Gå til innhold

Fedme og mat


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Dere som er veldig store og overvektige : spiser dere mer per måltid enn gjennomsnittet, eller spiser dere bare oftere enn andre? Jeg har ei venninne som er veldig stor, og hun hevder hun spiser bare et måltid om dagen, men i tillegg så er det et kjempestort og gjerne usunt måltid. Jeg lurer på om det er mange andre som eventuelt gjør det? 

Anonymkode: 279fa...9d4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg spiste normal frokost, normal lunsj, alt for store middager pluss at jeg spiste snacks og godteri istedenfor mat til kvelds. Det blir det kalorioverskudd av! 

Nå har jeg gjort en skikkelig livsstilsendring, og spiser det samme til frokost og lunsj som tidligere. Jeg spiser færre kalorier til middag enn før; mer grønnsaker og mindre karbohydrater, og tar et par knekkebrød til kvelds istedenfor sjokolade og potetgull. Vekten går nedover stødig og fint. 

Anonymkode: 40609...096

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan godt vente til langt på dag før jeg spiser første måltid. I tillegg blir det da en stor middag, i noen tilfeller to middagsporsjoner. Så spiser jeg mye snop og snacks, og det kan jeg holde gående lenge utover kvelden. I tillegg til at jeg blir mindre og mindre aktiv, så sier det seg selv at vekten går opp. Men det er ingen bekymring sånn sett.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spiser sjeldent mer enn 2 ordentlige måltider om dagen. Ofte kun ett skikkelig med middag. Hadde jeg bare spist middagen hadde jeg nok gått ned i vekt på sikt, men legg på småsnacksing av kaloririk mat senere så vedlikeholder jeg den store vekten. Mitt problem er at jeg sjeldent føler ordentlig sult og metthet, kombinert med å hele tiden ha lyst på noe å gomle på av vane. Slik har det vært siden jeg var liten. 

Anonymkode: 0b5ca...a5b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er omvendt - jeg småspiser gjennom hele dagen. Ingen av vennene mine forstår hvorfor jeg er overvektig fordi jeg spiser mindre porsjoner enn dem. Men sannheten er at det nesten aldri går mer enn to timer mellom hver gang jeg spiser noe. Blir uvel og humørsyk av å være sulten.

 

Anonymkode: ba4e6...4e0

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden er ryddet for diskusjon rundt matinntak under 1500 Kcal, og svar til dette. 

Perelandra, mod. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er gode helse-gevinster ved å spise bare én gang om dagen. Stort måltid altså, ikke spise mindre enn du trenger. Kroppen har veldig godt av å gå perioder uten mat slik at den får brukt gamle, ødelagte celler. Google autofagi. Det er til og med gitt nobel-pris til han som oppdaget dette og forsket på det.

 

Men spiser hun faktisk bare én gang om dagen? Jeg ser mange påstå at de bare spiser en gang om dagen, fordi de ikke regner med småspising, kun måltider man setter seg ned for å spise. Et eple her og der, en gulrot, en yoghurt, litt godteri, en brus, noen never potetgull, en bolle, et kakestykke, en iskrem, etc teller liksom ikke. 😂 Så lenge man putter noe i munnen som gir næring, så har man spist noe, uansett om man satte seg ned for å spise det eller ikke.

Anonymkode: 552f9...c3a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg veide 166 kg var det primært fordi jeg spiste for å trøste meg selv. Spiste generelt mye flere ganger daglig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...