AnonymBruker Skrevet 13. november 2019 #1 Skrevet 13. november 2019 Jeg leste nettopp «Tips til å være utro» tråden! stilte noen spm, men ble bedt om å lage egen tråd, limer derfor bare inn kommentaren min her, å håper på svar fra dere! Har skumlest i denne tråden, fått med meg at dere ikke ønsker meninger fra oss som er imot utroskap! Så da skal jeg la være å si noe ang det! Men lurer på om jeg kan stille dere noen spm!? Ønsker gjerne å forstå deres side også, da det høres helt sinnsykt ut for meg at noen kan holde på med andre på siden, om de «elsker» noen andre ! Har dere empati? med tanke på at dere har tipset om å «spille på partnerens følelser, spille for å få sympati slik at dere blir tilgitt» osv!? Det høres litt ut som psykopatiske/narsisistiske trekk!? Har dere noen tanker om dette!? Er dere i det heletatt glad i deres partner!? Hvorfor er dere fortsatt sammen!? Hvorfor ikke bare ende det forholdet eller si ifra å spør om å ha et åpent forhold hvor begge er fri til å gjøre hva de vil!? Hvordan ville dere reagert, om dere fant ut at partneren deres var utro!? Hvilke følelser hadde dere hatt da!? spør av ren nysjerrighet, da jeg har lurt på dette ganske lenge! Hver gang jeg ser / hører om utroskap, så kommer disse spm i hode mitt! Så hadde satt pris på svar! Anonymkode: ff2b3...6ed
AnonymBruker Skrevet 14. november 2019 #2 Skrevet 14. november 2019 Å få ordentlige svar på dette blir sikkert litt som å få en psykopat til psykologen - de har overhodet ingen forståelse for at de har et avvikende følelsesregister og er som en parasitt for samfunnet. Jeg har alltid tenkt det samme, at de fleste utro mennesker scorer høyt på visse psykopatiske eller narsissistiske trekk. Nå er det antageligvis 10-15 ganger flere utro enn det er psykopater og narsissister, men at de fleste har noen trekk tviler jeg ikke på. De som snakker om å spille på partnerens følelser mener jeg det er overveiende sannsynlig at faktisk er psykopat eller narsissist. Det er svært manipulerende, og ikke noe en person med tilnærmet normalt følelsesregister ville gjort. I tillegg har man nok noen som rett og slett bare er lettpåvirkelige (litt som folk uten diagnoser som blir med i gjenger eller terrororganisasjoner). De mener ikke noe vondt med det, men lar seg lett lokke og har kanskje et stort behov for å bli sett og føle tilhørighet. Anonymkode: f7181...59e 3
Misanthropis Skrevet 14. november 2019 #3 Skrevet 14. november 2019 (endret) Nei de mener de har rett til det de gjør og rettferdiggjør på all verdens slags dumme måter. man har fortjent det på en måte, og man gjør ikke no skade... Er man utro er man veldig god på hva er det norske ordet da...finner ikke.. er compartmentalizing Endret 14. november 2019 av Misanthropis 1
MuffinStud Skrevet 14. november 2019 #4 Skrevet 14. november 2019 Synes det er mye mer fascinerende å se de prate til hverandre. Spørsmålene du stiller er ikke vanskelig å svare på. Så dype er ikke de oppkonstruerte æreskodeksene deres. Første stikk har de vel vunnet ved å si at du bryter en slags "kontrakt" ved å trenge seg på din tråd. Så de setter deg på sidelinja bundet av din egen æreskodeks. Tror ikke det er tilfeldig at den tråden hadde så stor tendens til det. Vi har mange andre tråder her som henvender seg spesifikt til en gruppe (menn/kvinner som oftest), men utroskaptråden virker i særklasse på å smøre på hvor dårlig person du er som trenger deg på. De vil si at de har "prøvd alt", så du skal få skyldfølelse for å