Gå til innhold

Ut i skogen i snø

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det flere som meg som ikke er så glad i å kjøre til skogen nå? Når jeg ikke vet at det er brøyta der jeg skal parkere for å gå tur i skogen? Jeg er så redd jeg skal sette bilen fast.

Og i skogen blir som regel brøytinga nedprioritert. Noen veier er også private. Jeg pleier å parkere ved veien men det er litt dumt om det er høye brøytekanter der hvor jeg pleier å parkere.

Og av frykt for dette lar jeg vær å kjøre til skogen noe som er dumt. Jeg elsker å gå tur i skogen. Men jeg vil ikke sette fast bilen. Og på sånne skogsveier blir som regel heller ikke strødd med en eneste gang det trengs antar jeg. De prioriterer nok andre veier enn skogsveier.

Hva gjør du? Tør du å kjøre til skogen?

Anonymkode: b74da...2db

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen?

Skrevet

Hvor mange tråder om tur i skogen skal du starte? 

Anonymkode: 444c4...681

Skrevet

Om du kjenner folk som går tur i ditt nærområde, så er det bedre å spørre de om de vet om det er brøytet.. Eller sjekke lokale nettsider/facebook noen nevner det i lokalavisa, kanskje de har nevnt noe: "Nå er det brøytet ved Solaheia og årets første skispor er på plass blablabla".

Jeg som bor vest i Norge, aner ikke hvordan ståa er i Finnmark, eller i Oslo, eller i Bodø. 😜

Skrevet

Det er vel ikke verre enn at du kjører dit og ser om det er brøytet? Er det ikke det må du finne et alternativ. Uansett kan det være lurt å vente til minst dagen etter hvis det har kommet en del snø for slike veier har selvfølgelig ikke førsteprioritet. 

Jeg kjører, og pleide å kjøre en Toyota HiLux som tar seg frem overalt så jeg har en tendens til å ta sjanser, så jeg har satt meg fast mange ganger. Alternativet da er å gå til nærmeste bebyggelse og få hjelp eller ringe noen som kan komme. 

Skrevet

Vi kjører inn i skogen for å gå tur hver vinter. Det bor noen få langs den veien, så det blir brøytet. Et par parkeringsplasser blir også brøytet, så vi er heldige. Det er imidlertid veldig bratt opp til skogen, så det er litt skummelt å kjøre i bakkene på smale veier. Men man venner seg til det også. 

Anonymkode: ee177...340

Skrevet
På Tuesday, November 12, 2019 den 23.18, AnonymBruker skrev:

Er det flere som meg som ikke er så glad i å kjøre til skogen nå? Når jeg ikke vet at det er brøyta der jeg skal parkere for å gå tur i skogen? Jeg er så redd jeg skal sette bilen fast.

Og i skogen blir som regel brøytinga nedprioritert. Noen veier er også private. Jeg pleier å parkere ved veien men det er litt dumt om det er høye brøytekanter der hvor jeg pleier å parkere.

Og av frykt for dette lar jeg vær å kjøre til skogen noe som er dumt. Jeg elsker å gå tur i skogen. Men jeg vil ikke sette fast bilen. Og på sånne skogsveier blir som regel heller ikke strødd med en eneste gang det trengs antar jeg. De prioriterer nok andre veier enn skogsveier.

Hva gjør du? Tør du å kjøre til skogen?

Hvis du forsøker å gå en liten tur i skogen hver dag, så burde du vel klare å tråkke frem en liten sti. Med mindre det kommer flere METER med snø mellom hver gang du går tur da.  

Og hvis det bor flere ivrige tur-gåere i ditt nær-område, så kan det fort bli en liten sti fra all denne gåingen...  

Anonymkode: 8f148...f55

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...