Gå til innhold

Posten er så sinnsykt treg!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg leverte en pakke til posten onsdag 6. november, og den skulle bli sendt dagen etter. I dag er det onsdag 13. november, og jeg ser av sporingen at pakken har ankommet en by 3 timer unna (med bil) min by. Pakken skal sendes til den andre siden av landet. Hvordan kan det ta 1 uke å frakte pakken 3 timer unna?? Nå skal den jo enda lenger, hvor lang tid skal det ta? Det er jo helt sykt at det skal ta over en uke å få sendt en pakke? 

Anonymkode: bd171...e4b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg leverte en pakke til posten onsdag 6. november, og den skulle bli sendt dagen etter. I dag er det onsdag 13. november, og jeg ser av sporingen at pakken har ankommet en by 3 timer unna (med bil) min by. Pakken skal sendes til den andre siden av landet. Hvordan kan det ta 1 uke å frakte pakken 3 timer unna?? Nå skal den jo enda lenger, hvor lang tid skal det ta? Det er jo helt sykt at det skal ta over en uke å få sendt en pakke? 

Anonymkode: bd171...e4b

Jeg har sendt pakke to ganger til samme person i et annet fylke, den ene gangen tok det 3 dager og den andre gangen 3 uker og 2 dager!  Helt utrolig. 

Anonymkode: 8b846...4f5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anbudshælvete. Er ikke så nøye om det fungerer, så lenge det er billigst! 

Anonymkode: 0b00c...46a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er sannsynligvis fordi postens sjåfører er underbetalt østeuropeere som aldri har sett vinterføre. 

Pakken din ligger sikkert i ei grøft et sted. Under et veltet vogntog. Hvis ikke en utro tjener har stjålet den. 

 

Anonymkode: bd642...d94

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tok en uke å få en pakke sendt 25,6km, en tur som tar deg rundt 25 min å kjøre 😳

Så noen ganger så bruker posten ekstremt langt tid på å frakte en pakke 😬

Mens andre ganger kan en pakke reise 60 mil på 24 timer 🤔

Har ikke svar på hvorfor det noen ganger går fort og andre ganger ikke :vetikke:

Endret av Ariana807
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mottok brev fra Nav i mitt distrikt som gikk via Oslo før jeg fikk det, tok nesten 2 uker fra brevet var stemplet. Rakk nesten ikke fristen for møte jeg skulle ha den gangen. sånn var det neste hver gang inntil jeg fikk oppretta profil på Nav sin side og da gikk det jo fortere. Har inntrykk av post i innland går innmari treig generelt etter all omlegging Posten har hatt. 

Anonymkode: e9783...ed1

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

For noen år siden var normen at brev var hos mottaker senest to dager etter sending. Nå synes jeg normen er en uke, på helt vanlige små innenlands brev. Har lært meg å senke forventningene til posten... 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Anbudshælvete. Er ikke så nøye om det fungerer, så lenge det er billigst! 

Anonymkode: 0b00c...46a

Ja ikke sant! 

Men det finnes vel ikke noe alternativ heller, så man må jo bare være tålmodig (og irritert) da😤

Anonymkode: bd171...e4b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pakken skal via en sorteringssentral/godsterminal uansett, så avstanden fra mottaker til avsender er egentlig likegyldig. 
Innleveringstider er også veldig relevant. At det i tillegg har vært snøkaos som har forsinket både fly og biltrafikk kan også virke inn. 
 

Anonymkode: 6c9db...fa0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker said:

Pakken skal via en sorteringssentral/godsterminal uansett, så avstanden fra mottaker til avsender er egentlig likegyldig. 
Innleveringstider er også veldig relevant. At det i tillegg har vært snøkaos som har forsinket både fly og biltrafikk kan også virke inn. 
 

Anonymkode: 6c9db...fa0

Riktig.

I tillegg til dette er størrelse og form på pakken relevant. Dersom den ikke lar seg sortere av maskiner tar det lenger tid.

Anonymkode: ce704...5e8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Pakken skal via en sorteringssentral/godsterminal uansett, så avstanden fra mottaker til avsender er egentlig likegyldig. 
Innleveringstider er også veldig relevant. At det i tillegg har vært snøkaos som har forsinket både fly og biltrafikk kan også virke inn. 
 

Anonymkode: 6c9db...fa0

Det der er temmelig tynne unnskyldninger. Et problem som er konstant hele året har ingenting med snøkaos å gjøre og uansett om folk i verste fall leverer et innenlands brev en time etter siste postkjøring på (lille)julaften er det ingen grunn til at brevet skal behøve å ta mange uker før det er framme. 

Anonymkode: e6e82...6da

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Pakken skal via en sorteringssentral/godsterminal uansett, så avstanden fra mottaker til avsender er egentlig likegyldig. 
Innleveringstider er også veldig relevant. At det i tillegg har vært snøkaos som har forsinket både fly og biltrafikk kan også virke inn. 
 

Anonymkode: 6c9db...fa0

Det tok ikke to uker å sende pakker for noen år siden. 

Anonymkode: 0b00c...46a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke klag. Dette er det dere alle har stemt frem når det har vært valg. 

Anonymkode: 6c77b...826

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 hours ago, AnonymBruker said:

Det tok ikke to uker å sende pakker for noen år siden. 

Anonymkode: 0b00c...46a

Jeg opplevde flere ganger at det tok 1-2 uker å få pakke fra nordnorge til trøndelag eller østlandet for noen år siden, og noen ganger opp til tre uker...  Og jeg opplevde forrige uke at det kom pakke fra nordnorge til østlandet på 3 dager. 
 

Anonymkode: 6c9db...fa0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det tok ikke to uker å sende pakker for noen år siden. 

Anonymkode: 0b00c...46a

Dette er et resultat av at alt skal sentraliseres. Det er i dag færre og større postmottak som sorterer og videresender posten. Tidligere var det mange flere slike sorteringsentraler og psten trengte da ikke fysisk å flyttes så mange mil ekstra som det gjør i dag. 

Enklere og billigere for Posten, not so much for oss forbrukere.

Anonymkode: 63feb...4f3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...