stille spørsmålstegn ved deres commitment til forholdet. Det må i så fall være en stor flokk enhjørninger. Har vært på nok gutteturer i vidt forskjellige settinger med vidt forskjellige grupper til å vite at de som "spiser ute" når man er avgårde ikke er motivert av en dårlig hjemmesituasjon. Men de er nok ærlige i den oppfattelse av at de tror de ikke kommer til å bli "tatt". Det har jo hendt det også, og jeg har vel enda ikke sett noen av disse hvor partene på hjemmefronten sammen kom frem til at "ja, ja, vi har jo egentlig glidd fra hverandre for en god stund siden". Selv om det er det de fleste her beskriver når de skal forsvare sin utroskap. Så spør du om empati. Det er jo lett å avskrive problematikken ved at de ikke har planlagt at personen skal finne det ut. 8 hours ago, AnonymBruker said: Hvordan ville dere reagert, om dere fant ut at partneren deres var utro!? Hvilke følelser hadde dere hatt da!? Her skriver du "fant ut" for at spørsmålet skal gi mening. Og snakker da strengt tatt om noe annet enn det de forsøker seg på. Men du nevner noe viktig midt inne i innlegget ditt. Utroskap kommer hånd i hånd med det som kalles gaslighting. De små manipulative garderingene i hverdagen for å avspore/terminere spørsmål fra ektefellen. Psykologisk spill som også har et visst skadepotensiale og grobunn for ytterligere asosiale tendenser. Vi får jo se om det kommer noen svar på denne tråden, men jeg tror du skal anse den påtatte indignasjonen over at du var uhøflig som trengte inn på "tråden deres", som en del av dette mønsteret. Men du spurte jo etter noen svar. Med mindre du prøver å argumentere mot de for å endre de heller enn forstå, så kan du jo få noen svar fra meg. Så dype er ikke betraktningene/tankesettet deres at det er noen "dyp visdom" å hente der..... * Victimless crime. Hun skal jo ikke finne det ut. * Ingen sitter på gamlehjemmet og tenker "jeg skulle ønske jeg hadde hatt mindre sex". * Empati og omtanke spiller først inn dersom hun oppdager det, hvilket hun ikke skal. * Jeg er så fortreffelig awesome at 40% av meg er mer enn nok for henne. * (Gråtkvalt) Jeg har jo prøvd alt hver dag og grått meg i søvn hver natt i min streben etter å redde forholdet. (gløtter mellom fingrene for å se om du kjøper den). Og at dette har skjedd uten at min ektefelle i det hele tatt vet at vi har et problem er bare et tegn på hvor tappert jeg har forsøkt å skåne henne. 2
AnonymBruker Skrevet 14. november 2019 #5 Skrevet 14. november 2019 8 timer siden, AnonymBruker skrev: ....! Men lurer på om jeg kan stille dere noen spm!? Ønsker gjerne å forstå deres side også, da det høres helt sinnsykt ut for meg at noen kan holde på med andre på siden, om de «elsker» noen andre ! 1. Har dere empati? med tanke på at dere har tipset om å «spille på partnerens følelser, spille for å få sympati slik at dere blir tilgitt» osv!? Det høres litt ut som psykopatiske/narsisistiske trekk!? Har dere noen tanker om dette!? 2. Er dere i det heletatt glad i deres partner!? 3. Hvorfor er dere fortsatt sammen!? 4. Hvorfor ikke bare ende det forholdet eller si ifra å spør om å ha et åpent forhold hvor begge er fri til å gjøre hva de vil!? 5.Hvordan ville dere reagert, om dere fant ut at partneren deres var utro!? Hvilke følelser hadde dere hatt da!? Anonymkode: ff2b3...6ed Det finnes mange ulike årsaker til utroskap, så det er umulig å svare for alle med ett generisk sett påstander. Men jeg kan svare for meg, som Mann, i et , fra mitt perspektiv, sexløst samliv. For henne er sex noe som krever lyst , oppmerksomhet og som skal tilpasses livet, for meg er det stort sett tvert imot. 1. Har jeg empati? Vel, ja, jeg skjønner hennes opplevelse av situasjonen. Men samtidig har jeg en opplevelse av situasjonen som også skal ivaretas. Ett forhold er ikke basert på en parts virkelighetsforståelse, det er ett kompromiss og i forhandlingen av det kompromisset, bruker mann verktøyene tilgjengelig. 