i3s Skrevet 18. november 2019 #41 Skrevet 18. november 2019 Dvergschnauzer, ønsket en sprek, robust og tøff hund i kompakt størrelse. De lever opp til dette, og har vært med på det meste 1
AnonymBruker Skrevet 18. november 2019 #42 Skrevet 18. november 2019 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Buhund, som forøvrig er Norges nasjonalhund, men det er det ikke så mange som vet. Anonymkode: fc282...1e0 Nei, det er heldigvis ikke så mange som vet at buhund er Norges nasjonalhund, for det er den ikke. Det er norsk elghund grå som er Norges nasjonalhund. Anonymkode: db412...120 6
I'm just a girl Skrevet 18. november 2019 #43 Skrevet 18. november 2019 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nei, det er heldigvis ikke så mange som vet at buhund er Norges nasjonalhund, for det er den ikke. Det er norsk elghund grå som er Norges nasjonalhund. Anonymkode: db412...120 Jeg begynte å lure på om jeg hadde gått glipp av noe. 😅
AnonymBruker Skrevet 18. november 2019 #44 Skrevet 18. november 2019 Riesenschnauser, hann. Lette lenge etter den tøffeste valpen blant flere kull. Fordi denne rasen er en utfordring, men når de først blir voksne og ser opp til deg som leder, er de "av hel ved" og virkelig til å stole på. De svikter aldri. I tillegg er rasen særdeles sterk med kløv og en racer med pulk på moderate avstander. Som vakthund er de i særklasse, men bør ikke brukes til dette med mindre man tolererer det kraftige bittet og måten de rister angriperen på som forårsaker store skader. Alle av rasen jeg har møtt virker på meg som veldig oppmerksomme og nysgjerrige, faktisk meget følsomme til tross for sitt tøffe ytre, Anonymkode: 9eb52...4c5
AnonymBruker Skrevet 18. november 2019 #45 Skrevet 18. november 2019 Puddel. De er smarte og lettlærte, passer til både lydighet, spor, agility og sofakos. Opptatt av å gjøre eier glad, og er trivelige dyr. Anonymkode: 9858b...f30
AnonymBruker Skrevet 18. november 2019 #46 Skrevet 18. november 2019 På 15.11.2019 den 18.15, AnonymBruker skrev: https://www.google.no/search?q=korthåret+vorsteh&dcr=0&prmd=imvn&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=2ahUKEwiC75qD2-zlAhVP1qYKHX6CBOMQ_AUoAXoECA8QAQ&biw=360&bih=572&dpr=3#imgrc=TTyWrV0dfAv7hM Korthåret Vosteh. Mye i aktivitet på ski og sykkel. Flink til å trekke. Fantastisk familiehund også med barna. Har også hatt glede av engelsk setter, labrador og bernen sennen gjennom årene. Anonymkode: 979aa...1c3 Korthåret vorsteh ❤️ den har jeg også! Anonymkode: 48354...31f 1
AnonymBruker Skrevet 19. november 2019 #47 Skrevet 19. november 2019 Har 3 hunder: Dansk-svensk gårdshund, Schaefer og den tredje husker jeg ikke rasen på i farta, men den har 3 forskjellige farger i ansiktet. Anonymkode: 36898...c1d
Gjest LaptopPute Skrevet 19. november 2019 #48 Skrevet 19. november 2019 17 hours ago, AnonymBruker said: Riesenschnauser, hann. Lette lenge etter den tøffeste valpen blant flere kull. Fordi denne rasen er en utfordring, men når de først blir voksne og ser opp til deg som leder, er de "av hel ved" og virkelig til å stole på. De svikter aldri. I tillegg er rasen særdeles sterk med kløv og en racer med pulk på moderate avstander. Som vakthund er de i særklasse, men bør ikke brukes til dette med mindre man tolererer det kraftige bittet og måten de rister angriperen på som forårsaker store skader. Alle av rasen jeg har møtt virker på meg som veldig oppmerksomme og nysgjerrige, faktisk meget følsomme til tross for sitt tøffe ytre, Anonymkode: 9eb52...4c5 Oi, leder? Hva legger du i det?
Julie Skrevet 19. november 2019 #49 Skrevet 19. november 2019 Pointer. Brukes litt på jakt. Men det jeg setter aller høyest er de mange milene vi tilbakelegger sammen i marka og fjellet gjennom året,enten til fots,snørekjøring eller med sykkel. Finnes ikke bedre måte å lade batteriene på. Arbeidsjern som gir alt,alltid. Hengiven kosegris med god avknapp innendørs. Ukomplisert i omgang med andre hunder. Uinteressert i fremmede. Minimalt med vaktinstinkt. Lite lyd. På mange måter en enkel hund,men likevel ikke en rase jeg vil anbefale «Hvermansen».
