Gå til innhold

Julegave til nabo?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har nettopp kjøpt leilighet, og en av mine naboer har vært utrolig hjelpsom og hyggelig etter jeg flyttet inn, og har også gjort meg en tjeneste:) Jeg tenkte derfor å kjøpe en liten julegave som takk, men jeg kjenner henne jo forsåvidt ikke så godt. Jeg tror hun er pensjonist, og hun er ganske sprek av seg, treffer henne ofte når hun skal eller har vært på tur, hun passer også hunden til et av barna sine. Eneste andre jeg vet om henne er at hun har syforening hjemme hos seg innimellom. Vet jo ikke noe om hva hun liker av mat og drikke, om hun drikker alkohol, har diabetes eller noe sånt. Noen ideer? Tenkte litt på en refleks av noe slag siden hun også går tur i mørket. Men det må jo være noe mer enn det:P

Anonymkode: ab84b...8a7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

En blomst og/eller en konfekteske har aldri vært feil.

Du sier hun har syklubb, og da kommer en  konfekteske som bestilt.

En bit konfekt er heller ikke skadelig for en som har diabetes type 2 (du nevner at hun er i pensjonistalder)

Anonymkode: b1e63...84a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har brukt å gi julegave til nabodama i pensjonistalder, hun brukte å hjelpe oss med å mate kattene og ta inn posten når vi var bortreist (hun døde dessverre for et par år siden)

Ting hun har fått i julegave er bl.a bodylotion fra Biotherm (den klassiske hvite flasken med blå skrift), varme alpakkasokker, hjemmestrikka lue med pent mønster (jeg strikker), blomstersammenplanting med juletema (kjøpt på blomsterbutikk), rødvin, hansker, diktbok 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym Bruker
18 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har nettopp kjøpt leilighet, og en av mine naboer har vært utrolig hjelpsom og hyggelig etter jeg flyttet inn, og har også gjort meg en tjeneste:) Jeg tenkte derfor å kjøpe en liten julegave som takk, men jeg kjenner henne jo forsåvidt ikke så godt. Jeg tror hun er pensjonist, og hun er ganske sprek av seg, treffer henne ofte når hun skal eller har vært på tur, hun passer også hunden til et av barna sine. Eneste andre jeg vet om henne er at hun har syforening hjemme hos seg innimellom. Vet jo ikke noe om hva hun liker av mat og drikke, om hun drikker alkohol, har diabetes eller noe sånt. Noen ideer? Tenkte litt på en refleks av noe slag siden hun også går tur i mørket. Men det må jo være noe mer enn det:P

Anonymkode: ab84b...8a7

Gaven bør kanskje stå i eit vist forhold til ytelsen / oppmerksamhen.     Kanskje kan du innvitere vedkomende ut på en middag, eller eit fint måltid i hjemmet.      Naboen din har kanskje bidratt for å bli bedre kjent med den nye naboen.   Personleg omtanke kan ofte telle mer en gavedryss.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...