Gå til innhold

Barnehagevogn..?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvilken sovevogn i barnehagen er det dere erfarne foreldre anbefaler? Mitt barn har en med bagdel, men jeg vurderer å bytte den ut :) 

Anonymkode: 2fcec...783

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvilken som helst! Med 4 hjul, uten mugg 

Anonymkode: ed8f7...932

Går det da greit med de som har bagdel, eller er det bedre med en "helt flat" underdel å ligge på?

Anonymkode: 2fcec...783

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta det barnet er vant til fra før av. Det er tryggest. Mitt barn sover i vogn uten full liggestilling. Den har barnet brukt i 5 mnd og sover kjempe godt i. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Simo eller Emmaljunga(Edge el Mondial)

Stødige vogner med god størrelse på sportsdel.

Anonymkode: fd4f5...b9e

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Babyjogger City Elite er best synes jeg.

Anonymkode: c5cfa...ac7

Til soving i barnehage??

Anonymkode: 3bc7d...bda

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Romslig og stødig vogn med fire hjul.

Fungerende seler.

F.eks Emmaljunga 

Anonymkode: 3bc7d...bda

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde Emmaljunga scooter, veldig fornøyd. 

sover de godt under tak eller får vognen vær/vind på seg? 4 hjul, stødig, sele, fottrekk/stormtrekk for å beskytte mot været. 

Anonymkode: 92c1d...3fe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finn på finn.no - sovevogn er ikke så nøye. Med mindre du bor på Voksenkollen og har mye penger og nevrose om at ungen din må ha det dyreste.

Anonymkode: b71d8...bfe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velg en stødig vogn, med god kalesje, godt "isolert" (ville ikke tatt babyjogger city elite, de er ikke for den norske vinteren), integrerte seler, god brems, ikke mugg, og godt vindtrekk. Synes vognposer med glidelås er best, den gamle voksiposen er sjelden god med at den blir litt knapp når barna begynner å bli lange. 

Jeg liker best Emmaljunga Edge. Mange har Simo vogn, men der synes jeg det er en svakhet med fotbrettet som stadig detter ned. 

Jeg er småbarnsmor og jobber på småbarnsavdeling :)

Anonymkode: 63ce9...b18

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes barn skal få beholde den vognen de har hatt så langt, og derfor brukte vi den vanlige vognen hans som sovevogn i barnehagen. Vi hadde Stokke Trailz og brukte vognen til og fra barnehagen hver dag, pluss som sovevogn i barnehagen. Da visste vi at han sov godt i den og den føltes kjent og kjær for ham.

Så jeg anbefaler egentlig at dere bare beholder den vognen dere allerede har. :) 

Anonymkode: 0e2f3...310

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

store firehjulinger som Emmaljunga er jo fint. Men jeg hadde brukt TFK (trehjuling) kjøpt på loppis for 300 kr som barnehage-sovevogn for begge mine to barn, og det funket helt fint. Den har stor og romslig sportsdel. 

Anonymkode: ff45a...438

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte en eldre pent brukt Emmaljunga Edge på Finn. Fungerer helt utmerket. Så kostet den i tillegg så lite at det ikke gjør noe om den skulle bli ødelagt. Skal du kjøpe eldre vogn er det lurt å være nøye med å sjekke at det ikke er noe mugg i tekstilene. Ellers hører jeg mange er fornøyd med Britax b-motion 4 plus. Lang rygg, helt flat liggestilling og god kalesje

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har bare brukt den vanlige vogna vi. Forstår ikke vitsen med å kjøpe enda en vogn..

Anonymkode: bcd1b...07c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi har emmaljunga mondial de lux i barnehagen, og en bugaboo fox hjemme. Det ble emmaljunga i barnehagen fordi den virker deiligst å sove i, samt at den er lettere å bysse på dersom det trengs. Det eneste jeg ikke liker med den er at selen blir så stram i skrittet. 

Anonymkode: 6ace6...73f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vi har bare brukt den vanlige vogna vi. Forstår ikke vitsen med å kjøpe enda en vogn..

Mange trenger vogna i hverdagen og orker ikke dra den med i bil til/fra barnehagen. :) 

Jeg bor 100 meter fra barnehagen og bruker samme vogn, men hadde ikke giddi å ta den med i bil til og fra hver dag. Enklere å kjøpe en brukt vogn som kan stå der hele tiden.

Anonymkode: 1d6de...713

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, AnonymBruker said:

Vi bruker søskenvogna frem og tilbake fra barnehagen. Derfor har de hver sin sovevogn i barnehagen. Den originale vognen ønsker vi ikke at blir stående i boden i barnehagen 

Anonymkode: 1fb3d...464

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

store firehjulinger som Emmaljunga er jo fint. Men jeg hadde brukt TFK (trehjuling) kjøpt på loppis for 300 kr som barnehage-sovevogn for begge mine to barn, og det funket helt fint. Den har stor og romslig sportsdel. 

Anonymkode: ff45a...438

Jeg vil fraråde Ts å kjøpe en TFK, de vognene er jo så ustødige! De som har den vogna i vår barnehage må stå inntil veggen ute så de ikke velter om barnet ligger urolig..

Anonymkode: 63ce9...b18

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...