Gå til innhold

Farlig for kolesterolet å spise yoghurtis?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er ekstremt glad i yoghurtis og spiser dette flere ganger i uken. Er det farlig for kroppen min?

Tok masse blodprøver og alt var bra, men om jeg fortsetter slik, kan det vel slå ut på blodtrykk og kolesterol og sånt?

 

Anonymkode: c1ff4...ea5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er bare noen få personer som får økt kolesterol av kolesterolet man inntar gjennom kosten. Om du er i risikogruppen kan nok legen finne ut. Så lenge du er i aktivitet og ikke er overvektig, ikke spiser så mye når du først spiser, samt har et ellers bra kosthold, så ser jeg ikke problemet for å være ærlig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel en del sukker i denne yoghurtisen? Karbohydrater øker triglyseridene og minsker partikkelstørrelsen på LDL-partikler. Jo mer karbohydrater du spiser, jo mer triglyserider. Triglyserider er spesielt dårlig for hjertehelsen. Og små LDL er ikke bra, mens store LDL er bra. 

Anonymkode: 89905...b24

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Sandum.PT skrev:

Det er bare noen få personer som får økt kolesterol av kolesterolet man inntar gjennom kosten. Om du er i risikogruppen kan nok legen finne ut. Så lenge du er i aktivitet og ikke er overvektig, ikke spiser så mye når du først spiser, samt har et ellers bra kosthold, så ser jeg ikke problemet for å være ærlig :)

Kjæresten min har høy kolesterol, derfor jeg spør her. Men han spiser utrolig mye fett i maten, noe jeg ikke gjør. Jeg er litt overvektig men jobber med saken, Spiser stort sett sunt uten om den yoghurtisen

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er vel en del sukker i denne yoghurtisen? Karbohydrater øker triglyseridene og minsker partikkelstørrelsen på LDL-partikler. Jo mer karbohydrater du spiser, jo mer triglyserider. Triglyserider er spesielt dårlig for hjertehelsen. Og små LDL er ikke bra, mens store LDL er bra. 

Anonymkode: 89905...b24

Ja er dette jeg frykter, at jeg må slutte med den isen, Har liksom trodd at den er sunnere enn den vanlige 

Anonymkode: c1ff4...ea5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...