Gå til innhold

Samsoving og legging av baby


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Dere som samsover med baby, hvordan gikk dere frem for å legge baby tidligere på kvelden? Snek dere ut når baby sovnet? Og når startet dere med dette?

Anonymkode: a5a41...439

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har sneket meg ut fra dag 1 😅 men prøv å legge baby i egen seng, det har vi gjort. Så kom de over i vår seng i løpet av natten. 

Anonymkode: db25b...8dd

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får ikke sneket meg ut, for hun krabber (8 mnd),  og jeg tar ikke sjansen på at hun skal falle ned. Så vi legger oss ca 19, og sovner 20 begge to 😂 Deilig å være så uthvilt når vi våkner kl 6.

Anonymkode: deea3...ea5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Får ikke sneket meg ut, for hun krabber (8 mnd),  og jeg tar ikke sjansen på at hun skal falle ned. Så vi legger oss ca 19, og sovner 20 begge to 😂 Deilig å være så uthvilt når vi våkner kl 6.

Anonymkode: deea3...ea5

 

18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Får ikke sneket meg ut, for hun krabber (8 mnd),  og jeg tar ikke sjansen på at hun skal falle ned. Så vi legger oss ca 19, og sovner 20 begge to 😂 Deilig å være så uthvilt når vi våkner kl 6.

Anonymkode: deea3...ea5

babycall med kamera?

Anonymkode: 255c0...f3e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

babycall med kamera?

Anonymkode: 255c0...f3e

Hvordan skal kameraet hindre at babyen faller ut av sengen?

Anonymkode: f7204...4fc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

La meg sammen med babyen fram til rundt 3 mnd. Etter det la jeg ham tidligere (rundt kl 19?) på den måten som fungerte - som regel byssing eller amming i søvn, snek meg ut når han sov. Nå ved 7 mnd legges han i egen seng, ca kl 18, fordi han krabber ut av foreldresengen når han våkner. Ammer i søvn i en stol og legger ham i senga når han sover. Kommer opp i vår seng i løpet av kvelden, ca når vi legger oss.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Får ikke sneket meg ut, for hun krabber (8 mnd),  og jeg tar ikke sjansen på at hun skal falle ned. Så vi legger oss ca 19, og sovner 20 begge to 😂 Deilig å være så uthvilt når vi våkner kl 6.

Anonymkode: deea3...ea5

Da er det vel på tide å slutte med samsoving å heller få ungen i egen seng??? 

Trenger vel litt kvalitetstid alene du og mannen din også kanskje??

Anonymkode: 79410...162

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Da er det vel på tide å slutte med samsoving å heller få ungen i egen seng??? 

Trenger vel litt kvalitetstid alene du og mannen din også kanskje??

Anonymkode: 79410...162

Jeez, la folk bestemme selv kanskje?

Anonymkode: ed92f...5af

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeez, la folk bestemme selv kanskje?

Anonymkode: ed92f...5af

Ja, folk må få bestemme selv, men da må de heller ikke klage senere når barnet blir vanskelig å omvende for å sove i sin egen seng. Vet av erfaring av venner rundt meg som har angret på samsoving fordi det da har blitt et kaos den dagen barnet skulle ligge i sin egen seng!!

Jeg selv la barnet mitt i sin egen seng fra dag 1 og har ALDRI hatt noen problemer med nattesøvnen.

Anonymkode: 79410...162

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Ja, folk må få bestemme selv, men da må de heller ikke klage senere når barnet blir vanskelig å omvende for å sove i sin egen seng. Vet av erfaring av venner rundt meg som har angret på samsoving fordi det da har blitt et kaos den dagen barnet skulle ligge i sin egen seng!!

Jeg selv la barnet mitt i sin egen seng fra dag 1 og har ALDRI hatt noen problemer med nattesøvnen.

Anonymkode: 79410...162

Vi samsov fra dag én til 12 - 13 mnd. og har aldri hatt noen problemer med nattesøvnen. Jeg tror heller dere og vi har vært heldig med babyer med godt sovehjerte enn at vi var så veldig gode til å løse sovingen. Jeg personlig hadde nok ikke orket å måtte legge meg 19 hver dag, men jeg forstod hun som gjorde det som at det gikk greit nok for henne og at det hadde den fordelen at hun var uthvilt om morgenen.

Til spørsmålet til TS, så var babyen i stua til vi la oss de første 6-8 ukene, og så begynte vi å legge henne i senga og snike oss ut når hun sov. Først ganske sent, og så gradvis tidligere og tidligere leggetid. Da hun begynte å krabbe, skjøv vi senga inn i et hjørne, satte noen møbler inntil den ene åpne siden og bygde en liten borg av dyner på den siste. 

Anonymkode: a906c...de6

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

 

Jeg selv la barnet mitt i sin egen seng fra dag 1 og har ALDRI hatt noen problemer med nattesøvnen.

Anonymkode: 79410...162

Det må være så kjekt å sitte på fasiten om hvordan alle barn fungerer og hva som er riktig fremgangsmåte for alle mødre 🙄 Jeg la også barnet mitt i egen seng og satt vel på samme høye hest som deg i ca 6 uker før det ikke gikk lenger. Da var det ikke snakk om å få ham til å sove i egen seng på flere måneder. 

Anonymkode: aee0b...405

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 hours ago, AnonymBruker said:

 

Jeg selv la barnet mitt i sin egen seng fra dag 1 og har ALDRI hatt noen problemer med nattesøvnen.

