Gå til innhold

Redd for at babyen min glemmer meg


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har en datter på 8 mnd.

Nå er snart pappaperm og jeg har merketat hun ofte går til pappaen sin nå istedenfor meg. Gråter når han går.

Og nå når jeg begynner å jobbe så følet jeg sakte men sikkert at jeg blit byttet ut. Hun sutrer mye hos meg og blir glad når pappaen kommer. 

 

Noen andre med samme følelser?

Anonymkode: 4243a...88c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tenker litt at det må vi bare tåle, selvom noen syns det er kjipt. For veldig mange har mamma vært favoritten de første mnd, så da syns jeg mødre må tåle at pappa er favoritten en stund. Det betyr jo ikke at baby har glemt deg. 

Visst han/hun gråter når han går, så er vel baby bare veldig glad i pappaen sin ❤️

Anonymkode: 76c38...339

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med hun over, dette må vi bare tåle. Det er veldig sunt og positivt at hun er så glad i pappaen sin og så knyttet til ham. Dette går i bølger og du vil erfare det samme i mange år framover. Noen ganger er du favoritter, noen ganger pappaen. Hun er heldig som har to personer hun er så knyttet til. Snart kommer det en mammadaltfase igjen. :) 

Anonymkode: e9b3a...c62

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun har jo valgt han FØR pappeperm. Da er det jo perfekt at hun skal få tid med pappaen sin. Barn er slik, noen ganger favoriserer de en forelder.

 

Hun vil ikke glemmer deg, og kanskje vil du merke at det blir motsatt når du skal jobbe. Da kan det bli ekstra stas å se mamma igjen .

Anonymkode: 057fe...46c

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette bør du jo bare være glad for. tenk om hun ikke ville vere hos pappaen sin når han skal ha pappaperm.
Hun glemmer deg selvfølgelig ikke.

Anonymkode: 15676...e1b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette har ingenting med deg å gjøre, men babyens utvikling. Babyer har én hovedomsorgsperson første året, så favoriserer de gjerne den den ene en stund før den skifter daglig. Plutselig er dere «likestilte» og den ene er kanskje litt favoritt (pappadalt/mammadalt).

Anonymkode: 7b9c6...0e5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hun sutrer til deg fordi du er en trygg havn hun kan hive ut det hun føler på. Hun blir glad av å se pappa, fordi han er avveksling, morro, og hun er glad i ham.

Gi det litt tid, så sutrer hun til ham også, det er derfor pappaperm er viktig. Og du kan bli litt mer morro-mamma også.

Anonymkode: 7ca81...82a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...