge programmet. Klarer som regel det men noen ganger klarer jeg bare 3 reps, andre ganger klarer jeg feks. to stk med 3 reps og 2 stk med 4 reps osv. Det rare er at det første settet alltid er det verste, mulig fordi jeg trenger tid på å komme igang. Kan hende oppvarminga ikke er bra nok. Sett 2 og 3 går lettest, merker det godt på sett 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå