Gå til innhold

9000kr på to vakter


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg skal jobbe 25 og 26 desember. En dagvakt og en kveldsvakt. Kan det da stemme at jeg skal tjene 9000kr på disse to vaktene? Ca 4000 på dagvakt og ca 5000 på kveldsvakt

Jeg holder på å spare til noe, og mangler bare 18.000 så jeg vurderer da å droppe nyttårsmiddag og ta på meg ekstra på nyttårsaften og 1 nyttårsdag også om keg har regna riktig 😅

Anonymkode: 560f9...a44

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jobber du i helsevesenet? Du får bare ett av tilleggene, det som er størst. Får du helligdagstillegg på 133%, så får du ikke kveldstillegg også. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg skal jobbe 25 og 26 desember. En dagvakt og en kveldsvakt. Kan det da stemme at jeg skal tjene 9000kr på disse to vaktene? Ca 4000 på dagvakt og ca 5000 på kveldsvakt

Jeg holder på å spare til noe, og mangler bare 18.000 så jeg vurderer da å droppe nyttårsmiddag og ta på meg ekstra på nyttårsaften og 1 nyttårsdag også om keg har regna riktig 😅

Anonymkode: 560f9...a44

Det kan stemme ja. Især hvis du jobber skift i det offentlige.

I tillegg til timeslønn får du 100% tillegg, samt kveldstillegg. 

Anonymkode: 305df...90f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spørs forresten hvilken HTA du jobber utifra. Du bør sjekke der. 

Anonymkode: 305df...90f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Pragmatikeren skrev:

Jobber du i helsevesenet? Du får bare ett av tilleggene, det som er størst. Får du helligdagstillegg på 133%, så får du ikke kveldstillegg også. 

Jo, du får helligdagstillegg og kveldstillegg. Du får derimot ikke helgetillegget (lør-/søndag) når det er helligdag (rød dag). Kveldstillegget skal du ha likevel uavhengig av om det er såkalt rød dag eller ikke.

Anonymkode: a3fe4...e0b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jo, du får helligdagstillegg og kveldstillegg. Du får derimot ikke helgetillegget (lør-/søndag) når det er helligdag (rød dag). Kveldstillegget skal du ha likevel uavhengig av om det er såkalt rød dag eller ikke.

Anonymkode: a3fe4...e0b

Siterer meg selv for å tilføre at du ikke får ekstra overtid i tillegg til de 133% da allerede gitt prosentsats er høyere enn et vanlig overtidstillegg. På overtid får du heller ikke kveldstillegg. Men vanlig helligdag (rød dag) gir både 133% + kveldstillegg de aktuelle timene. 

Anonymkode: a3fe4...e0b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Pillråttent! Helgetillegget skulle selvsagt vært med også. 

Anonymkode: 0eb83...539

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så hvis man har 256 kr timen til vanlig. Hva er da lønnen i 133% og 7,5 timers arbeidsdag? Skal jobbe 31.des og 1.januar her. ( sykehjem )

Anonymkode: bb78c...4d0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så hvis man har 256 kr timen til vanlig. Hva er da lønnen i 133% og 7,5 timers arbeidsdag? Skal jobbe 31.des og 1.januar her. ( sykehjem )

Anonymkode: bb78c...4d0

Har du kalkulator på tlf din?

Hva får du om du taster 256+133%= • 7,5? 🙄

Og så må du trekke ifra skattesatsen din... 

Anonymkode: 24b1e...39e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

29 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så hvis man har 256 kr timen til vanlig. Hva er da lønnen i 133% og 7,5 timers arbeidsdag? Skal jobbe 31.des og 1.januar her. ( sykehjem )

Anonymkode: bb78c...4d0

Kr 4 473,60

Anonymkode: f80e2...605

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lit feil regnestykke.

si du tjener 1500 kr vakta. Da er regnestykket 1500 x 133 / 100. 

vet du kun timeløn er det 240xantall arbeidstimerx133/100

 

 

Anonymkode: 03343...a82

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først og fremst er disse dagene nor du har fått i turnus eller er de ekstravakter? Det har mye å si. 

Er disse ekstravakter så skal du ha vanlig timelønn + helligdagstillegg -skatt: altså skal din timelønn ganges med 2,33 - skatt. 

Er disse i turnusen din så ligger timelønn allerede i mnd.lønna di. Da skal du bare ha timelønn X 1,33 - skatt. 

Kan ikke snakke for andre steder, men hos oss (HF) får man ikke andre tillegg. Ikke helgetillegg, kveld/nattillegg eller overtidstillegg heller. Jobber man overtid på en helligdag eller tar en ekstravakt på en helligdag så får man kun det som utløser mest betaling, altså helligdagstillegg. 

Anonymkode: 40cef...a45

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 14.11.2019 den 14.32, AnonymBruker skrev:

Pillråttent! Helgetillegget skulle selvsagt vært med også. 

Anonymkode: 0eb83...539

Hvorfor det egentlig? Helgetillegget er timetillegg som gis ekstra for lørdags-/søndagsarbeid. Helligdagsarbeid lønnes betraktelig bedre med hele 133% ekstra lønn per time. Du kunne sikkert byttet det bort og heller fått søndagstillegg, men det er jo ikke lønnsomt i det hele tatt. Derfor skal man være glad for at det avlønnes godt på røde dager, noe som da selvsagt erstatter ordinært søndagstillegg. Men som jeg har presisert tidligere: Kveldstillegg skal gis i tillegg akkurat som det gis kveldstillegg også i tillegg til lørdags/søndagstillegg (helgetillegget).

Anonymkode: a3fe4...e0b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hadde det vært like mye vett i skallen på folk som når de skal regne utbetalingene sine, da hadde verden vært fin å leve i. Gud hjelpes meg altså. 

Penger er den nye religionen. Traust liv.

Anonymkode: 866dc...33d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

56 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hadde det vært like mye vett i skallen på folk som når de skal regne utbetalingene sine, da hadde verden vært fin å leve i. Gud hjelpes meg altså. 

Penger er den nye religionen. Traust liv.

Anonymkode: 866dc...33d

Er det noe galt i at man er opptatt av å få riktig utbetalt lønn?

Anonymkode: a3fe4...e0b

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...