Gå til innhold

Hvilke bøker ønsker du deg til jul?


Stueloff

Anbefalte innlegg

Jeg har forstått at det er mange lesehester her inne, og hva er vel bedre å finne under treet enn en hard pakke med fortryllende fortellinger? Så hvilke bøker ønsker du deg i år?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg ønsker meg:
Jørn Lier Horst - Illvilje
Anne Holt - Furet/Værbitt
Nina Lykke - Full spredning
Mikael Niemi - Koke bjørn
Agnes Ravatn - Dei sju dørene

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 11/13/2019 at 5:02 PM, Ullvott said:

Jeg ønsker meg:
Jørn Lier Horst - Illvilje
Anne Holt - Furet/Værbitt
Nina Lykke - Full spredning
Mikael Niemi - Koke bjørn
Agnes Ravatn - Dei sju dørene

Spennende! Jeg har hørt om et par av dem, men ikke alle. Er alt krim? Håper du får alle sammen 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maja Lunde - Przewalskis hest

Per Anders Madsen - 1989: Året som endret Europa

Alf R. Jacobsen - Farlig farvann

Anonymkode: 75749...e24

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 11/13/2019 at 5:02 PM, Ullvott said:

Jeg ønsker meg:
Jørn Lier Horst - Illvilje
Anne Holt - Furet/Værbitt
Nina Lykke - Full spredning
Mikael Niemi - Koke bjørn
Agnes Ravatn - Dei sju dørene

Ønsker meg også Nina Lykke - Full spredning. Vurderer å kjøpe den selv :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ønsker meg Lisa Aisatos 'Livet - Illustrert' 

og Drømmen om et dmåbruk-18 historier om livet på landet

Såååå ønsker jeg meg gavekort på Ark, så jeg kan fylle på Kindlen min før ferie i slutten av januar, da blir det nok helst krim jeg kjøper. 

Elsker å få lesestoff 😍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ønsker meg først og fremst Przewalskis hest av Maja Lunde og Gileads døtre av Margaret Atwood. Har også litt lyst på bokserien av James Herriot, som begynner med All Creatures Great and Small, men er litt usikker på om det er en skikkelig tåreperse forkledd som koselige historier om dyr.

Ellers har jeg noen jeg bruker å gi ganske frie tøyler når det gjelder å kjøpe bøker, for selv er jeg ganske håpløs, jeg velger vanligvis bøker som har fått noen år på baken og oppnådd en viss klassikerstatus heller enn nyere litteratur. Skal ikke gi all skyld til bokhandlerne, men det er litt demotiverende når det som er lettest tilgjengelig overalt er krim og løkkeskriftromaner, og man selv ikke er interessert i noen av delene, da er det greit å ha noen som kan få en litt ut av komfortsonen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 14.11.2019 den 20.18, Stueloff skrev:

Spennende! Jeg har hørt om et par av dem, men ikke alle. Er alt krim? Håper du får alle sammen 😊

Jeg leser ganske mye krim, ja! Prøver å variere med litt annet også. Niemi og Lykke er ikke krim. Ravatn er vel kanskje i «grenseland». Håper jeg får et par av bøkene på ønskelista, men biblioteket er et godt alternativ. 

Endret av Ullvott
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For første gang vil jeg ikke ønske meg bok til jul, for bokhylla er proppfull så jeg har besluttet å bruke biblioteket hyppigere og redusere innkjøp til kun de bøkene jeg "må" ha. Og en av de "må ha"-bøkene er Murakami son nyeste, oppfølgjaren til Mordet på kommandanten. Har ALLE bøkene til Murakami så da må jeg liksom ha denne også. Så, det er KUN den jeg ønskjer meg.

 

Pluss eventuelt bøker man leser fleire gsvger som div dikt ol. Så..jeg ønskjer meg også "Du og jeg og Vito" og "livet-illustrert" av Lisa Aisatos 

Endret av Lill3My
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, Lill3My said:

For første gang vil jeg ikke ønske meg bok til jul, for bokhylla er proppfull så jeg har besluttet å bruke biblioteket hyppigere og redusere innkjøp til kun de bøkene jeg "må" ha. Og en av de "må ha"-bøkene er Murakami son nyeste, oppfølgjaren til Mordet på kommandanten. Har ALLE bøkene til Murakami så da må jeg liksom ha denne også. Så, det er KUN den jeg ønskjer meg.

