Gå til innhold

hvorfor har vi så stygge kropper?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hvorfor er vi skapt slik at kroppen bare blir styggere og styggere? Hengreumpe, dvaske lår, hengemage, hengepupp, cellulitt, åreknuter, skrukker med alderen. Beklager uttrykket, jeg er også et menneske og jeg blir så kvalm av meg selv at jeg ikke føler jeg fortjener mat. Det er ekkelt å tenke på. Tenker dere noen ganger på dyret som måtte dø fordi den ekle kroppen deres skal næres? hvorfor er du verdt såpass mye? Dine gener er ikke nødvendigvis noe noen trenger. 
Dessverre er de færreste veldig attraktive. De fleste er skapt slik at vi blir dvaske, overvektige, lubbne og ja...alt henger.

Anonymkode: 7168b...ab0

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Heldigvis forsvinner synet óg med alderen👍🏻 

Anonymkode: 6760b...fcb

• Liker 31
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Heldigvis forsvinner synet óg med alderen👍🏻 

Anonymkode: 6760b...fcb

enda et tegn på ubukelig kropp

Skrevet

men vi har briller

Skrevet

Fordi evolusjon ikke bryr seg med kortvarige sosiale konstruksjoner som attraktivitet.

• Liker 16
Skrevet
32 minutter siden, Katten.2.0 skrev:

Fordi evolusjon ikke bryr seg med kortvarige sosiale konstruksjoner som attraktivitet.

Og det beviser en ubrukelig evolusjon

Skrevet

Ingen menensker som er skapt for å bli dvask, overvektig og lubben. Vi er bare dyr og alle de egenskapene gjør oss utsatt for å bli lagt i bakken enkelt og spist av rovdyr. Kroppen vår er laget for å brukes. Blir vi for tykk, blir det vanskelig å bevege seg så det er ikke vår natur som gjør at vi blir bælfeit i alle fall. Det er mer fri vilje som vi bruker til å ta et valg om overforing av egen kropp. 

Siden vi er så utrolig heldig i forhold til våre forfedre som oftere ble spist/drept eller eller døde som fluer av sykdommer vi kan ta medisiner mens de fortsatt så bra ut. Så lever vi såpass lenge at celledelingen forlengst har nådd middagshøyden på våre eldre dager. Så ja: vi blir litt skrukkete, skral og får dårligere pels med tiden, men på den andre siden så ser ikke en 15 år gammel løvinne særlig mye bedre ut så det deler vi med resten av dyreriket. Jeg syns vi gjør det ganske bra jeg. Vi blir f.eks eldre enn en elefant og de blir jo født skrukkete så det kunne helt klart vært verre. 

Anonymkode: 7938a...d54

• Liker 6
Skrevet
46 minutter siden, AnonymBruker skrev:

På ingen måte, det viktigste for viderekomsten av genene vår er at vi er attraktive når vi er på det mest fruktbare.  Vi trenger ikke å være det fra rundt 40, for da synker fruktbarheten betraktelig likevel og bra utseende er fånyttes. 

• Liker 12
Skrevet

Hvorfor er dette stygt? Syns ikke noe av det du har ramset opp er stygt, det er bare kropp.

Anonymkode: f87f2...a46

• Liker 10
Skrevet

Høres helt ærlig ut som at det heller er du som har en spiseforstyrrelse eller lignende diagnose 

Anonymkode: f87f2...a46

• Liker 7
Skrevet

Ser ikke hvorfor en kropp skulle være stygg? Den fungerer jo i de fleste tilfeller, og det er jo det viktigste. 

• Liker 2
Gjest Familytree
Skrevet

Vi er ikke stygge, vi har så mye skjønnhet i overkant som henger av oss. Jeg vet ikke hvor jeg skal legge så mye "hugability"😉 Genene mine er viktige for mine fremtidige barn.

Jeg spør deg Ts, ikke slutt å spise for disse tankene. 

Skrevet

Trening hjelper mot alt du nevner.

Anonymkode: 85246...a24

• Liker 2
Skrevet

Ikke evolusjonens feil at mennesker har fri tilgang til mat og (i norge) helsehjelp. 

Anonymkode: 12733...400

Skrevet

Det er egentlig enkeltes tanker som det er noe galt med. Som småbarn er vi nye og vakre, men så baller det på seg
med påvirkning utenfra og det finnes ingen grenser for hvor galt det kan gå tankemessig, for enkelte. Jeg syns
at kropp er en fin oppfinnelse og ordentlige kropper som viser at de lever og har levd et langt liv, er som kunstverk.
Ingen er like. Alle er unike.  :dagens-rose:

• Liker 2
Skrevet
27 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Trening hjelper mot alt du nevner.

Anonymkode: 85246...a24

Treninghjelper verken på åreknuter, skrukker eller hengepupper....

• Liker 1
Skrevet

Tja, snart femti år her. Dvask kropp, joda, men har aldri vært så godt trent som nå. Formen min er nok mye bedre enn hos mange 20-åringer. 

Anonymkode: c7d6b...ef0

• Liker 2
Gjest Dævendøtte
Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dessverre er de færreste veldig attraktive.

Ja, er det ikke deilig, at vi alle er i samme båt, alle er like lite vakre :)

Heldigvis ser jeg ikke på min femtiårige kropp som verken dvask eller stygg, synes jeg er flott jeg! Trene litt, spise sunt fem av sju dager i uka, kose seg og nyte livet, enten det er med eller uten hengepupper eller baller :) Livet har så mye mer å by på enn kropp og hud. 

Skrevet

Ikke alle er attraktive som 20-åringer heller.

Anonymkode: d36ef...1a4

• Liker 1
Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja det er sånn bevis fungerer. Hilsen oss to

Anonymkode: 3360c...fd8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...