Gå til innhold

Hva slags hunderase har du, og hvorfor?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Dere som har hund, hvilken rase har dere? Og hvorfor valgte dere denne rasen? 

Anonymkode: a72a3...3ce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi har en cockapoo. Har alltid ønsket meg hund, men mannen er allergisk. Venninnen min har denne blandingen, og vi har passet hennes ved flere anledninger. Mannen reagerte aldri, samt at hele hunden var helt skjønn. Veldig fornøyd med valget ❤️
 

(Ja, vet at det er en blanding og man ikke kan garantere om allergikere tåler den)

Anonymkode: 96f30...4ab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Berner sennen. En stor slappfisk som er velegnet til norsk klima og er like fornøyd om hun ligger på fanget i sofaen eller om hun er ute i skogen eller på fjellet. Flink med barn og akkurat passe beskyttende. Kan også bære sin del av turutstyr. 

Dessverre røyter hun en del og bernere har en tendens til å dø unge (6-8 år) . 

Det var egentlig litt tilfeldig at vi endte opp med den rasen, men det er absolutt gode hunder. 

Anonymkode: 1a7f0...07f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lagotto. Super snill og aktiv familiehund, som liker å gå på tur. Veldig sosial og ELSKER å kose. 

Anonymkode: 72ad0...0bd

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Westieterrier ❤️

Vi ønsket oss en forholdsvis liten familiehund som også har en del energi og pels til å være med ut i skog og mark året rundt. Samtidig så ønsket vi en allergivennlig rase med minst mulig røyting. 

 

Også er hun jo veldig søt da 🥰

 

Vi har også datteren hennes, etter et leit uhell med en nabohund. Hun er blanding av Westie og Dvergpinscher. Vi får nu se hvordan den ender opp. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mexikansk nakenhund/xolo. Den skulle omplasseres, ingen ville ha den, så jeg tok den. Kommer aldri til å ha noen annen rase. Triveligste fyren jeg noen gang har møtt. 

Anonymkode: a7481...b85

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Chihuahua💕 Han er verdens snilleste og klarer nesten ikke å se for meg at det går an å elske enn hund mer enn det jeg gjør. Veldig kjekt å kunne ha han med overalt, mye lettere å få ha han inne på besøk hos folk osv. Stikker ikke av så har han mye løst uten bånd. 

I tillegg så knytter chihuahua seg noe ekstremt til eieren, skal vær blant de mest lojale rasene. Noen i min familie som avler på jakthunder sier de nesten aldri har sett en hund som er så knyttet/glad i eieren sin som min hund😍

Anonymkode: 7b647...ac6

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest commeilfaut

Rhodesian Ridgeback.

Fordi det er verdens vakreste, morsomste og intelligente hund. Og fordi jeg elsker laaange gåturer i skog, mark og fjell, eller lange joggeturer før og etter jobb.

En drøm av en hund.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Labrador.

Fordi det er verdens snilleste, vakreste og mest allsidige hund. I tillegg er den robust, den er leken, passe klovnete, alltid glad og fornøyd. Ekstremt kosete, elsker alt og alle.
Lavt jaktinnstinkt til null, så den kan gå løs uten problemer.
Førerorientert, god motor og stor arbeidslyst.
Kan være med på laaaaange turer, og generelt sett over alt uten problemer.

Det er mange raser jeg kunne ha tenkt meg, men havner alltid tilbake på labradoren, fordi den har absolutt alle kvaliteter jeg vil ha i en hund.

Anonymkode: 38680...61b

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Staffordshire Bullterrier. Jeg elsker hunder med masse energi. Og jeg vil ha en sosial hund som ikke er redd fremmede og som har høy toleranse og tåler litt uten at psyken knekker. Størrelsen er grei og jeg vil ha kort pels. Klovnefaktoren er også morsom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Boxer. Utelukkende fordi de er så søte, de er så glade i alle andre mennesker og hunder. De er super lekne, fulle av energi, trives veldig godt med barn og elsker å  være sammen med oss uansett hvor vi er og hva vi gjør 🥰. 

Anonymkode: 3a04d...ca5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Cavalier king Charles spaniel. Liten, menneske- og dyrekjærhund, som er fornøyd med å være med familien sin og ikke trenger mengder med hverken fysisk eller mentaltrening. Rett og slett den perfekte familiehund for familier som er på farten hvor hunden er med på lasset. Men bruk god tid på å finne en virkelig seriøs oppdretter. 

Anonymkode: 34df1...531

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Golden doodle :) blandingshund. Fantastisk familiehund. Liker seg best på fanget og er helt fantastisk. Valgte fordi han skulle (forhåpentligvis) være røytefri. Vel, det er han overhodet ikke, men søsknene er. Vi har uansett ikke angret et øyeblikk. Beste hunden vi har hatt. Han har fått det beste fra begge raser, bortsett fra at han røyter. Det positive er at han krever svært lite pelsstell og er nesten selvrengjørende. 

Anonymkode: 0ee6f...f83

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Engelsk springer spaniel. Veldig kosete og alltid i godt humør, glad i å gå lange turer i skogen og på fjellet. Familiekjær og holder seg sammen med oss, stikker ikke av om han kommer seg ut en dør. Veldig lett å lære triks og kommandoer. God nese til jakt og blodspor. Og så synes jeg de er veldig pene hunder med dådyrblikk og de lange ørene😊

 

Anonymkode: 45019...c44

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en alaska husky. Jeg valgte hunden i utgangspunkt fordi det var det som var tilgjengelig i området hvor jeg bor, og jeg hadde tenkt på å få hund i mange år før dette. Da (9 år siden) var det heller ingen hunder ledig for omplassering. 

Men, og dette er ett stort men. Jeg leste meg opp på rasen iforkant, og visste noenlunde hva jeg gikk til. Jeg var sykemeldt, og i 8 uker leste sprengleste jeg ikke bare om rasen, men også om folks erfaringer og videre alminnelig hundehold. 

Siden jeg var sykemeldt kunne jeg vie mye tid til å sosialisere og trene hunden. Jeg deltok på altmulig av kurs og treninger i den lokale hundeklubben, og i de to første leveårene til hunden var fokuset på hund stort.

Det er svært få som har denne muligheten og viljen. Når man ser hvor mange huskyer som havner under omplassering vil jeg være ekstremt tilbakeholden med å anbefale den til noen.

 

Anonymkode: 7b43b...16c

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Irsk setter. Verdens beste familiehund. En mer tålmodig hund med barna tror jeg ikke finnes. Ekstremt lettlert, og en rå jakt og turkompis. 

Anonymkode: 59b13...93a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Engelsk setter. Av samme grunn som forige taler. Forrige var Irsk setter og det velger jeg gjerne igjen. 

Anonymkode: 18708...8a0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Puddel.

Enkelt og greit fordi jeg elsker energien, viljen til å tilfredsstille eieren sin og generelt væremåten til rasen. Samtidig så liker jeg at de ikke røyter, jeg syntes pelsarbeid er hyggelig og de har et behagelig vesen.

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dere som har hund, hvilken rase har dere? Og hvorfor valgte dere denne rasen? 

Anonymkode: a72a3...3ce

Vi har en Jack Russel og en Belgisk fårehund, men jeg lurer på å kjøpe en staff / frenchie også ❤️ 

Anonymkode: 6a4b0...ef1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...