 

Pluss eventuelt bøker man leser fleire gsvger som div dikt ol. Så..jeg ønskjer meg også "Du og jeg og Vito" og "livet-illustrert" av Lisa Aisatos 

Jeg ser situasjonen, fulle bokhyller her også, det nærmest flyter over. Men det er få ting som gjør meg så lykkelig som ei ny bok, og det å sitte og kose seg med den i romjula er fantastisk. Så jeg håper jeg får en eller to likevel :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

* Ekko av en venn - Ingvar Ambjørnsen
* Przewalskis hest - Maja Lunde
* Gullburet - Camilla Läckberg
* Falken - Tom Egeland 
* Donalds Glade Jul
* Donalds Glade Jul 2
* Mums 2
* Furet/værbitt - Anne Holt
* London - Nazeen Kahn-Østrem
* Machbeth - Jo Nesbø
* Pondus: Minus 18 på det ene øyet - Frode Øverli
* Dronen - Unni Lindell
* Isprinsessen - Camilla Läckberg
* Predikanten - Camilla Läckberg 
* Steinhuggeren - Camilla Läckberg
* Tyskerungen - Camilla Läckberg 
* Havfruen - Camilla Läckberg
* Englemakersken - Camilla Läckberg
* Ulykkesfuglen - Camilla Läckberg
* Heksen - Camilla Läckberg
* Omgitt av idioter - Thomas Erikson 
* Omgitt av psykopater - Thomas Erikson
* Sjokoladeboka - Sverre Sætre
* Avklaringene - Hans Olav Lahlum
* The Vanishing Point - Val McDermid 
* Insidious Intent - Val McDermid 

Endret av SPOCA
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom på noen flere jeg kunne tenke meg:

Terapeuten - Helene Flood

Aldri, aldri, aldri - Linn Strømsborg

Harry Potter og ildbegeret (illustrert) - J.K. Rowling

 

Gleder meg også til Den tause pasienten av Alex Michaelides. Skulle ønske den kom før jul i stedet for i januar.

Anonymkode: 75749...e24

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ønsker meg Motiv X av Anhem - men egentlig tror jeg at jeg heller skal ønske meg den til bursdagen min som er en liten stund etter jul, for da kommer den nok på tilbud.

Jeg er kommet dit at jeg leser bøkene, så gir jeg dem videre. Jeg har ikke plass til flere bøker og egentlig ikke bruk for å ha dem stående i hylla heller. Jeg burde nok egentlig ønske meg en Kindle.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 minutt siden, Brunhilde skrev:

Jeg ønsker meg Motiv X av Anhem - men egentlig tror jeg at jeg heller skal ønske meg den til bursdagen min som er en liten stund etter jul, for da kommer den nok på tilbud.

Jeg er kommet dit at jeg leser bøkene, så gir jeg dem videre. Jeg har ikke plass til flere bøker og egentlig ikke bruk for å ha dem stående i hylla heller. Jeg burde nok egentlig ønske meg en Kindle.

Anbefales! :jepp:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 15.11.2019 den 22.13, Skogkatten skrev:

Har også litt lyst på bokserien av James Herriot, som begynner med All Creatures Great and Small, men er litt usikker på om det er en skikkelig tåreperse forkledd som koselige historier om dyr.

Det er det ikke, snarere tvert i mot. Det er lun humring. 

Og for å svare på spørsmålet i tittelen: Ingen. Bokhyllene er fulle så det er rett og slett ikke plass til fler bøker i heimen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, Cata skrev:

Det er det ikke, snarere tvert i mot. Det er lun humring. 

Og for å svare på spørsmålet i tittelen: Ingen. Bokhyllene er fulle så det er rett og slett ikke plass til fler bøker i heimen.

Takk! Da havner den på ønskelisten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...