Gå til innhold

Kan en klare seg uten PC?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Den bærbare døde til sist helt, og jeg har i alltid kun hatt PC eller bærbar PC. 

Om jeg hopper i det, og kjøper enten Chromebook eller ipad - vil det være nok i hverdagen? Eller driter jeg meg ut....? 

Innser at til hjemmebruk er det i hovedsak nettbaserte tjenester jeg bruker, nettbank, Netflix, YouTube,  generelt Internett. Bilder og andre filer har jeg alt basert meg på nettlagring for enkelhet. Mail likeså. Bedriver hovedsakelig kun enkel tekstbehandling og vet sortering av bilder lokalt. Spiller gjør jeg på en Nintendo switch.

Er det mulig å klare seg kun på iPad....?

Anonymkode: 04349...f4c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du vurdert stasjonær PC?

Svaret er forresten ja. Du kan til og med klara deg med "bare" mobil idag. Det er i praksis ein liten PC om du har smarttelefon.

Skrevet

Kommer jo an på hva du bruker den til, men det du beskriver over her kan man fint gjøre på et nettbrett. Om du skal produsere større mengder tekst ville jeg anbefalt å investert i et eksternt tastatur, gjerne med ekstra batteri:) Ser jeg litt bort fra det jeg må ha en PC til så tror jeg likevel jeg ville hatt en laptop rett og slett for komforten sin skyld:P Et nettbrett må man jo holde og kjenner jeg blir sliten i armene bare av mobilen:P * svekling * Men, smak og behag. Kommer jo an på hvor mye man benytter nettbrettet også.

Anonymkode: 5a8e9...ff9

• Liker 2
Skrevet

Personlig bruker jeg kun pc til studierelaterte ting. Det året jeg ikke har vært student nå har jeg ikke brukt pc nesten i det hele tatt. Bruker chromecast til netflix og alt annet som jeg sender til TV fra telefon. 

Anonymkode: 98103...6bc

• Liker 1
Skrevet
31 minutter siden, mammahjarte skrev:

Har du vurdert stasjonær PC?

Svaret er forresten ja. Du kan til og med klara deg med "bare" mobil idag. Det er i praksis ein liten PC om du har smarttelefon.

Godt poeng, strengt tatt klarer jeg meg jo så langt helt fint disse dagene med kun mobilen. Men foretrekker nok å jobbe på en litt større skjerm kjenner jeg. Og tastatur.

Stasjonær PC har jeg ikke hatt på mange år, ser ikke helt for meg å gå tilbake til det - om det ikke er noen åpenbare fordeler jeg glemmer?

31 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kommer jo an på hva du bruker den til, men det du beskriver over her kan man fint gjøre på et nettbrett. Om du skal produsere større mengder tekst ville jeg anbefalt å investert i et eksternt tastatur, gjerne med ekstra batteri:) Ser jeg litt bort fra det jeg må ha en PC til så tror jeg likevel jeg ville hatt en laptop rett og slett for komforten sin skyld:P Et nettbrett må man jo holde og kjenner jeg blir sliten i armene bare av mobilen:P * svekling * Men, smak og behag. Kommer jo an på hvor mye man benytter nettbrettet også.

Anonymkode: 5a8e9...ff9

Det trodde jeg også, altså at en må holde et nettbrett. Men ser jo nå det er deksel med innebygget tastatur, hvor bunnplate også funker som stativ for brettet. Altså i praksis det samme som en laptop, bare fysisk mindre og lettere. Helt enig - tastatur må en ha. Kjenner jeg blir koko av touchskjerm nå.

Prøver vel helst å se om det er noe jeg glemmer å tenke på...? Som langvarig PC-bruker kjennes dette som et stort steg å vurdere bare.

Skrevet
36 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Personlig bruker jeg kun pc til studierelaterte ting. Det året jeg ikke har vært student nå har jeg ikke brukt pc nesten i det hele tatt. Bruker chromecast til netflix og alt annet som jeg sender til TV fra telefon. 

Anonymkode: 98103...6bc

Ah, det hadde jeg ikke tenkt på. Har vel hengt meg litt fast i den samme gamle tralten her.... Takk for tips!

Gjør du nettbank og slikt på mobilen kanskje?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...