Gå til innhold

Ryggen inn i en tilhenger


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei, var på verksted i dag og gutta som jobbet der ba meg sette meg inn og rygge ut selv fra verkstedet. De var ganske frekke, ved å ikke si hverken hei eller hadde, og det var mer sånn «du får gjøre det selv» holdning. De spurte først om nøkkel til bil, så fortalte jeg at han må bruke mobilen min Som nøkkel. Ikke trykke på noe, det går på Bluetooth. Men nei da, han satt seg inn i bilen for så braste ut og be meg om å gjøre det selv. Som en ung jente i 20 årene, hvor dette var mitt første verksted-besøk fikk jeg plutselig veldig presentasjonsangst og jeg klarte selvfølgelig å rygge inn i en tilhenger som stod ute i det jeg gikk ut av porten. 
legger ved bildene av skadene.. oppstod 3 skader i en rett linje, vil noen estimere hva prisen på reparasjon vil koste? Jeg betaler allerede mye i forsikring, vil jeg måtte betale enda mer hver måned? Altså vil forsikringspremien min synke drastisk hvis jeg tar dette på forsikringen? 
 

ringte samme service-kjede i en annen avdeling, og de sa «hos oss har ikke kunder noe å gjøre på verkstedet»

4C97B442-E00F-4CB5-B435-2FC68858F1C2.jpeg

D67E04BE-0602-4C4F-B8DA-9BBD322E7FCB.jpeg

Anonymkode: 8a2ed...0e5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fikk ikke plass til alle bildene , så de tonsiste kommer i hvert sitt innlegg.

080679BC-9D72-442F-B31E-8468D597C671.jpeg

Anonymkode: 8a2ed...0e5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tar du dette på forsikring vil ansinitet du har opparbeidet deg måtte brukes, noe som betyr dyrere forsikringspremie en stund fremover til du opparbeider deg ny ansinitet. Sjekk med forskjellige verksted hvor mye de skal ha for å fikse dette. Mest sannsynlig vil det bli rimeligere om du utbedrer skadene uavhengig av forsikringen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du var fått et bra svar her, jeg vil bare legge til at du må øve deg på rygging, det er bare å få mengdetrening så takler du det bedre neste gang. Du vil mest sannsynlig oppleve det flere ganger at du selv må rygge ut. 

Lurer litt på om du forteller bakhistorien i håp om at noen skal skrive at det var mekanikerens feil eller deres oppgave å rygge bilen ut. Dog høres ikke hendelsen gøy ut, spesielt ikke om mekanikerne så det, men lykke til med å få det fikset. Håper det ikke gjør så veldig vondt for lommeboka, nå rett før jul 😊

Anonymkode: 58849...a8c

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Altså vil forsikringspremien min synke drastisk hvis jeg tar dette på forsikringen?

Nei, forsikringspremien vil nok tvert i mot øke drastisk dersom du tar dette på forsikringen.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 hours ago, AnonymBruker said:

Hei, var på verksted i dag og gutta som jobbet der ba meg sette meg inn og rygge ut selv fra verkstedet.

Det har jeg aldri opplevd, eller hørt om før. Kundene skal da ikke selv få bilen ut fra verkstedet.

Merkelig sted du har vært.

Anonymkode: b01a1...977

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan man ikke rygge bør man ikke ha førerkort heller.

Anonymkode: 52280...669

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker said:

Kan man ikke rygge bør man ikke ha førerkort heller.

Anonymkode: 52280...669

Alle kan være uheldig.

Anonymkode: b01a1...977

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det har jeg aldri opplevd, eller hørt om før. Kundene skal da ikke selv få bilen ut fra verkstedet.

Merkelig sted du har vært.

Anonymkode: b01a1...977

Enig, det har heller ikke jeg opplevd. Man betaler liksom allerede en formue for hjelpen.

Anonymkode: 06c3a...6c1

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Gjest Gjest skrev:

Tar du dette på forsikring vil ansinitet du har opparbeidet deg måtte brukes, noe som betyr dyrere forsikringspremie en stund fremover til du opparbeider deg ny ansinitet. Sjekk med forskjellige verksted hvor mye de skal ha for å fikse dette. Mest sannsynlig vil det bli rimeligere om du utbedrer skadene uavhengig av forsikringen. 

Jeg hadde fulgt dette tipset ⬆️

Vil ikke tro det koster stort og rette ut de 2 bulkene og den svarte stripen kan nok bare pusses bort - forutsatt at du ikke har en bil til 500,000 som alt må være perfekt på, så er det ikke noe poeng med dyr hellakkering osv. spør du meg.

Verkstedet hørtes ut som noen drittsekker, for en kjip opplevelse!! Er det en kjede? I så fall hadde jeg kontaktet sjefen/ledelsen og spurt om dette var vanlig kundeservice. Det er mange som hadde blitt stresset i en sånn situasjon og det er fort gjort å bomme litt når man rygger da - de var jo "kjempehyggelige" som ikke en gang gadd å stå bak og guide deg ut/sørge for klar bane når du rygget.

En grei huskeregel til en annen gang - selv om det ikke alltid er lett - er å ikke rygge/kjøre hvis du føler "nei, det her er jeg ikke komfortabel med".  I traffikken også kan man komme opp i situasjoner hvor en idiot bak tuter og bærer seg fordi de føler man er for treig til å ta "luker" når en skal ut på en annen vei osv. Og da er det veldig viktig at du ikke lar deg påvirke av det, men tar de lukene du er komfortabel og trygg med - rygger ikke hvis du ikke er komfortabel med det osv. Gjør man ikke det så kan man havne i langt kjipere situasjoner som gir mer enn et par små bulker på bilen.

Endret av Jr.Garcon
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke Tesla elektronikk som varsler hvis man er i ferd med å kjøre inn i noe?, trodde disse bilene var fulle av sensorer som varsler og piper i hytt og pine hvis noe er i ferd med å skje.

Anonymkode: c27ae...040

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har ikke Tesla elektronikk som varsler hvis man er i ferd med å kjøre inn i noe?, trodde disse bilene var fulle av sensorer som varsler og piper i hytt og pine hvis noe er i ferd med å skje.

Anonymkode: c27ae...040

Nå er vel ikke dette en Tesla, men en jaguar? Kommer an på hvilket ekstrautstyr man har valgt. 

Anonymkode: 32c94...809

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nå er vel ikke dette en Tesla, men en jaguar? Kommer an på hvilket ekstrautstyr man har valgt. 

Anonymkode: 32c94...809

Se på det første bildet en gang til, helt tydelig at det er Tesla logoen.

13169.jpg

Anonymkode: c27ae...040

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Au da, den var lei. Ble det skader på tilhengeren også? Hvis du likevel må reparere noe på den så kan det jo være at alt blir å betrakte som en enkelt skade og at det lønner seg å ta på forsikring.

Anonymkode: 4a071...8fc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var ute for noe av det samme, bare hos meg rev mekanikeren baklyset ut av festet sitt, for deretter ikke og ville gjøre noe med det, jeg sto til alt overmål og så på. Dette var på ett Mekonomen verksted oppi gokk. MEN Mekonomen her hvor jeg bor er veldig flinke med bilen min, så der er jeg fast kunde.

Anonymkode: 2d224...8e6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Da jeg skulle hente min bil fra verksted rygget jeg i deres tilhenger 😂 jævlig flaut. Tenkte ikke over at tilhengere har en sykt lang stang stående ut. Så jeg bare rygget og trodde jeg hadde god plass. Fikk heldigvis ingen skade da, ikke en gang en ripe.. Men verkstedet var kjempe hyggelig da og kom løpende og ''hold'' bilen min og sa jeg bare skulle kjøre frem. 

Anonymkode: 936a0...24b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 13.11.2019 den 18.48, AnonymBruker skrev:

Se på det første bildet en gang til, helt tydelig at det er Tesla logoen.

13169.jpg

Anonymkode: c27ae...040

😂

Anonymkode: 9eee7...c94

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest bienvilleparish
På 19.11.2019 den 0.38, AnonymBruker skrev:

Da jeg skulle hente min bil fra verksted rygget jeg i deres tilhenger 😂 jævlig flaut. Tenkte ikke over at tilhengere har en sykt lang stang stående ut. Så jeg bare rygget og trodde jeg hadde god plass. Fikk heldigvis ingen skade da, ikke en gang en ripe.. Men verkstedet var kjempe hyggelig da og kom løpende og ''hold'' bilen min og sa jeg bare skulle kjøre frem. 

Anonymkode: 936a0...24b

Det heter drag, ikke lang stang 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...