AnonymBruker Skrevet 19. november 2019 #50 Skrevet 19. november 2019 Mops. Mange som ikke liker denne rasen, og jeg forstår hvorfor pga avlsproblematikk og helseproblemer. Men vi hadde en stor, krevende hund i mange år, og da han dessverre døde bestemte vi oss for å ha en enklere hund (ikke at den første var vanskelig. Han var en herlig fyr og vi hadde mange fine år sammen. Men for at han skulle være frisk og fornøyd måtte vi legge ned mye tid med tur og aktivisering, og i mellomtiden hadde vi fått tvillinger). Vi fant en tre år gammel omplasseringsmops og slo til. Har hatt ham i åtte år nå. Maken til glad og fornøyd sofahund skal du lete lenge etter, han har et herlig gemytt. Vi går tur tre ganger om dagen, men der den første måtte nesten en time for å bli fornøyd holder det med ti minutter rundt kvartalet. Og han hater å gå tur når det regner, da må vi dra ham ut. Resten av tiden bruker han på mat, søvn og kos, ikke nødvendigvis i den rekkefølgen. Så selv om jeg også har en del negative assosiasjoner til rasen er jeg veldig glad vi endte opp med ham. Anonymkode: 9ec87...e2d 2
AnonymBruker Skrevet 19. november 2019 #51 Skrevet 19. november 2019 Portugisisk vannhund. Veldig fin familiehund, glad i mennesker og veldig lydig.😻🐕 Anonymkode: f70f1...e80
Tanuki Skrevet 19. november 2019 #52 Skrevet 19. november 2019 On 11/14/2019 at 2:25 AM, Horten Market said: Kooikerhund (hollandsk spaniel) fordi den står så fint til madammen. Myk, yndig og vakker. Det er en hund jeg vurderer selv, hvordan er den i hverdagen?
Tanuki Skrevet 20. november 2019 #53 Skrevet 20. november 2019 Har en pekingeser og en bichon frise, begge omplasseringshunder. Pekingeser: Veldig bedagelig inne, en koseklump og sofagris, ikke veldig glad i å ha det for varmt. Siden den har flat snute så blir den fort anpusten om det er varmt ute. Elsker å gå på tur og er svært utholdene til tross for størrelsen, men virkelig hater regn, må tvinge han ut for å tisse om det regner. Bjeffer nesten ikke, lett å hustrene men ellers er ikke lydighet den sterkeste siden. Veldig sosial, krever en daglig gjennombørsting av pelsen. Om jeg finner en seriøs oppdretter eller en omplasseringshund velger jeg gjerne denne rasen igjen. Åh ja, pelsen er veldig fin, mer som hår, manne min og gutten vår er allergiske men ingen av dem reagerer på pekingeseren vår. Bichon frise: Vår hund har mye energi, har ingenting i mot tur i all slags vær men er ikke så begeistret for kulde. Vil hels sitte på fanget hele dagen eller leke. Jeg har lite erfaring med rasen fra før, men av de få jeg har truffet virler alle veldig godlynte og glad i barn. Vår hund er svært usikker rundt fremmede, men er komfortabel med fremmede barn så lenge de hilser ordentlig først. Han har blitt bestevenn med sønnen vår på 5 og de har mye glede av hverandre. Eneste minus; mye pelsstell, til gjengjeld så røyter den ikke. Gutten vår er allergisk, men reagerer ikke på denne hunden.
Stueloff Skrevet 20. november 2019 #54 Skrevet 20. november 2019 Italiensk mynde. Jeg valgte den fordi det er en sunn rase med et aktivitetsbehov som passer livsstilen min, og fordi jeg hadde puddel i mange år og var lei pelsstell. Men etter å ha hatt iggyen i åtte år har jeg blitt forelsket i rasen av så mange andre grunner i tillegg. Han er verdens snilleste og ingen elsker meg eller familien sin mer enn det han gjør. Han er en komiker, og verdens gladeste gutt. Han elsker å kose og signaturtrekket hans er at han legger kinnet sitt til munnen min for at jeg skal gi ham en muss.
