Gå til innhold

Idiot av en nabo


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Bor i borettslag, og hun er helt hensynsløs. Man hører godt når hun kommer hjem, for hun smeller og bråker med alt. Når hun er hjemme går hun inne med sko fordi hun syntes det er "så stress å vaske". Hun er en ekkel voksen dame. Hun drar ut på kvelden og drikker og kommer hjem rundt 01-03, hun lever som om hun var 20 år til tross for at hun er ca 40. Hun tramper rundt med sko, smeller med alt, og det er alltid et "leven" når hun er hjem. Hun hulker over en fyr på balkongen over soverommet midt på natta, når hun vet at det er soverom både under og over henne.. 

Hun gir blaffen. Jeg har flere ganger forsøkt å hinte og spørre om hun kan dempe seg, slutte å gå med sko inne. Hver gang spiller hun dum "åja er det så lydt.." Men hun bare fortsetter.

Det er dessverre ikke "nok" lyd til at det vil være nyttig å gå til styret. Pga dette føler jeg meg tvunget til å selge. Jeg har ikke sovet en natt igjennom siden hun flyttet inn for to år siden. Jeg er i tjueårene selv, og er helt sjokkert over hvor dumt et voksent menneske oppføre seg..

Jeg kan ikke selge før til sommeren. Hvordan OVERLEVE frem til salg? Det er veldig ugunstig for meg å selge, da jeg hadde flaks og kuppet denne leiligheten. Jeg må derfor antagelig ned i både størrelse til en ettroms og standard, og kanskje opp i pris. Men jeg får ikke fred! Jeg er helt mentalt utslitt. Hver natt sover jeg med ørepropper, men det holder ikke...

Anonymkode: a7702...818

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Klag til styret. Med nok klager, blir hun nødt til å flytte.

Anonymkode: 0dd8e...f74

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er hun i gang igjen, hun har satt på dusjen og dusjer rett på gulvet uten membran eller noe, det trommer og bråker og dette pleier å være nesten en hel time hver kveld. Etterpå skal hun vel trampe rundt eller få besøk eller noe annet forjævlig. Det skulle vært etter vedtektene stille for en halvtime siden! 

Anonymkode: a7702...818

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som overnevnte sa, si meld fra til styret. Hvis du bor i oppgang kan jo det hende flere av naboene irriterer seg over skobruk og at hun kommer hjem sent. Få flere til å gå sammen til styret så skjønner hun kanskje alvoret. Eventuelt gratis rettshjelp i Oslo kan hjelpe deg hvis du er Osloboer.

Endret av snoren
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du ikke sette på litt dunk dunk musikk om morgenen? La musikken spille selvom du er på jobb. Det er lov. Er etter (23?) på kvelden det skal være stille.

Anonymkode: 7159e...63f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Klag klag klag klag! Du skal ikke tåle alt dette og få livskvaliteten såpass ødelagt!

Anonymkode: 3b58d...378

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ante virkelig ikke at man ikke kan dusje etter kl 23?! 🤪

Anonymkode: 55b89...6a6

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ante virkelig ikke at man ikke kan dusje etter kl 23?! 🤪

Anonymkode: 55b89...6a6

Man skal ikke gjøre noe som bråker etter 23, faktisk, da er det ro. 

Anonymkode: 3b58d...378

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men altså, det må nå være lov å dusje når som helst på døgnet. Det syns jeg var et urimelig krav fra deg. Men resten er plagsomt og det bør du ta opp med styret. Send inn klage. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Naboen min klaget på meg for at jeg av og til måtte på do på natten, altså ja.. sånn skjer, jeg skjønner det er lytt, men..

Han mente også at jeg skrev på gammeldags skrivemaskin, fikk "nattlig besøk" (naboen i etasjen over som kom hjem) og masse annet. 

Han skulle straffe meg og satt på høy musikk etc til ulike tider. Ganske crazy. 

Etter 6 mnd solgte jeg leiligheten og inn flyttet en barnefamilie. Han mente de var roligere enn meg som bodde alene 😂

Noen måneder etter ser jeg han igjen, parkert i bilen sin rett utenfor leiligheten jeg hadde leid. Så står han i gaten der kjæresten min bodde, da jeg kommer kjørende. Han fikk besøksforbud etter dette, jeg hadde logget alt han hadde gjort og skrevet.. litt mer enn middels opptatt av meg og trolig sjalu på mine såkalte nattlige gjester 😂

Takk og lov mange år siden dette, og for all del - naboen din må ta hensyn. Be styret involvere seg. Gjør de ikke det så flytt! 

Anonymkode: 04150...45f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...