Gå til innhold

Hvilken grunning til trepanel?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Uten kvist..

Er jo en betydelig prisforskjell på ni liter fra jotun og infra f.eks. Hvilken er best? Panelet har aldri vært malt før, typisk lignende koreapanel i hus fra syttitallet.

Anonymkode: 27cca...f08

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sperregrunning av en eller annen type, da er kvistlakken i grunningen og du slipper å gå med kvistlakk først

Anonymkode: 94935...e10

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heftgrunn av den typen du vil betale for. Koreapanel/ fattigmannspanel fra 70tallet hadde jeg ikke brukt så mye penger på. Bruker du rull så etterstryk asap, bord for bord. Jeg hadde valgt panelmaling som toppstrøk for å få ein fin finish. 

Anonymkode: 53829...b71

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal bare males fordi jeg ikke har råd/kapasitet til å bytte ut alt med slette og fine vegger før om noen år, men må få lysnet det litt likevel. Vil uansett at resultatet skal bli fint, så om den dyrere typen gir et finere resultat så kjøper jeg jo heller den. 

Anonymkode: 27cca...f08

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvist- og sperregrunn som en annen svarer her er dyrt, men det kan du heldigvis bare drite i når det er Koreapanel som skal males. 

Heftgrunn på første strøk, det er det viktigste. Kjøp den rimeligste typen i en faghandel, og bruk heller penger på malingen du skal ha oppå.

Anonymkode: 66770...8c1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...