Anonymkode: 79410...162

Og det er selvfølgelig pga din egen fortreffelighet og ikke fordi du i utgangspunktet hadde en baby som hadde lett for å sove! Flink du er! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Albbas skrev:

Og det er selvfølgelig pga din egen fortreffelighet og ikke fordi du i utgangspunktet hadde en baby som hadde lett for å sove! Flink du er! 

Hun hadde selvfølgelig sine perioder hun også som små barn flest ,men var alltid konsekvent av å legge henne i sin egen seng når hun hadde roet seg ned. Jeg var ikke interessert i å ha en baby i senga mi hele natten,for da sov jeg så dårlig.

Og ja....jeg anser meg faktisk som flink med barn......ble tidlig mamma til barn nr.1 og har klart meg kjempebra! 

Anonymkode: 79410...162

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det må være så kjekt å sitte på fasiten om hvordan alle barn fungerer og hva som er riktig fremgangsmåte for alle mødre 🙄 Jeg la også barnet mitt i egen seng og satt vel på samme høye hest som deg i ca 6 uker før det ikke gikk lenger. Da var det ikke snakk om å få ham til å sove i egen seng på flere måneder. 

Anonymkode: aee0b...405

.....og når han ikke ville sove i sin egen seng,la du vel han sammen med deg da uten å være konsekvent? Må regne med at det blir noen dager med skriking og gjentagelse frem og tilbake i senga til babyen,men etterhvert går det bra.

Tror mange samsover fordi de ikke gidder å ta opp «kampen» med å få de til å sove alene.

Anonymkode: 79410...162

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, AnonymBruker skrev:

.....og når han ikke ville sove i sin egen seng,la du vel han sammen med deg da uten å være konsekvent? Må regne med at det blir noen dager med skriking og gjentagelse frem og tilbake i senga til babyen,men etterhvert går det bra.

Tror mange samsover fordi de ikke gidder å ta opp «kampen» med å få de til å sove alene.

Anonymkode: 79410...162

Nei, jeg prøvde lenge. Flere uker i strekk hvor jeg brukte over 3 timer hver kveld på legging. Det var 3 timer jeg sårt trengte å sove selv, som var grunnen til at jeg til slutt "ga opp kampen" og lot ham sovne i min seng. Det tok 10 minutter med amming før han sovnet og jeg kunne snike meg ut. Jeg anser meg som flink med barn jeg også forresten, selv om barnet mitt har dårlig sovehjerte. 

Anonymkode: aee0b...405

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

52 minutter siden, AnonymBruker skrev:

.....og når han ikke ville sove i sin egen seng,la du vel han sammen med deg da uten å være konsekvent? Må regne med at det blir noen dager med skriking og gjentagelse frem og tilbake i senga til babyen,men etterhvert går det bra.

Tror mange samsover fordi de ikke gidder å ta opp «kampen» med å få de til å sove alene.

Anonymkode: 79410...162

Ja, det går "bra" når babyen har resignert og akseptert at ingen bryr seg om at den har behov for nærhet når den skal sove.

Anonymkode: 40e9a...d96

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

56 minutter siden, AnonymBruker skrev:

.....og når han ikke ville sove i sin egen seng,la du vel han sammen med deg da uten å være konsekvent? Må regne med at det blir noen dager med skriking og gjentagelse frem og tilbake i senga til babyen,men etterhvert går det bra.

Tror mange samsover fordi de ikke gidder å ta opp «kampen» med å få de til å sove alene.

Anonymkode: 79410...162

Sånn er det jo faktisk ikke for alle. Det er mange som er konsekvente og bruker skrikekurer og hva har du, og som likevel har unger som lager helvete på natta til de er flere år gamle.

Jeg er tilhenger av samsoving, og har heller aldri hatt en eneste våkenatt som ikke har vært knyttet til sykdom hos sønnen min (eks. omgangssyke, bronkitt og liknende). Jeg tror likevel ikke at samsoving er en magisk løsning som funker for alle og at jeg er spesielt flink med barn. Mest av alt er jeg ydmyk nok til å skjønne at det at vi har hatt null utfordringer knyttet til soving handler om flaks, gener og barnets personlighet. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja, folk må få bestemme selv, men da må de heller ikke klage senere når barnet blir vanskelig å omvende for å sove i sin egen seng. Vet av erfaring av venner rundt meg som har angret på samsoving fordi det da har blitt et kaos den dagen barnet skulle ligge i sin egen seng!!

Jeg selv la barnet mitt i sin egen seng fra dag 1 og har ALDRI hatt noen problemer med nattesøvnen.

Anonymkode: 79410...162

Vi la sønnen vår i egen seng fra dag 1 og hadde over to år med søvnproblemer. Til slutt fikk han Vallergan av fastlegen. Dette kalles svogerforskning og kan ikke brukes til å bevise noe som helst. Alle barn er forskjellige. La nå andre foreldre bestemme hva de mener er best for sin familie. Din erfaring er ikke fasiten.

Anonymkode: f7204...4fc

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er forresten 27 år og sliter fremdeles med oppvåkninger og dårlig søvnkvalitet. Har gjort det hele livet. Hvis bare mamma og pappa hadde lagt meg i egen seng fra dag 1!!

Anonymkode: aee0b...405

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min våknet med en gang jeg flyttet meg litt bort fra ham, så jeg la meg samtidig med han fram til han var litt over et år. Litt kjedelig å legge seg kl. 19:30, men deilig å være uthvilt når man blir vekket kl. 4:30 eller tidligere 😵.

Han sover nå i egen seng og kommer inn på morgenkvisten.

Anonymkode: 6eb23...06f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...