Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Mange sier at de er tilgjengelig på mobil, data, nettbrett, Apple TV og Chromecast. Men Chromecast (CC) formidler jo bare tv videre fra noen av de overnevnte, jeg har aldri sett en funksjon der CC (som Apple TV) har egen meny med egne apper og jeg har hatt CC i flere år. Jeg ser bare de fine bakgrunnene før jeg setter på noe annet fra mobil eller brett. Appene som er på mobil er jo også bare for denne videreformidlingen. Er det noe jeg har gått glipp av?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kanskje jeg skulle stilt spørsmålet på denne tiden av døgnet?

Skrevet

Nei jeg har også bare apper på tlf som jeg caster fra. Men de appene kan jo fint brukes uten å caste, så skjønte ikke hva du mente med det siste?

Anonymkode: bdab3...039

Skrevet

Med forbehold om at jeg også kan ha gått glipp av noe vesentlig:

Regner vel med at de bare mener at appene deres på de aktuelle enhetene støtter Chromecast, altså at du kan caste til en enhet med Chromecast-funksjonalitet fra app eller nettleser. Det er en del apper for videoavspilling og nettleser-spillere du ikke kan (chrome)caste fra, så jeg tipper de bare ønsker å understreke at det går an her. For eksempel finnes det intet Chromecast-symbol på en del nettsteder samt en app jeg bruker til å se diverse sær sport jeg er interessert i. I Chrome kan jeg caste hele fanen til TV-en i fravær av egentlig Chromecast-funksjonalitet, men det fungerer ikke på langt nær like godt. 

Jeg er enig i at det i så fall er litt underlig om de formulerer det som at de er "tilgjengelig på mobil, nettbrett og Chromecast" som om det er sidestilt, da. Men det er jo ikke alltid man går for presisjon og detaljer i slik markedsføring, det holder at folk hører navnet på enheter og tjenester de vet de bruker. "Åja, jeg har jo en iPhone og en iPad og mannen en Galaxy og vi bruker jo Chromecast", liksom.

Anonymkode: 876ce...342

• Liker 1
Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nei jeg har også bare apper på tlf som jeg caster fra. Men de appene kan jo fint brukes uten å caste, så skjønte ikke hva du mente med det siste?

Anonymkode: bdab3...039

Jeg mente at man må ha en dedikert caste-app på mobilen for å caste (noe f.eks. min mor og far ikke har og da ikke kan selv om jeg har bedt dem legge det inn siden det da er lettere å se på bilder osv.)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...