Gå til innhold

Pent hytteantrekk???


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest Blondie65
4 minutter siden, sølvdryss skrev:

Jeg beklager å måtte si det: Joggebukser, ullundertøy og "koseklær" uansett hvor mange "hytte" du putter foran det går ikke under "pent". 

TS: hvorfor spør du ikke hva de som har invitert mener?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg hadde tatt med meg noen ullkjoler, ullstrømpebukser og gode sokker. 

Anonymkode: 9956b...30c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt blir lekkert og litt «hyttete» dersom du tar en pelsvest utenpå. Feks svart leggings og svart longsleeve med pelsvest utenpå. Hvit skjorte og jeans med pelsvest. ullkjole med pelsvest. 
Mitt go-to-antrekk med hyttestil, hvertfall!😀

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, Nokia skrev:

Alt blir lekkert og litt «hyttete» dersom du tar en pelsvest utenpå. Feks svart leggings og svart longsleeve med pelsvest utenpå. Hvit skjorte og jeans med pelsvest. ullkjole med pelsvest. 
Mitt go-to-antrekk med hyttestil, hvertfall!😀

Nei nei nei. 

Anonymkode: dc4aa...2ea

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei nei nei. 

Anonymkode: dc4aa...2ea

🙏🏻

Jeg tolker antrekket slik:

Man skal ikke komme i slaske/kose klær. Man skal heller ikke komme stivpyntet. Man skal til en hytte og tilpasser deretter. Det betyr at de høyeste stilletthælene ikke er egnet i terrenget rundt hytten eller på parketten/tregulvet inne. Hvor vanskelig kan dette være?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Olabukse, pen, men behagelig skjorte eller bluse og en varm cardigan?

Anonymkode: f1cb1...b19

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Turbukse, skjorte og ullgenser. Gummistøvler eller turstøvler, avhengig av været. 

Anonymkode: e5b47...4c2

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 15.11.2019 den 15.38, X-dresser skrev:

Kan ikke menn gå med det? ;)

Selvfølgelig kan de det

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg var der var det virkelig ikke noe stress å gå i det du selv føler er fint. Hva er fint liksom, klart folk har forskjellige meninger.

Jeg gikk i lys beige Bergans ullgenser og en svart turbukse uten lommer og mye greier på. Følte de fleste gikk kledt slik. Hadde jeg hatt en hjemmestrikket pengenser hadde jeg brukt denne. Kanskje med skjorte under. Noen gikk i de psycho genserne fra Kari Traa. De ble ikke akkurat sendt hjem. 😛

Noen gikk i jeans og skjorte.

De har også klatrepark der, så ta med noe du kan bevege deg i dersom du skal klatre. Tror ikke bekledningen her er så nøye.

På kvelden gikk vi i vanlig julebord-antrekk. Men husk å ta med bukse dersom du har på kjole og tynn strømpebukse. Man står ute i ca 30min/ 1 time da man ankommer hytta der det blir servert middag. Man får høre historier ute og får servert mat fra bål. (Vi fikk dette hvertfall). Det kan blåse ganske mye.

Og du? GLED DEG!!!!!!!

Endret av loveli
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65
På 20.11.2019 den 1.28, loveli skrev:

Jeg gikk i lys beige Bergans ullgenser og en svart turbukse uten lommer og mye greier på. Følte de fleste gikk kledt slik. Hadde jeg hatt en hjemmestrikket pengenser hadde jeg brukt denne. Kanskje med skjorte under. Noen gikk i de psycho genserne fra Kari Traa. De ble ikke akkurat sendt hjem. 😛

Noen gikk i jeans og skjorte.

 

Turbukse går ikke under pent i min verden. Det er den kleskoden TS har fått. "Pent hytteantrekk". Hvorfor skal man gå i turklær inne på en hytte?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 timer siden, Blondie65 skrev:

Turbukse går ikke under pent i min verden. Det er den kleskoden TS har fått. "Pent hytteantrekk". Hvorfor skal man gå i turklær inne på en hytte?

Du har ikke vært der skjønner jeg. 😛 Det er ikke slik at spisestedet ligger i samme bygg som hotellrommene. Den dagen vi skulle spise lunsj måtte vi gå flere hundre meter til stabburet midt i snøføyka. Før dette var vi på klatretur liksom. Jeg ville aldri klatret i jeans og skjorte.

Som sagt gikk folk i alt. De som ikke var med på klatringen gikk penere kledd. Jeg følte meg ganske mye finere enn mange av de andre som var der, selv i turbuksa mi. Så alt er lov.

Endret av loveli
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65
1 time siden, loveli skrev:

Du har ikke vært der skjønner jeg. 😛 Det er ikke slik at spisestedet ligger i samme bygg som hotellrommene. Den dagen vi skulle spise lunsj måtte vi gå flere hundre meter til stabburet midt i snøføyka. Før dette var vi på klatretur liksom. Jeg ville aldri klatret i jeans og skjorte.

Som sagt gikk folk i alt. De som ikke var med på klatringen gikk penere kledd. Jeg følte meg ganske mye finere enn mange av de andre som var der, selv i turbuksa mi. Så alt er lov.

Nei, jeg har ikke vært der.

Men da mener jeg at kleskoden er på jordet. For da betyr ikke "pent" det som vanligvis er pent.

Jeg arrangerer mye og så sløv som dette går det ikke an å sette opp en kleskode.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Blondie65 skrev:

Nei, jeg har ikke vært der.

Men da mener jeg at kleskoden er på jordet. For da betyr ikke "pent" det som vanligvis er pent.

Jeg arrangerer mye og så sløv som dette går det ikke an å sette opp en kleskode.

Det er jeg helt enig i, så derfor skrev jeg hva jeg hadde på meg for å si litt om hvordan det var. Folk gikk ikke penere kledd enn de man møter i nordmarka i Oslo...

Når sjefen sjøl, altså Brimi, står der i turbukse og hjemmestrikka ullgenser, så må det være greit for folket også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...