AnonymBruker Skrevet 20. november 2019 #55 Skrevet 20. november 2019 På 13.11.2019 den 15.07, AnonymBruker skrev: Chihuahua💕 Han er verdens snilleste og klarer nesten ikke å se for meg at det går an å elske enn hund mer enn det jeg gjør. Veldig kjekt å kunne ha han med overalt, mye lettere å få ha han inne på besøk hos folk osv. Stikker ikke av så har han mye løst uten bånd. I tillegg så knytter chihuahua seg noe ekstremt til eieren, skal vær blant de mest lojale rasene. Noen i min familie som avler på jakthunder sier de nesten aldri har sett en hund som er så knyttet/glad i eieren sin som min hund😍 Anonymkode: 7b647...ac6 Jeg og har Chihuahua. Herlig hund! Anonymkode: 702b8...8d0
AnonymBruker Skrevet 21. november 2019 #56 Skrevet 21. november 2019 Whippet. Elser rasen! Våre er snille og sosiale og ELSKER å være kosegriser i sofaen eller under dyna. De har av-knapp og er rolige og behagelige inne, samtidig som de liker å være med ut også og er happy når de får løpe fra seg noen ganger i uka. Da er det full fart - utrolig stilig å se på en whippet som får strekke ut maks. Regn og kulde ikke noe problem (her finnes det forskjeller). Kan være spilloppmakere iblant, og har verdens snodigste fjes innimellom. Syntes de var snodige og rare og alt for tynne før jeg ble kjent med rasen; nå er de utrolig vakre og elegante. Sunn rase, lite helseproblemer. Minimalt med pelsstell. Røyter litt, men det går helt fint. Anonymkode: e42eb...0ae
AnonymBruker Skrevet 21. november 2019 #57 Skrevet 21. november 2019 På 18.11.2019 den 19.25, AnonymBruker skrev: To blandingshunder❤❤! Fordi jeg ønsket å gi hunder som drittfolk/barnefamilier har sviktet et fantastisk liv! OG fordi jeg elsker store muskelhunder! Som med stor sannsynlig kommer til å leve lengre enn tilsvarende renrasede i samme størrelse ! Anonymkode: bd7df...c9a Det er så pussig at den myten der lever videre. Hvorfor tror du egentlig at dine blandingshunder er fritatt fra alt som heter arvelige skavanker, bare fordi de er blandingshunder? Dårlig hjerte, hoftedysplasi, kreft, dårlige tenner, elendig eller aggresivt gemytt.... alt mulig kan like gjerne dukke opp hos en blandingshund, som arv etter rase-forelderen på ene siden, eller andre siden. Hunder er ikke fritatt fra dårlig arv bare fordi det er krysset to raser. To store raser som er begge kjent for HD for eksempel, viderefører naturligvis dette til sine avkom, selv om de ikke er samme rase! Anonymkode: 7b93e...caf 4
AnonymBruker Skrevet 21. november 2019 #58 Skrevet 21. november 2019 3 hours ago, AnonymBruker said: Det er så pussig at den myten der lever videre. Hvorfor tror du egentlig at dine blandingshunder er fritatt fra alt som heter arvelige skavanker, bare fordi de er blandingshunder? Dårlig hjerte, hoftedysplasi, kreft, dårlige tenner, elendig eller aggresivt gemytt.... alt mulig kan like gjerne dukke opp hos en blandingshund, som arv etter rase-forelderen på ene siden, eller andre siden. Hunder er ikke fritatt fra dårlig arv bare fordi det er krysset to raser. To store raser som er begge kjent for HD for eksempel, viderefører naturligvis dette til sine avkom, selv om de ikke er samme rase! Anonymkode: 7b93e...caf Ha! Tror du blandingshunder betyr 2 raser? Mine har 6/7 raser i seg og jeg VET de er sunnere enn tilsvarende renrasede på størrelse! Hey! Du skulle vært på seminar på Litteraturhuset i Oslo i dag !. Temaet? INNAVL OG ØDELAGTE RASER!! Anonymkode: bd7df...c9a 2
AnonymBruker Skrevet 21. november 2019 #59 Skrevet 21. november 2019 23 minutter siden, AnonymBruker said: Ha! Tror du blandingshunder betyr 2 raser? Mine har 6/7 raser i seg og jeg VET de er sunnere enn tilsvarende renrasede på størrelse! Hey! Du skulle vært på seminar på Litteraturhuset i Oslo i dag !. Temaet? INNAVL OG ØDELAGTE RASER!! Anonymkode: bd7df...c9a Enig. Det hjelper lite om det er en miks av to renrasede foreldre med rasetypiske sykdommer, men når det blir mer utblandet så er det mye bedre enn mange av de ødelagte rasene vi har i dag. Familien overtok en importert Tervueren fra Belgia da jeg var mindre. Foreldrene var champion, og hunden hadde veldig gode linjer, men utstillinger er ikke verdt noen ting når det ikke er helse som er i fokus, og man avler for mye bare for å få "rette linjer". Hun hadde mye problemer før hun ble avlivet da hun var 13 år. Har i dag en blanding av jack russel, tibetansk spaniel, papillon, welsh Terrier, xolo, finsk lapphund+, og i en alder av 14 år så er det lite som tyder på at han er gammel. Han sover kanskje mer, og hører litt dårlig, men ellers er han i toppform. Skal jeg ha en renraset hund igjen så skal det være en mindre urhund rase som ikke er avlet på for mye. Det er drøyt hvor mange selskapsraser som er "ødelagt" av avl. Anonymkode: 0d162...3e8 1
AnonymBruker Skrevet 21. november 2019 #60 Skrevet 21. november 2019 Beauceron. Når man er en aktiv familie og tåler turer i all slags vær så er den et godt alternativ. Passer på hjemme, og er en smarting Fordel å ikke bo midt i byen dog.... https://www.nkk.no/raser/beauceron-article8286-815.html Anonymkode: d809e...996
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå