Gå til innhold

Tidlig tannfelling


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvor tidlig mistet barna deres den første tannen?Min jente på 4,5 år har en veldig løs tann.Er ikke dette veldig tidlig?

Anonymkode: beb1a...d52

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Min mistet sin første da hun var 3 år og 11mnd. (Mistet det på brorens bursdag, hadde ellers aldri husket det). 

Tok et år til hun mistet neste. Og er midt på treet nå. 

Anonymkode: abf37...d6b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min var 5 år og 5 måneder da han mistet første tann. 

Anonymkode: 37509...e5b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har jobbet mange år i barnehage, og vært borti barn som har minst fire "voksentenner" (altså to oppe og to nede) helst utvokst når de slutter i barnehagen før skolestart, samt de som ikke mister noen tenner før i 2.klasse...

Datteren min mistet sin første da hun var 5 år og 9 mnd, men det er ikke noe "galt" i å miste tenner tidligere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 år og 3 mnd når første tanna datt ut. Nå er han 5 år og 9 mnd og har mista 4 stk og de nye er nesten utvokst. 

Anonymkode: af0b4...a65

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mine var 5 år og et par måneder, jeg syntes det var ganske tidlig. 4,5 år høres tidlig ut, men det er sikkert ikke noe farlig ved det. Det kan også være at tanna har fått et slag slik at den er på vei ut tidligere enn den egentlig skulle. Jfr. også den som skrev at barnet mistet en tann ved 3 år og 11 mnd, men deretter ikke mistet noen på et år. Da er det nok snakk om at barnet har slått tanna, for når de først begynner å miste tenner, går alle fortennene stort sett i et ganske jevnt tempo i løpet av et par år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mistet første når hun var litt over 4 år. Er nå 6,5 år og har mistet 8 tenner.

Anonymkode: b99a1...58e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min var 5 år. Husker flere kommenterte at det var tidlig, så 4,5 er nok tidlig ja

Anonymkode: f020f...d8a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var rundt 3 år når jeg mistet min første tann, mamma tok meg med til tannlegen for hun var redd den var blitt slått ut i barnehagen, men neida, den var klar til å ut 😊 nå skal det sies at jeg også fikk tenner tidlig, rundt 3 mnd. Samme med min sønn, han begynte rundt 3 mnd og er nå 1 år og har 14 tenner 😅regner med de begynner å falle ut tidlig.. Ingenting galt med det, men man må være ekstra nøye med tannpussen siden dette er permanente tenner.. Viktig at man har gode rutiner fra melketenner av, vanskelig å forklare til en 3 åring hvorfor man må være nøye akkurat nå hvis man har slurvet unna tidligere 🙄

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vår datter mistet sin første tann i sept i fjor(1.klasse). Nå er tann nr 8 straks ute. Hun har hatt mange fellinger på kort tid, så en lang rolig periode......

Anonymkode: 418a1...f6e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvor tidlig mistet barna deres den første tannen?Min jente på 4,5 år har en veldig løs tann.Er ikke dette veldig tidlig?

Anonymkode: beb1a...d52

Min yngste mistet ca 4år. Min eldste 3 år. 

Kan man egentlig snakke om «tidlig» også når det gjelder tenner?

Anonymkode: 37e10...73c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...