Gå til innhold

Turnus og skolebarn!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jobber turnus og forsøker alt jeg kan og komme meg bort i fra dette (ikke lett...). Barna mine begynner snart på skolen og jeg skjønner at turnus- livet ikke er så godt egnet lenger. For hvor mye ser man barna da? Om de starter på skolen kl.08 og jeg begynner på jobb kl. 15. Så kan jeg jo ikke hente de og ta de med hjem om de slutter kl. 13. (mannen kommer ikke hjem så tidelig og de skal jo ikke være alene...). Betyr det at hver gang jeg har kveldsvakt får jeg ikke sett de den dagen? 

Nå når de går i barnehagen så har jeg de ofte hjemme når jeg jobber kveldsvakter (besteforeldre hjelper til i overlappingen), eller så leverer jeg de sent i bhg.  Jobber jeg helger, har jeg hatt de hjemme i fridagene. Men når skolen starter vil jo ikke det være noe alternativ. 

Hvordan løser dere andre denne kabalen? 

Anonymkode: 46a4c...3bb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jobber turnus og forsøker alt jeg kan og komme meg bort i fra dette (ikke lett...). Barna mine begynner snart på skolen og jeg skjønner at turnus- livet ikke er så godt egnet lenger. For hvor mye ser man barna da? Om de starter på skolen kl.08 og jeg begynner på jobb kl. 15. Så kan jeg jo ikke hente de og ta de med hjem om de slutter kl. 13. (mannen kommer ikke hjem så tidelig og de skal jo ikke være alene...). Betyr det at hver gang jeg har kveldsvakt får jeg ikke sett de den dagen? 

Nå når de går i barnehagen så har jeg de ofte hjemme når jeg jobber kveldsvakter (besteforeldre hjelper til i overlappingen), eller så leverer jeg de sent i bhg.  Jobber jeg helger, har jeg hatt de hjemme i fridagene. Men når skolen starter vil jo ikke det være noe alternativ. 

Hvordan løser dere andre denne kabalen? 

Anonymkode: 46a4c...3bb

SFO, og besteforeldrene kan vel fortsatt hjelpe med overlappingen? Altså, hvis barnet er ferdig kl.13 så kan besteforeldre hente (eller barnet gå selv) og kommer hjem, og der er du med minstemann og har middag/mat klar til alle. Så går du på jobb kl.14.30. 
Hvor ofte har du kveldsvakt? Det er jo gull med slike formiddager hjemme. 

Anonymkode: f9c0f...e28

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser det som er flott ved å jobbe kvelder når barna er på skolen. Nemelig det at man får gjort rent, helt uten noen tilstede. Er utrolig godt. Har jeg jo da hatt en god lang frokost med de, for slipper å stresse på morgenen, kjører de så på skolen og gjør rent hjemme. Ser de hver morgen, så er jo ikke slik at barna ikke får sett meg de to dagene i uka jeg jobber kveld.

Anonymkode: 0a42a...c06

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...