Gå til innhold

Har så lyst på øl


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei! Føler meg litt som en anonym alkoholiker, men får håpe jeg ikke er kommet så langt allerede. 

I fjor høst så ble jeg brått veldig ensom, og det resulterte i at jeg begynte å drikke meg delvis full både fredag og lørdag i helgene. Dvs. fra fire til seks-sju-åtte halvlitere. Jeg drikker kun alene, alltid. Frem til sommeren i år, så brukte jeg å alternere på hvilke helger jeg drakk. Jeg har så langt, siden sommerferien begynte i begynnelsen av juli drukket øl hver fredag og lørdag. I forrige måned, så begynte jeg å drikke i hverdagene også, dvs. altså mandag og torsdag. Ikke på tirsdag og ikke på onsdag. Dog, disse dagene var det mer moderat inntak på to til tre halvlitere. 

Så da er vi her da. Andre dagen i uka jeg vanligvis er edru, så kjenner jeg et helt sinnssykt sug etter å drikke øl og komme i humør. 

Åpenbart så drikker jeg fordi jeg er rimelig likegyldig til denne tilstedeværelsen, og alkohol får meg til å føle meg litt bedre de timene den rusen varer. Jeg er en mann som nærmer seg tredveårene og ser på meg selv som selv som et passe oppgående menneske som fungerer bra i jobb. 

Jeg ser jo varsellampene lyse, men føler en trang på å vente til jeg får et kraftigere signal før jeg endrer retning, spesielt siden jeg begynner å føle meg så komfortabel med denne "livsstilen". 

Aner ikke hva jeg trenger hjelp med, men setter pris på kommentarer om det her er langt utenfor normalen eller om det er bare til å dundre avgårde. 

Anonymkode: d88cf...90b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei, vil absolutt ikke anbefale deg å drikke hver dag. Du kommer inn i en ond sirkel. Kanskje du kan prøve å gjøre noe annet i kveld i stedet? Dra på kino, trening, kjøpe et nytt spill? Og så bør du vurdere å ta en prat med en profesjonell, kanskje fastlegen din?

Anonymkode: dc1f2...d31

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så du drikker nå fem dager i uken? Det i seg selv bør vel egentlig gi svaret som du er ute etter. Om du er ute etter et kraftig signal så kan du gjerne få det fra meg. Det et LANGT utenfor normalen å drikke øl fem dager i uken! 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er allerede avhengig, anbefaler få hjelp til å slutte nå før det blir verre. Ikke alle forstår alkoholisme, selv ikke leger. Men dagen du kjenner på suget så har du blitt avhengig og du vil alltid slite med at det suget vil være der og du vil ønske å drikke. Og dersom du drikker en dag er det mye lettere å falle inn i vanen igjen med å drikke mer og oftere

Anonymkode: 7cdf1...7d0

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er sånn som meg.Det startet for rundt et år siden. Jeg var og er også ensom. Jeg har ikke fått noen venner her jeg og samboer flyttet, Han har fått mange gjennom jobben og drar ut med de ofte. Derfor blir jeg sittende alene og ønsker å ta meg noen øl og kjenne litt på rusen. Jeg drikker ikke så ofte med han, men helst alene.

Anonymkode: ca442...ce7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra du skriver dette.

Et sted inni deg vet du at dette bærer galt av sted. Og jeg kan bekrefte av egen erfaring, at det gjør det.

Det at du drikker alene tyder på at du selvmedisinerer. Det var det jeg begynte med. Etterhvert, jeg er 47 da, så endte det med at jeg drakk nesten hver dag. Men ting begynte allerede i tredveårene. Selvmedisinering på grunn av dysfunksjonelt forhold. Hjemme alene.

Tro meg, det du er inne i nå er en enveisgate. Rygg tilbake før det er for sent. Snakk med fastlegen din. Gjør deg selv "accountable" for noen. Kom deg ut av det før du er der jeg er. En alkis. Jeg kjenner igjen alt du skriver.

Anonymkode: 01b79...ee3

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...