Gå til innhold

Er det sannsynligvis bihulebetennelse?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Tror kanskje jeg har bihulebetennelse, ut i fra symptomer. Men er usikker. Noen som kan si noe om hva de tenker?

Symptomer: 
- Smerter høyre side av ansikt, mest ved panne, øyet og kjeven, samt kinnet og litt nedover hals og nakke. Som oftest lite/ingen smerter i venstre side.
- Tett nesebor høyre side, ganske store "klumper" av koagulert blod, samt friskt blod når om jeg snyter meg. Er like tett hele tiden.
- Kan av og til kaldsvette uten at det er spesielt varmt/kaldt, spesielt om natt. 

Sett bort fra symptomene føler jeg meg ikke syk egentlig, syns det er litt rart at jeg ikke kjenner meg dårligere,  er jo selvfølgelig glad for det bare føler det ikke gir helt mening... 

Er dette sannsynligvis bihulebetennelse, evnt. hva annet? 
Og hva hjelper egentlig? Har aldri hatt det før og står bare det ikke er behandling for det, men at man burde kontakte lege om det ikke går over på 3 mnd(!?) Håper virkelig jeg slepper unna med et par dager.

Anonymkode: 10767...4ce

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skyll med saltvann og ta nesedråper og se om det letter på trykket.

Skrevet

Du må til legen for å få diagnose. Det finnes behandling i form av rinexin tabletter som er slimløsende og nasonex nesespray. 

Anonymkode: 62141...88c

Skrevet

Nesehorn er gull i slike tilfeller. De finnes i flere varianter.

Anonymkode: 0a811...30d

Skrevet
36 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du må til legen for å få diagnose. Det finnes behandling i form av rinexin tabletter som er slimløsende og nasonex nesespray. 

Er du sikker på at jeg må til lege? For google sier det ikke er poeng i å kontakte lege før om 3 mnd 😅

Skrevet
40 minutter siden, Kaisada skrev:

Skyll med saltvann og ta nesedråper og se om det letter på trykket.

34 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nesehorn er gull i slike tilfeller. De finnes i flere varianter.

Anonymkode: 0a811...30d

Supert! Takk for tips 🙂Enn hvordan fungerer nesehornet, koker man bare vann og vanlig salt og skyller det gjennom nesen?

Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er du sikker på at jeg må til lege? For google sier det ikke er poeng i å kontakte lege før om 3 mnd 😅

Du får ikke resept på rinexin på magisk vis i alle fall. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...