AnonymBruker Skrevet 13. november 2019 #1 Skrevet 13. november 2019 Hei. Gått på fontex i ca 2-3 måneder nå. Vanskelig å si om jeg har merket bedring... Griner ikke hver dag lenger, lettere for å snakke med andre, kan jo bare være placebo, men føler meg mer stabil. Har dog hatt mye mer konkrete tanker om å 'ende alt', og føler ofte for å enten slutte brått på medisinen eller ta for mye, fordi jeg vet det ikke er bra. Kjæresten min sier han synes jeg har vært like "daff" i hele høst, piller eller ei (ventet en god stund før jeg fortalte at jeg brukte de). Tar dog ikke hans mening altfor seriøst, da jeg føler ikke han observerer meg så godt. Spørsmålet er da.. Hvis jeg ikke merker stor forandring, kommer jeg til å bli tatt av medisinen? Bli tilbudt noe annet? (har henvisning til psykolog, men er 6mnd ventetid. får i mellomtiden ukentlig oppfølging av fastlege. skal dit i dag, vurderer å be om mer utredning da jeg ikke tror jeg er deprimert. denne uka skal jeg også starte på et lavterskeltilbud) Anonymkode: c84ec...871
AnonymBruker Skrevet 13. november 2019 #2 Skrevet 13. november 2019 Antidepressiver er ingen bra løsning syntes jeg. Men uavhengig av det synspunktet så har disse forskjellig effekt. Gir det ingen endring eller at du blir verre så bytt til en annen type. Det finnes mye utvalg av dette og kanskje ikke akkurat denne var det rette for deg. Anonymkode: f6031...9bb
AnonymBruker Skrevet 13. november 2019 #3 Skrevet 13. november 2019 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Antidepressiver er ingen bra løsning syntes jeg. Men uavhengig av det synspunktet så har disse forskjellig effekt. Gir det ingen endring eller at du blir verre så bytt til en annen type. Det finnes mye utvalg av dette og kanskje ikke akkurat denne var det rette for deg. Anonymkode: f6031...9bb Utdyp gjerne hvorfor du ikke synes det er en bra løsning Anonymkode: c84ec...871
AnonymBruker Skrevet 13. november 2019 #4 Skrevet 13. november 2019 Jeg gikk på Fontex i et halvt år uten å merke noe særlig bedring. Jeg ville slutte eller bytte til noen andre tidligere, men fikk beskjed om å fortsette fordi det kunne ta tid før man merket noe. Anonymkode: 4c032...0cc
AnonymBruker Skrevet 13. november 2019 #5 Skrevet 13. november 2019 Ta det med legen i dag du:) Klem og god bedring, synd det er 6mnd ventetid, har du råd til å gå privat i mellomtiden? ❤️ Anonymkode: 6635b...a8a
Gjest theTitanic Skrevet 13. november 2019 #6 Skrevet 13. november 2019 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Utdyp gjerne hvorfor du ikke synes det er en bra løsning Anonymkode: c84ec...871 Fordi mange blir verre når de slutter etter en lengre periode. Ikke alle. Mange. Etter hva jeg har lest. Så kan det komme bivirkninger som gjør problemet verre i form av angst, selvmordstanker, og å føle seg iakttatt. Det står sikkert i bruksanvisningen også og ikke bare noe jeg har lest i en tvilsom lektyre om du tror det.
AnonymBruker Skrevet 13. november 2019 #7 Skrevet 13. november 2019 Antidepresiva er ofte en god støtteløsning, altså en ting som hjelper oss i gang med prossessen. Men det å finne rett type er ikke lett. Men nå er det jo ikke slik at den gjør hele jobben, den hjelper deg til å orke å ta tak i jobben. Så føler du deg lettere når du ikke gråter hver dsg? Kan du ta tak i problemene og jobbe med de? Endre dine tsnkemøsntre? Se på medisin som krykker, de hjelper deg å bevege deg, men for å bevege deg, må du jo reise deg opp fra sofaen. Anonymkode: 9fc5f...bef
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå