Gå til innhold

Slanking og røykeslutt samtidig...


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Nokon her som har slanka seg og slutta og røyka omtrent samtidig? Noko tips?

Anonymkode: 1c712...4be

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg gjorde det. Gikk på champix samtidig. 2 år røykfri og 30 kg lettere 😊

Anonymkode: be13f...805

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville nok satset på å ta en ting av gangen. Røyken først.

Anonymkode: ef441...7e9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp! Skal man først gjøre en livsstilsendring, kan man like gjerne endre flere ting på en gang. En omveltning er det jo uansett, liksom ;) Det var i alle fall min tanke da jeg gikk inn i det. Gikk ned 20 kg og ble røykfri. 

Anonymkode: 47862...bf3

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gjør det nå! Seks uker røykfri og 4 kg ned hittil :) 

Anonymkode: fbf87...bae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med den over meg her. Kan godt hoppe i det og gjøre flere endringer i livet samtidig! Kall det en ny start. :) sett deg opp ganske konkrete mål for hva du ønsker og oppnå, og lag en oversikt over hva du vil vinne på det. Og på minussiden kan du jo skrive opp hva du taper om du lar være å slutte å røyke og unngår å slanke deg. Kall det en liten motivasjonsboost du kan se på når du er umotivert og ting føles litt dritt, og du bare vil gi opp hele greia. For tro meg, du kommer til å ha lyst å gi opp hele greia jevnlig. I de første ukene, kanskje månedene, men så plutselig en dag er hverken suget for røyk eller godis der lenger. Og du har erstattet det med sunnere prioriteringer i hverdagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men er det ikkje lett å få søvnproblemer?? Evt. kva  gjorde dere då??

Anonymkode: 1c712...4be

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er større sannsynlighet for å ikke få det til om man kutter ut flere ting samtidig. 

Anonymkode: 9b0fe...af4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Det er større sannsynlighet for å ikke få det til om man kutter ut flere ting samtidig. 

Anonymkode: 9b0fe...af4

Ikkje nødvendigvis

Anonymkode: 1c712...4be

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor gammel er du? Har inntrykk at er man ung så går det bedre en om man er litt eldre. Man tar til seg endringene litt lettere syns jeg da. Jeg gikk ned før røykeslutt, slik at jeg hadde litt å gå på. 

Men for all del, man får til det man ønsker

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Hmmmmmm skrev:

Hvor gammel er du? Har inntrykk at er man ung så går det bedre en om man er litt eldre. Man tar til seg endringene litt lettere syns jeg da. Jeg gikk ned før røykeslutt, slik at jeg hadde litt å gå på. 

Men for all del, man får til det man ønsker

Eg er 34 snart 35 og har slutta og røyka og slanker meg (Gått ned 5.9 kg på 8 dagar, vore uten røyk i over 1 døgn)

Anonymkode: 1c712...4be

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Eg er 34 snart 35 og har slutta og røyka og slanker meg (Gått ned 5.9 kg på 8 dagar, vore uten røyk i over 1 døgn)

Anonymkode: 1c712...4be

Ok. Da kan du ikke ha spist noe særlig på den uka?!

 Så er du helt i startgropa enda. Men ønsker deg lykke, er selv en stor ex-røyker. Snart 7 år siden min røykeslutt. Var selv 32 når jeg ga meg. 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan jo fortelle hvordan jeg klarte å motivere meg selv i røykeslutt prosessen. Jeg hadde veldig tungt for å slutte skal sies, så hver dag var en kamp på starten. Da når jeg gikk for å legge meg, la jeg også den dagen bort. Den dagen skulle ikke oppleves igjen. Det gjorde det viktig for meg at jeg skulle ikke falle for fristelsen. Slik holdt jeg det gående hele det første året:) 

Ryddet for sitat av slettet innlegg, og svar til dette. Perelandra, mod. 

Endret av Perelandra
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, Hmmmmmm skrev:

Oj. Ja da er det ikke så rart. 

Jeg kan jo fortelle hvordan jeg klarte å motivere meg selv i røykeslutt prosessen. Jeg hadde veldig tungt for å slutte skal sies, så hver dag var en kamp på starten. Da når jeg gikk for å legge meg, la jeg også den dagen bort. Den dagen skulle ikke oppleves igjen. Det gjorde det viktig for meg at jeg skulle ikke falle for fristelsen. Slik holdt jeg det gående hele det første året:) 

Ok 🙂 Eg er mykje sengeliggande, men for kvar dag som går raser eg jo ned i vekt, og då er det likegodt å ta røykeslutt i samme slengen liksom...

Anonymkode: 1c712...4be

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ikkje nødvendigvis

Anonymkode: 1c712...4be

Jeg tror du bør få en litt bedre forståelse av begrepet sannsynlighet

Anonymkode: 9b0fe...af4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tror du bør få en litt bedre forståelse av begrepet sannsynlighet

Anonymkode: 9b0fe...af4

Beklager

Anonymkode: 1c712...4be

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nokon her som har slanka seg og slutta og røyka omtrent samtidig? Noko tips?

Anonymkode: 1c712...4be

Så god du er som vil ta en helomvending! Stå på, du får til akkurat det du ønsker👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Kaisada skrev:

Så god du er som vil ta en helomvending! Stå på, du får til akkurat det du ønsker👍

Takk 😊

Anonymkode: 1c712...4be

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Røykfri i fire måneder. La på meg MYE de første månedene. Så har nå gått ned 6 kg i vekt på fire uker. Brukte zyban for å klare å slutte å røyke. 

Anonymkode: 9e629...1df

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...