2. Ja, jeg elsker henne veldig høyt. Hvis ikke hadde jeg ikke tatt risikoen. Hvis hun ikke var viktig, kunne man bare gått. 3. God knows!!! Seriøst, det er SÅ mange grunner til at vi skulle gått fra hverandre, men vi har ikke klart det til nå. Det er ett bånd mellom oss som ingen av konfliktene har klart å bryte. Man kan reflektere at etter ett par ti-år sammen, så kommer det noe Stockholm syndrom inn.. 🙂 4. Vi har i ettertid prøvd åpent forhold, men det fungerer ikke til det vi skal ha det til. Og det fungerer ikke egentlig for henne. Hele konfliktområdet handler om at vi har veldig forskjellig seksualitet. 5. Det ville nok drept forholde VÅRT, gitt VÅRT problem. Det handler om at hun knytter andre følelser til sex enn kun sex, hvilket betyr at i en utroskapssituasjon ikke bare IKKE fungerer sexuelt med meg, men FUNGERER med noen andre. Og for å komme dit, hadde hun allerede knyttet FØLELSER i relasjonen, som jeg ville sett som utfordring mellom oss. Andre med samme situasjon kan oppleve dette helt annerledes. Anonymkode: e99bf...395
AnonymBruker Skrevet 14. november 2019 #6 Skrevet 14. november 2019 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg leste nettopp «Tips til å være utro» tråden! stilte noen spm, men ble bedt om å lage egen tråd, limer derfor bare inn kommentaren min her, å håper på svar fra dere! Har skumlest i denne tråden, fått med meg at dere ikke ønsker meninger fra oss som er imot utroskap! Så da skal jeg la være å si noe ang det! Men lurer på om jeg kan stille dere noen spm!? Ønsker gjerne å forstå deres side også, da det høres helt sinnsykt ut for meg at noen kan holde på med andre på siden, om de «elsker» noen andre ! (1) Har dere empati? med tanke på at dere har tipset om å «spille på partnerens følelser, spille for å få sympati slik at dere blir tilgitt» osv!? Det høres litt ut som psykopatiske/narsisistiske trekk!? Har dere noen tanker om dette!? (2) Er dere i det heletatt glad i deres partner!? Hvorfor er dere fortsatt sammen!? Hvorfor ikke bare ende det forholdet eller si ifra å spør om å ha et åpent forhold hvor begge er fri til å gjøre hva de vil!? (3) Hvordan ville dere reagert, om dere fant ut at partneren deres var utro!? Hvilke følelser hadde dere hatt da!? spør av ren nysjerrighet, da jeg har lurt på dette ganske lenge! Hver gang jeg ser / hører om utroskap, så kommer disse spm i hode mitt! Så hadde satt pris på svar! Anonymkode: ff2b3...6ed 1. Vet ikke hvem "dere" er. Synes det høres en smule psykopatisk ut, ja. 2. Ja, men skal ikke si jeg er klassisk forelsket eller elsker henne. Er drama og styr med å slå opp, og jeg vet ikke om jeg vil ha det så mye bedre som singel, alt i alt. 3. Hadde dumpet henne. Ville følt meg litt bedratt og ydmyket, men hadde først og fremst vært bekymret for om andre fant ut at dama mi hadde vært utro. Jeg har vært utro fordi jeg har dårlig selvbilde og trenger bekreftelse. Jeg tror ikke jeg hadde hatt samme behovet om dama var mye penere. Anonymkode: 080ae...53c
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå