Gå til innhold

Flytte til USA med egen bedrift


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei alle sammen! 
jeg eier og driver en nettbutikk og den store drømmen er å flytte til usa

men det vet jeg jo at ikke er enkelt, men det jeg lurer på er om det er større sjangse for å få lov å bo der når jeg driver egen «virksomhet» 

 

Anonymkode: f8485...bab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvorfor i all verden ønsker du egentlig å flytte dit?

Og du er selvfølgelig nødt til å tjene temmelig fett på denne "virksomheten" din, for at de skal gi deg oppholdstillatelse.

Anonymkode: e3006...a7d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor i all verden ønsker du egentlig å flytte dit?

Og du er selvfølgelig nødt til å tjene temmelig fett på denne "virksomheten" din, for at de skal gi deg oppholdstillatelse.

Anonymkode: e3006...a7d

Jeg må få lov å ønske ting uten at man skal føle seg som en komplett idiot, folk kan være hyggelige ;) 

av personlige grunner vil jeg flytte dit

Anonymkode: f8485...bab

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er et nokså stort beløp du må stille som en slags garanti, tror jeg, 5 eller 10 millioner. Kroner eller dollar. Du kan sikkert google det.

Anonymkode: 291a3...deb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor stor er denne butikken, genererer den arbeidsplasser for amerikanske innbyggere og vil du bruke av denne omsetningen til å handle varer til nettbutikken din der borte eller investere i kommersiell eiendom? 

Hvis du kan svare ja på de to spørsmålene, er sjansene større. 

Kjøper du varene dine fra Kina og ikke sitter med et varehus, kunne du like gjerne vært regnskapsfører eller webdesigner.... du får ikke bo og jobbe om du ikke kan tilby myndighetene spesialkompetanse eller stor investeringsvilje. 

Har du åtte mill, kan du kjøpe statsborgerskap på Malta, da er det lettere å bo og jobbe i USA. 

Anonymkode: 62684...b97

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er et nokså stort beløp du må stille som en slags garanti, tror jeg, 5 eller 10 millioner. Kroner eller dollar. Du kan sikkert google det.

Anonymkode: 291a3...deb

Er vel rundt $1M om man skal søke green card via investeringer. 

Om jobben din kan skape arbeidsplasser i USA så er det i alle fall muligheter, selv om det er en lang og utfordrende prosess. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis du ikke vil ha green card/amerikansk statsborgerskap med det første kan det være mulig med E-2 visa med langt lavere krav til investering

Anonymkode: f6adc...09a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...